ACTIVI pe plan local

Astazi, asociatiile locale puternice reprezinta cheia pentru ca o asociatie nationala sa fie cu adevarat reprezentativa. Multi joaca deja aceasta carte cat pot de bine. Despre rolul unei astfel de asociatii locale, dar si despre ce poate face ea pentru membrii sai, am stat de vorba cu Laurentiu Banu, presedintele FORT Buzau.

Ziua Cargo: Cand s-a infiintat FORT Buzau?

Laurentiu Banu: Asociatia FORT Buzau a fost infiintata in aprilie 2008 cu sprijinul a 33 de transportatori, membri fondatori, constituindu-se prin libera asociere a patronilor persoane juridice indiferent de natura capitalului si avand ca obiect de activitate transporturile rutiere de marfa si persoane.

Care au fost motivele care au stat la baza acestei initiative?

Primul motiv si cel mai important a fost de a infiinta o asociatie in scopul reprezentarii, promovarii, sustinerii si apararii intereselor economice, tehnice si juridice ale membrilor in relatiile cu autoritatile publice, cu sindicatele si alte persoane fizice si juridice in raport cu obiectul sau de activitate (activitatea de transport marfa si persoane in trafic intern si international, precum si activitatile conexe).

Ce obiective v-ati propus?

Inca din 2008, ne-am propus elaborarea unor programe adecvate de pregatire in domeniul legislativ si al managementului in afaceri, informarea exacta si oportuna a membrilor asociatiei privind anumite oportunitati de afaceri, precum si constituirea unei structuri specializate de jurisdictie profesionala. De asemenea, avem in vedere infiintarea de filiale FORT in toate judetele din tara si crearea unui sistem de dispecerat intre acestea, care sa vina in sprijinul transportatorilor din orice judet.

Ce ati realizat de la infiintare?

Am reusit cu ajutorul membrilor FORT sa avem o colaborare cat mai buna si ne-am ajutat reciproc, am invatat din experienta unora si din greselile altora cum sa ne rezolvam anumite probleme. In acelasi timp, am reusit sa incheiem conventii cu societati de asigurari, contracte de transport cu clienti beneficiari, in care, de cele mai multe ori, un transportator cu un parc auto mai mic nu va putea negocia un contract de transport.

Care sunt beneficiile pe care le au membrii?

Un beneficiu important este acela ca Asociatia FORT Buzau si FORT la nivel national reprezinta si apara interesele membrilor in organizatiile nationale si internationale. In acelasi timp, membrii FORT pot beneficia de discounturi la carburant, asigurari RCA, CASCO si CMR mai ieftine, ca urmare a incheierii unor conventii cu societatile de asigurare si distribuitorii de carburant si, de asemenea, li se asigura consultanta in relatiile cu autoritatile nationale si internationale.

Aveti membri doar din judetul Buzau?

Nu, avem membri din mai multe judete, din localitati limitrofe, in functie de fiecare transportator care considera ca este cel mai aproape de o filiala FORT, deoarece el poate fi reprezentat de catre liderul filialei din zona in relatiile cu autoritatile locale si cele de control, dar nu este atat de important unde se inscrie ca membru, deoarece toti membrii au acces la aceleasi beneficii si totul este transparent.

Cum va propuneti sa atrageti membri noi?

Ne-am gandit si ne gandim intotdeauna sa venim cu oferte pentru membrii FORT, prin incheierea unor contracte de transport la nivel national si international si prin obtine discounturi la asigurari si carburant, dar, cel mai important, ne-am propus sa incercam sa-i convingem pe transportatori ca numai impreuna ne putem ajuta si rezista in acest sector.

Care este pozitia FORT Buzau in cadrul FORT?

Ca si pozitie, Asociatia FORT Buzau, fiind o filiala a FORT, este subordonata din punct de vedere decizional la nivel national, dar, in acelasi timp, independenta datorita statutului si actului constitutiv.

Care sunt cele mai importante probleme cu care va confruntati in general? Dar cele specifice zonei?

In opinia mea, cea mai importanta problema a transportatorilor este lipsa infrastructurii in Romania, desi platim roviniete si taxe, nu avem parcari amenajate pentru a putea respecta Reg. 561/2006 cu privire la timpii de pauza si conducere pentru soferi. In acelasi timp, ne afecteaza concurenta neloiala a anumitor transportatori care nu au licente de transport sau a caselor de expeditie fara licenta pentru activitati conexe (sau, mai bine zis, a intermediarilor), care practica preturi de dumping. Cred ca toti transportatorii ar trebui sa-si calculeze bine costurile inainte de a efectua o anumita cursa si a practica un tarif minim pe km cel putin in baza pretului la carburant si a taxelor de drum.

Pe plan local, ne confruntam tot timpul cu lipsa spatiilor de parcare pentru camioane, a restrictiilor peste 7,5 t, care, de multe ori, sunt impuse, fara nici o justificare, de cei care vor sa aduca bani la buget.

Cum a evoluat activitatea membrilor la inceputul acestui an? Cum estimati ca va evolua activitatea de transport in urmatoarea perioada?

Inca de la inceputul anului 2010, cei mai multi dintre noi ne-am confruntat cu probleme majore si aici ma refer la marirea taxelor si a impozitului, la asigurari RCA aproape dublate, la neincasarea banilor pe transport, deoarece multe firme au intrat in faliment, la TVA pe care fiecare dintre noi suntem obligati s-o platim inainte sa incasam banii pe transport.

De cele mai multe ori, incasam la un interval de 90 zile, dar taxele le platim lunar.

Ca si evolutie in activitatea de transport, in urmatoarea perioada cred si sper sa ramanem cel putin la acest nivel, daca vom reusi, altfel majoritatea dintre noi va intra in faliment. Nu vreau sa fac previziuni sumbre, dar, daca transportatorii nu vor calcula matematic toate costurile si taxele la transport, vor intra cu siguranta in faliment.

Nu poti face transport decat calculand matematic: cheltuieli EGAL incasari. In concluzie, nota la matematica ti-o poti da si singur, uitandu-te in balanta la sfarsitul fiecarei luni sau in bilant. Succes!

Va multumim pentru timpul acordat.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.