Am marfa, caut transport


Este deviza sub care cererea si oferta de transport s-au intalnit la Poiana Brasov (Hotel Alpin), in perioada 26-27 mai, in cadrul unui eveniment organizat de Ziua Cargo, care a reunit circa 200 de profesionisti din domeniu. Cerintele clientilor, evolutiile tarifelor si ale costurilor precum si tendintele legislative au fost puse pe tapet de catre unii dintre cei mai importanti actori din piata.

Nevoia de comunicare este astazi mai mare ca niciodata, iar cele doua zile, in care carausii, expeditorii, clientii de transport, furnizorii industriei de profil si, nu in ultimul rand, reprezentantii autoritatilor s-au aflat fata in fata, au demonstrat cat de importanta este circulatia informatiei.

Important este sa discutam intre noi si sa ne tinem la curent si cu cele bune, si cu cele rele“, observa Ion Lixandru, vicepresedinte al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) si proprietar Itia Sped. Iar afirmatia este valabila mai ales cand vine vorba despre tarifele practicate pe piata, unul dintre cele mai disputate subiecte din cadrul evenimentului organizat de Ziua Cargo.

Diferenta 2007-2008 si 2011 este ca trebuie sa fim mai gospodari si sa lucram cu cat mai putini intermediari. Trebuie, de asemenea, sa le explicam partenerilor foarte clar care sunt costurile noastre si ca daca le dam anumite tarife joase, va trebui sa furam clientul de pe undeva. Totul tine de noi si de modul in care comunicam cu partenerii si chiar si cu furnizorii nostri“, a subliniat Ion Lixandru, apreciind ca interesant este cat de mult s-a schimbat structura costului dupa 2007. „Sa nu mai vorbim de ceea ce se intampla in 2011 dupa o perioada de reasezare valorica. Din punctul meu de vedere, criza a fost in Germania, in Franta, in Statele Unite, dar la noi este o reasezare valorica. Unii dintre noi am rezistat, altii au iesit de pe piata“, a completat vicepresedintele UNTRR. In opinia sa, fiecare element de cost trebuie astazi monitorizat cu strictete, dar asta nu inseamna ca nu vom suporta costurile pe care aceasta perioada le trage dupa ea.

In momentul in care discutam de tarife de transport, discutam de tarife de exploatare, dar si de costurile care vin din spate, datoriile, obligatiile la banci si la companiile de leasing. Am vazut «cimitirele» de vehicule din ultimii 2-3 ani. Si nu este placut sa vezi vehicule foarte bune care sunt abandonate si unele dintre ele efectiv vandalizate. Urmarea este ca achizitiile noastre in leasing prezente si viitoare sunt mai scumpe, pentru ca acele costuri pentru ceea ce au distrus altii trebuie platite de catre cineva. Finantatorii, bancile reporteaza aceste costuri tot asupra noastra, in decursul timpului, putin cate putin“, a estimat Ion Lixandru. De altfel, majoritatea celor prezenti la Brasov a fost de acord ca tarifele de transport nu mai au unde scadea in acest moment, decat in conditiile in care apar riscuri majore atat pentru carausi cat si pentru clienti.

Ai marfa si ai nevoie de transport? Ai camioane carora vrei sa le optimizezi incarcarile? Vrei sa afli cum au reusit altii sa se protejeze impotriva riscurilor din piata? Te intereseaza la ce te poti astepta in materie de legislatie si control? Sunt intrebari la care s a raspuns in cadrul evenimentului „Am marfa, caut transport“ si asupra carora ne vom opri in paginile urmatoare, in care vom prezenta subiectele dezbatute la Poiana Brasov.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

Foto: Dan MINCULESCU

LĂSAȚI UN MESAJ