Grupul PLETL: Cultul clientului

pletlPuncte de plecare: investiţii semnificative, crearea unui mod complex de a trata clientul care preferă autocarul la nivel internaţional, o experienţă de aproape 30 de ani pe ruta România – Germania. Rezultat: operarea cu succes, în 2015, a unui flux de 110.000 de călători.

Grupul Pletl și-a început activitatea în domeniul transportului internațional de persoane pe ruta România – Germania încă din 1987, fiind pe atunci o companie germană, care lucra în sistem de parteneriat în țara noastră, pentru ca, în 1994, să deschidă o firmă de sine stătătoare pe piaţa autohtonă. În toată această perioadă, strategia companiei a avut ca punct central clientul. Iar accentul pus pe design şi curăţenie a format, pe termen lung, o clientelă care se potriveşte acestor criterii.

„Curățenia se face «nemțește», atât partea exterioară, cât și interiorul autocarului, inclusiv golirea toaletelor la capăt de linie. Persoanele care călătoresc cu un autocar al Grupului Pletl beneficiază de toaletă, lucru rar întâlnit. În plus, încă din 1988, călătorii beneficiază, incluse în preţul biletului, de o masă caldă după ieșirea din țară, precum şi de o apă minerală, la care se adaugă cafea sau ceai. În acelaşi tarif, este inclus, de asemenea, un bagaj de maximum 70 kg“, a afirmat Manfred Pletl, proprietarul companiei Pletl.

Condițiile oferite au făcut ca Grupul Pletl să beneficieze de o publicitate pozitivă din partea clienților, generând o campanie de marketing „din gură-n gură“ de succes.

Şoferii

Şi şoferii sunt selecționați astfel încât să ofere siguranţă şi confort pasagerilor. „Întotdeauna atenția pentru călători se plasează la un nivel maxim. Au existat inclusiv situaţii în care, în urma sesizărilor primite privind stilul de condus, am decis desfacerea contractului de muncă“, a precizat Daciana Crișan, director general Pletl. Ea a menţionat că din cei 90 de șoferi angajaţi, 80% fac transport intern și internațional, iar 20% doar intern. Toți șoferii sunt români, experimentați, unii dintre ei lucrând de 20 ani pentru Pletl, procentul fluctuaţiei fiind de 10%.

La angajare, interviul realizat cu conducerea firmei este urmat de o probă practică, pentru ca, în cazul în care o trece, conducătorul auto să traverseze o perioadă de probă de 30 de zile în care lucrează pe post de şofer secund.

Fără a institui un barem în care șoferii trebuie să se încadreze, consumul de combustibil este totuși ținut sub control, existând o persoană desemnată care monitorizează acest aspect pentru fiecare cursă.

pletl 1

Flota şi service-ul

Timp de 20 de ani parcul auto a fost format exclusiv din modele Neoplan, toate cumpărate din Germania, pentru ca, în ultimii 5 ani, să fie achiziţionate şi modele Setra. Tot în ultimii ani, în parcul Pletl au apărut autocare etajate, ce permit transportul a până la 80 de călători, oferind un mare avantaj din punctul de vedere al rentabilizării curselor. De menţionat că atunci când se achiziționează un autocar, Grupul Pletl optează pentru varianta de echipare maximă din punct de vedere al confortului. „Mașinile noi au priză pentru fiecare scaun iar pentru a crește nivelul confortului, suntem în discuții pentru a echipa autocarele cu internet wi-fi, disponibil și în străinătate, nu doar în România”, a spus Benny Pletl, manager Pletl.

Unitatea service deținută la Lipova joacă un rol important în activitatea companiei, existând, totodată, un stoc important de piese de schimb.

Atelierul este deschis și publicului, oferindu-se servicii pentru camioane, inclusiv ITP, precum şi service tahograf. Deschisă terţilor este, de asemenea, spălătoria de autocare și camioane. Tot la Lipova se regăsește și un restaurant ce aparține Pletl și o parcare generoasă.

În 2015, Grupul Pletl a achiziționat 7 autocare noi, compania deţinând astăzi 36 de autocare.

Pentru rezervări online, a fost dezvoltată o aplicaţie internă, care are integrat inclusiv un modul contabil.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.