Adevaratul familist

Incepand cu anul trecut, Dacia a decis ca este momentul sa atace si piata monovolumelor, o clasa care este apreciata mai mult in afara tarii decat in Romania, in special pentru spatiul din habitaclu de care se poate bucura o familie (intreaga), si asa a aparut modelul Lodgy.

Dacia Lodgy a fost partenerul nostru de drum cateva zile, timp in care am reusit sa il „intoarcem pe toate fetele“ pentru a ne putea forma un punct de vedere cat mai pertinent si a vi-l prezenta si dumneavoastra.

Caracteristici

La prima vedere te uimeste dimensiunea foarte generoasa a masinii, context in care rotile par cam mici. Chiar daca, privita din afara, masina nu este spectaculoasa, aspectul general este unul corect, in tendinta cu liniile actuale de design ale Dacia, fiind un model cu personalitate proprie. In schimb, punctul forte Lodgy putem spune ca este interiorul, mai concret spatiul pe care acesta il ofera. Loc pentru cap, loc la picioare si loc pentru ca doi adulti sa stea confortabil pe randul trei de scaune in varianta cu 7 locuri. Daca rabatezi toate scaunele din randul 2 si 3, volumul obtinut este de 2.617 litri. Greu de crezut sa fie folosita intr-o astfel de configuratie, dar exista si aceasta posibilitate. Cea mai vanduta va fi probabil varianta cu 5 locuri, unde spatiul se „reduce“ la doar 827 l – mai concret: nu iti poti lua tot sifonierul, dar fiecare membru al familiei va putea veni cu geamantanul propriu. Lodgy este printre cele mai ieftine monovolume de pe piata, iar raportul pret-dotari este unul atractiv. Pretul de pornire este 9.500 euro cu TVA si de aici pretul creste in functie de dotari si nivelul de echipare. Ceea ce nu ar trebui sa lipseasca din optionalele existente este sistemul Media Nav, un sistem de navigatie si multimedia cu touchscreen de 7 inch, care la doar 300 euro este unul excelent. Mufele USB, AUX-In si conexiunea Bluetooth nu lipsesc nici ele, doar CD ul e absent, dar… cine mai are nevoie? Pe volan exista doua butoane (nu, nu pentru volum, desi la asta ne asteptam), ci pentru controlul limitatorului de viteza, insa acesta este singurul sistem in aceasta privinta, optiunea cruise control neexistand in oferta, dar care totusi ar fi fost mai utila.

Confort si ergonomie

Dacia Lodgy trebuie privita ca un vehicul de familie, in nici un caz nu trebuie considerata o masina cu veleitati sportive. Ruliul este prezent in viraje, la fel ca si subvirarea la abordarea sportiva a curbelor, pentru ca suspensia nu este una sport, dar condusa corect si respectand regulile de circulatie, masina va va rasplati cu o calatorie confortabila si deloc solicitanta pentru sofer. Scaunele pozitionate mai sus ofera o pozitie comoda si odihnitoare, iar vizibilitatea atat pentru sofer cat si pentru pasageri este una buna, si mai trebuie amintit ca pentru cele din fata este disponibila optional incalzirea sezuturilor. Si, poate la fel de important, ultimul rand de scaune beneficiaza de fante de aer proprii pentru picioare, evitandu-se astfel marea problema a vanurilor, diferentele mari de temperatura in habitaclu. Comenzile pentru geamurile electrice sunt situate, in sfarsit, pe usi, in schimb claxonul a ramas pe maneta de semnalizare, fapt care necesita un oarecare timp de obisnuinta daca nu conduci o masina Dacia zi de zi. La capitolul plusuri trebuie remarcata si prezenta cotierei, care, desi este amplasata un pic cam sus si te face sa te intinzi un pic dupa schimbator, „se cerea“ acolo, mai ales ca are rol si de spatiu de depozitare. Un alt element prezent in premiera il reprezinta senzorii de parcare spate cu avertizare acustica, motiv pentru care gararea este mult mai la indemana – probabil dimensiunile masinii i-au determinat pe inginerii francezi sa puna la dispozitia clientilor interesati si aceasta optiune.

Siguranta

Lodgy vine cu centuri in trei puncte pentru toate cele sapte locuri, tetiere reglabile pe inaltime si un set complet de airbaguri frontale si laterale livrat in standard. Lista echipamentelor de siguranta activa include deja banalul dar vitalul ABS, asistenta la franarea de urgenta si, optional, un alt sistem important, ESP. Raportat la sistemele de siguranta ale concurentei, Lodgy nu este chiar cel mai bine echipat monovolum, iar testele EuroNCAP i-au acordat doar 3 stele.

Concluzii

In trafic masina s-a comportat exemplar, directia este precisa si placuta, iar simbioza suspensie-roti 15″ face din Lodgy o masina care „pluteste“ peste micile denivelari din asfaltul urban. Propulsorul de 110 CP cuplat la o cutie de viteze in 6 trepte s-a descurcat si el mai mult decat onorabil, putin zgomotos la viteze mai mari, iar consumul mixt s-a situat undeva in jurul valorii de 7,5 l/100 km pe o distanta de aproximativ 800 km parcursi. Cifre de acest gen impreuna cu pretul de pornire de 9.500 euro fac din Lodgy o „sperietoare“ pentru concurentii sai vestici, cel putin pe hartie. Ramane de vazut cum va primi piata prima Dacie construita in exclusivitate in Maroc.

Dacia Lodgy

Cilindree: 1.461 cmc

Putere: 107 CP/4.000 rpm

Cuplu: 240 Nm/1.750 rpm

Cutie de viteze: 6+1 trepte

Acceleratie 0-100 km/h: 11,6s

Numar locuri: 7

Dimensiuni (L/l/h): 4.498/1.751/1.680 mm

Greutate: 1.337 kg

Rezervor: 50 l

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.