672 de Citaro pe gaz, pentru Madrid

Autobuzele Mercedes-Benz Citaro NGT, ce utilizează gazul natural, au devenit principala direcție ecologică adoptată de transportul public în Madrid.

Compania de transport public din capitala Spaniei, EMT Madrid (Empresa Municipal de Transportes de Madrid), operează deja câteva sute de autobuze pe gaz natural Mercedes-Benz Citaro NGT, iar în următorii ani numărul acestora va ajunge la 672 de autobuze.

Opțiunea corectă

La ora actuală, Mercedes-Benz oferă o gamă largă de opțiuni pentru autobuzele sale, inclusiv din punct de vedere al protecției mediului – de la motoarele clasice diesel Euro 6, la autobuzul electric eCitaro și cel pe gaz, Citaro NGT, precum și variantele hibrid pentru motorizările diesel și pe gaz.

În 2016, EMT Madrid a achiziționat 82 de autobuze pe gaz natural Citaro NGT și varianta articulată Citaro G NGT. Experiența pozitivă în utilizarea acestora a dus la decizia de a comanda noi autobuze pe gaz și, astfel, atunci când livrările vor fi finalizate, transportul public în Madrid va avea în parc 672 de autobuze Citaro pe gaz natural.

Ținta EMT Madrid este de a schimba, până la finalul anului, întreaga flotă de autobuze cu unele ce asigură emisii reduse. Iar Citaro NGT reprezintă baza acestui concept de transport ecologic. În plus, EMT Madrid operează cel mai mare depou european pe gaz.

Autobuzele joacă un rol esențial pentru capitala Spaniei. Cele 2.000 de autobuze ce compun flota EMT Madrid străbat peste un milion de kilometri pe an și transportă 425 de milioane pasageri, într-o rețea de curse ce acoperă aproximativ 3.800 km.

Cererea pentru transportul public este în creștere, în Madrid și, totodată, traficul privat în centrul orașului a scăzut sensibil.

Eficient și ecologic 

Citaro NGT este propulsat de un motor pe gaz natural Mercedes-Benz M936G, cu o cilindree de 7,7 litri.

Montat vertical, acest motor cu șase cilindri în linie utilizează gaz natural comprimat sau biogaz. Puterea maximă dezvoltată este de 302 CP, iar cuplul maxim este de 1.200 Nm. Emisiile se încadrează lejer în normele Euro 6.

Emisiile de CO2 sunt cu 10% mai scăzute decât în cazul motoarelor diesel, în cazul utilizării gazului natural. Atunci când rulează cu biogaz, autobuzul devine aproape neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2.

Un aspect important îl reprezintă și reducerea zgomotului cu aproape 4 dB, față de un diesel. De asemenea, costurile de operare și mentenanță reprezintă un atu important pentru autobuzele pe gaz. Și, bineînțeles, să nu uităm de climatizare. Citaro NGT destinate EMT Madrid au fost echipate cu sisteme mai puternice de răcire (un alt aspect care a dus la alegerea gazului).

Aceste avantaje, la care se adaugă un preț de achiziție atractiv, au determinat operatorul de transport să privească utilizarea gazului ca pe o investiție pe termen lung, și nu doar ca pe o etapă intermediară către electromobilitate.

Compania dispune de patru depouri dedicate autobuzelor pe gaz, cu stații de alimentare de mare capacitate și personal pregătit.

Trebuie dezvoltată infrastructura de alimentare pentru carburanți alternativi

Producătorii de autovehicule și sectorul transportului public au făcut un apel către statele UE pentru a accelera investițiile în rețele de realimentare cu carburanți alternativi.

Asociația Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA) și Asociația Internațională a Transportului Public (UITP) au lansat împreună acest apel, ca o reacție la recent adoptata Directivă pentru Vehicule Curate, ce stabilește ținte obligatorii pentru statele membre UE pentru achiziția de vehicule cu emisii scăzute sau zero. Iar aceste ținte nu pot fi atinse fără o infrastructură care să asigure funcționalitatea noilor vehicule.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.