Aer de stabilitate

Daca piata vehiculelor comerciale de transport marfa a inregistrat cresteri destul de substantiale atat din punctul de vedere al vanzarilor, cat si al inmatricularilor, pe segmentul comercialelor de transport pasageri, 2011 nu a fost cel mai bun an, desi cresterea de 4,5% raportata de APIA ne indreptateste sa privim putin mai optimisti viitorul.

Potrivit statisticilor date publicitatii recent de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), anul trecut au fost comercializate in total 851 de vehicule comerciale de transport pasageri, comparativ cu 814 in 2010, marcand, dupa cum am precizat, o crestere cu 4,5%. Aceasta se datoreaza in special segmentului vehiculelor de pana la 22 locuri, unde s-a inregistrat o crestere de 7,6%, cu 760 unitati in 2011, fata de 706 in 2010. Dar la autobuze peste 22 locuri, piata a scazut de la 108 in 2010, la 91 in 2011 (-15,7%). In decembrie, au fost comercializate 67 unitati sub 22 locuri si numai 9 unitati peste 22 locuri.

Fluctuatii la inmatriculari

Desi din punctul de vedere al vanzarilor dezvoltarea pare aproape nesemnificativa, la inmatriculari fluctuatiile sunt destul de interesante. Conform informatiilor date publicitatii de catre Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, anul trecut s-au inmatriculat in total 594 unitati noi, comparativ cu 520 in 2010 (+14,23%). Inmatricularile de ocazie, prima data, au fost 732 (805 in 2010, -9,1%), in timp ce cele de ocazie, reinmatriculari au fost de 3.375, fata de 3.114 in 2010 (+8,38%). Astfel, putem vorbi de un total de 4.701 inmatriculari, comparativ cu 4.439 in 2010 (+5,9). Lucrurile arata si mai interesant pe segmente. La autobuze, inmatricularile noi au inregistrat 94 de unitati (cifra remarcabil de apropiata de cele 91 de unitati vandute raportate de APIA), fata de 174 in 2010, marcand cea mai substantiala scadere de pe toate categoriile analizate, de -46%. Inmatricularile de ocazie, prima data, au scazut la randul lor cu 9 procente (de la 733 la 667), iar reinmatricularile au crescut de la 1.098 in 2010 la 1.179 in 2011 (+7,37%). La microbuze, de data aceasta, segmentul de inmatriculari noi surprinde prin crestere, cu un impresionant 44,5%, de la 346 in 2010, la 500 in 2011. Inmatricularile de ocazie, prima data, scad de la 72 la 65 (-9,8%), iar reinmatricularile cresc din nou, de la 2.016 la 2.196, cu 8,9%.

Cine, ce mai inmatriculeaza?

Pe marci, din „uriasa“ piata de 94 de autobuze peste 22 locuri, 27 au fost Mercedes-Benz, 17 BMC, 10 King Long. Remarcabila este intrarea pe piata a lui Solaris, cu 7 unitati, conform informatiilor furnizate de Directia Inmatriculari. Otokar a inmatriculat 8 unitati noi, iar Isuzu 6. La microbuze, Mercedes-Benz a inmatriculat nou 172 de unitati, Ford – 130, Volkswagen – 110, Iveco – 51, Irisbus – 21, Renault – 12 si Fiat – 4.

Raluca MIHAILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.