18 km de autostradă într-un an

CNADNR va finaliza în luna decembri, 18 km de autostradă, singurii de anul acesta: 3 km de conectarea a A3 de București și 15 km din cei 28 ai Lotului 2 Lugoj-Deva.

Premierul Dacian Cioloș nu își asumă acești kilometri ca fiind ai guvernului său: „Dacă noi nu am avut proiecte pe care să se lucreze în anii trecuţi, nu aveam cum să inaugurăm anul ăsta. O să vedeţi anul viitor, vor fi 150 de km”. El consideră, însă, că activitatea de anul acesta la autostrăzi „este un succes”, deoarece „în urmă cu un an, pe aproape toate șantierele nu se lucra, erau blocate din motive administrative”. „Erau blocate licitaţii, pentru că nu era clară legislaţia, nu erau autorizaţii de la diverse ministere”, a precizat Dacian Cioloș. Între timp, Guvernul a modificat, prin Ordonanță de Urgență, Legea achizițiilor publice.

În cazul celor trei kilometri de la intrarea în București, construirea acestora a început după 4 ani de la darea în circulație a Autostrăzii București-Ploiești. Contractul a fost semnat de CNADNR în timpul Guvernului Cioloș, în 19 decembrie 2015. Asocierea Aktor SA–Euro Construct Trading ’98 SRL va mai avea, însă, de finalizat, în următoarea jumătate de an, potrivit contractului, două noduri de circulaţie, pe Centura București (km 6+500) și la Moara Vlăsiei (km 19+500).

„Această porțiune nu este importantă pentru ieșirea pe autostradă, ci pentru Petricani. După cum știți, eu chiar am lucrat în zonă, la Renault, și toată lumea din Str. Doamna Ghica vine pe Petricani. Este aglomerație foarte mare, mai trece și trenul câteodată și se blochează de multe ori. Dacă deschidem acest tronson, putem oferi o altă alternativă, în cazul în care se produce un accident sau un blocaj; oamenii să poată ajunge în Nordul orașului pe acea variantă, folosind Șoseaua de Centură. Este programată (deschiderea n.r.) pe 20 de decembrie”, a precizat Sorin Bușe, ministrul Transporturilor, la o inspecție pe șantier.

Valoarea contractului este de 129.180.727,51 lei, fără TVA, iar finanțarea a fost asigurată de la buget. La această sumă, s-au adăugat 1,74 milioane lei, fără TVA, pe care i-a primit firma Consitrans pentru supervizarea lucrărilor. După deschidere, acest sector va permite desfășurarea circulației pe autostradă de la strada Petricani, până la Ploiești.

Cât privește Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva, de 28,6 km (între km 27+620 și km 56+220), acesta va fi deschis traficului auto în două etape: primii 15 km – în 15 decembrie, ce va permite circulația neîntreruptă pe autostradă din dreptul localității Margina (jud. Timiș) până la Vama Nădlac (jud. Arad) – iar restul de 13 km vor rămâne în execuție, stadiul lucrărilor fiind de 52%. Constructorul este asocierea italiană Salini – Secol, iar contractul a fost semnat în octombrie 2013, însă șantierul a fost pornit cu greu, anul trecut, în timpul Guvernului Ponta.

Stadiul lucrărilor la celelalte loturi este următorul: 70% Lotul 3, de 21 km (km 56+220 – km 77+361), executat de Asocierea SC Teloxim Con SRL-COMSA SA-Aldesa Construcciones SA-Arcadis Eurometudes SA; 50% Lotul 4, de 22 km, (km 77+361 – km 99+500), care a avut lucrările suspendate mai bine de jumătate de an pe două porțiuni, în lipsa autorizației de construire.

Lotul 1 al Centurii Brașov, în circulație

Altă investiție finalizată, în infrastructura rutieră, este Lotul 1 al Centurii Brașov, care face legătura între DN1 și DN11. În lungime de 7,3 km, acesta are 3 poduri, 2 pasaje și 10 podețe, precum și 2 intersecții și un nod rutier. Licitația a fost lansată în 3 iunie 2011 atât pentru Lotul 1, cât și pentru Lotul 2, de 6,34 km, între DN13-DN1. Constructorul desemnat a fost Alpine Bau GmbH, în 12 martie 2012. Însă lucrarea nu a fost gata în 12 luni, cum prevedea contractul, compania intrând în faliment, fapt ce a dus la rezilierea contractului.

Stadiul fizic al lucrărilor la momentul rezilierii contractului era de 56%, alt contract pentru Lotul 2 a fost semnat în 2013, iar, pentru Lotul 1, la începutul anului 2014. Firma Vectra Service SRL a câștigat ambele proiecte, însă Lotul 2, de 6,3 km, l-a terminat în decembrie 2013, iar Lotul 1 – abia după 2 ani, la sfârșitul lui noiembrie anul acesta.

Podul de la Agigea, pe finalizare

Podul de la Agigea, situat pe DN39, a fost redeschis circulației rutiere la sfârșitul lunii noiembrie, după 3 ani de la debutul lucrărilor de reabilitare, când CNADNR a interzis accesul camioanelor, făcând promisiunea că șantierul va fi gata după un an, în vara lui 2014. Nu s-a întâmplat așa, iar acum Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA a anunțat că șantierul s-a terminat mai devreme cu trei săptămâni față de termenul estimat, după înlocuirea ultimelor hobane.

4 km de drum lărgit pe Valea Oltului

Tot la sfârșitul lunii noiembrie, s-a finalizat o porțiune de drum lărgit pe DN7, în zona Comunei Câineni. Astfel, după o perioadă lungă de restricții, conducătorii auto pot circula liber pe 3 benzi, pe un tronson de aproximativ 3 km, și pe 4 benzi, pe un tronson de aproximativ 1 km. Lucrările executate pe întregul sector pentru lărgirea platformei drumului au inclus poduri, consolidarea zidurilor de sprijin, montarea parapetului, drenajul și scurgerea apelor, sistemul rutier, precum și conservarea sitului arheologic Turnu Spart (Boița).

„Lucrările ce rămân de finalizat pentru anul 2017 sunt cercetarea arheologică preventivă la situl arheologic Turnu Spart și realizarea proiectului tehnic specific pentru conservarea lui. Lucrările vor reîncepe în luna aprilie 2017 și vor fi finalizate în totalitate în luna mai 2017, însă nu vor mai fi impuse restricții de circulație în zonă”, a precizat CNAIR.

La deschiderea circulației, a fost prezent ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, care și-a continuat vizita pe malul Lacului Cozia, acolo unde, în octombrie, au demarat lucrările de consolidare a Viaductului pe DN7. Traficul a fost reluat și pe acest sector. „Am ținut în mod deosebit ca aceste sectoare să fie deschise până la sfârșitul lunii noiembrie, pentru că Valea Oltului este o zonă critică pentru traficul rutier din România. Este foarte important acest progres, iar faptul că, în primăvară, vor fi finalizate toate lucrările este încă o veste bună pe care v-o transmit astăzi, mai ales că se va circula fără restricții pe toată durata execuției lucrărilor”, a declarat ministrul Sorin Bușe.

Centura de Sud a Craiovei, inaugurată 

Șoseaua de centură care ocolește Craiova în zona de sud a fost inaugurată în 6 decembrie de ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, și de directorul general interimar al CNAIR, Cătălin Homor. În lungime de 6,3 km, varianta ocolitoare face legătura între Timişoara-Craiova şi Craiova-Piteşti. Șoseaua se desprinde din DN6 la km 216+150 (km 0 al Centurii de Sud) trece prin partea de Sud-Vest a Craiovei până la DN65 km 9+360 şi DC87.

Investiția facilitează producătorul auto Ford, care poate ocoli oraşul atunci când livrează maşinile. Lucrările au durat mai bine de 4 ani și au costat aproape 36 de milioane de lei, din care 69,25% finanțare europeană.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.