Collini Lavori SpA va construi Centura Târgu Jiu


Data publicarii: 20 noiembrie 2013 / Ultima actualizare: 20 noiembrie 2013
centura, camioane, lucrari-foto Jean-Mihai PALSU

CNADNR a semnat astăzi, cu firma Collini Lavori SpA, contractul de construire a Variantei de ocolire a municipiului Târgu Jiu, ce va fi amplasată pe DN 66 şi va costa 151.211.642,17 lei (fără TVA), din care 85% reprezintă fonduri europene nerambursabile şi 15% bani de la bugetul de stat. Licitaţia a fost lansată pe SEAP în noiembrie anul trecut şi câştigătorul a fost anunţat în ianuarie anul acesta, dar a fost contestat de contracandidaţi iar procesele au durat până la sfârşitul lui octombrie. Astfel, cu aproape un an întârziere, lucrările vor începe şi sunt programate să se încheie peste 2 ani. Tot la atât este prevăzută şi perioada de notificare a defecţiunilor.

Prin această învestiţie va fi îndepărtat traficului greu din municipiu şi se va facilita legătura între localităţile din zonă, pe DN66 (E79), DN 67 şi DN 67D.

Proiectul cu­prinde 3 poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, precum şi două pasaje ce vor supratraversa DN 67. Centura va fi construită pe drumul DN 66, care traversează municipiul Târgu-Jiu de la Sud la Nord, precum şi pe DN 67D, incident în Nord-Vest.

Concret, vor fi construiți 20 km de șosea ce vor ocoli oraşul atât prin est, cât şi prin vest, astfel:

- varianta Est, de 14,9 km, ce va asigura legăturile pe partea de est între Filiaşi (DN 66), Râmnicu Vâlcea (DN 67) şi Petroşani (DN 66): şoseaua se va desprinde de sub podul de cale ferată din Romaneşti, va trece peste râul Amaradia şi calea ferată, la limită cu strada Mărgăritarului, va ieşi prin cartierul Primăverii, va trece peste drumul naţional cu un pasaj suprateran în zona staţiunii pomicole la intrarea în Drăgoieni, apoi traseul va continua peste deal şi va ieşi în nordul municipiului, cu pasaje peste calea ferată peste Amaradia şi DN, către Petroşani, astfel încât în toată acea zonă se va ieşi din Târgu-Jiu la intersecţia cu zona Muşeteşti.

- varianta Vest, de 5 km, ce va face legătura între Filiaşi (DN66), Drobeta-Turnu Severin (DN67) şi Băile Herculane (DN 67D): din acelaşi nod de cale ferată se va desprinde pe partea de apus, va trece peste râul Jiu, peste Şuşiţa, peste DN 67D şi va ajunge pe tronsonul 2 al fostului traseu de mocăniţă.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

Articolul a fost publicat in FOCUS, FONDURI EUROPENE, INFRASTRUCTURA si marcat ca , , , . Semn de carte..

Alătură-te fanilor pe Facebook!

Stiri recente