Amarok – Volkswagen ataca segmentul PICK-UP

Prin lansarea acestui model, Volkswagen isi face debutul in cadrul segmentului de automobile pick-up de dimensiuni medii. Amarok reprezinta cea de-a patra gama de modele marca Volkswagen Autovehicule Comerciale, iar productia va fi asigurata de uzina „Pacheco“ din Buenos Aires, Argentina.

Amarok va fi disponibil initial intr-o versiune cu patru usi si cabina dubla, o varianta cu cabina single urmand a fi lansata in prima jumatate a anului 2011. Are o lungime de pana la 5,25 metri si este un pick-up cu un design „ca la carte“. Caroseria reflecta foarte clar trasaturile noului ADN al marcii Volkswagen.

Puternic si eficient

Volkswagen a optat pentru doua motorizari. Motorul 2.0 TDI biturbo cu sistem de injectie common-rail si o putere de 163 CP este prevazut cu supraalimentare in doua etape, care genereaza un cuplu de 400 Nm la o turatie redusa de 1.500 rpm. Un alt motor este TDI-ul cu patru cilindri si o putere de 122 CP, care va fi disponibil ca o a doua varianta de motorizare incepand cu mijlocul anului 2010. Acest motor este prevazut cu un turbocompresor cu geometrie variabila si dezvolta un cuplu maxim de 340 Nm disponibil de la 2.000 rpm. Ambele motoare sunt prevazute cu o transmisie manuala cu sase trepte.

Versiunea Amarok cu tractiune integrala nepermanenta este echipata cu motorul TDI de 122 CP, ce consuma 7,6 l/100 km (echivalentul unui nivel de emisii de 199 g/km). Si in cazul motorului TDI de 163 CP, consumul de carburant este, de asemenea, unul scazut, de 7,8 litri (emisii de 206 g/km), conform producatorului. Este pentru prima data cand un autovehicul cu tractiune integrala cu un nivel al emisiilor mai mic de 200 g/km este prezent in aceasta clasa. Datorita rezervorului de 80 de litri, modelul pick-up poate oferi o autonomie de aproximativ 1.000 de kilometri. Toate versiunile de pick-up Amarok sunt echipate cu un indicator de comutare in treapta potrivita de viteza, menit sa-i ajute pe soferi in a obtine un consum cat mai redus. Pentru transferarea puterii sunt oferite trei concepte diferite de tractiune: integrala permanenta, integrala nepermanenta si pe puntea spate. In varianta de baza, modelul Amarok este prevazut cu tractiune spate.

Cele doua versiuni cu tractiune integrala se adapteaza perfect oricarui tip de teren. Versiunea Amarok 4MOTION cu tractiune integrala nepermanenta este destinata traseelor ce implica deplasari in rampa si in panta.

Amarok 4MOTION cu tractiune integrala permanenta ofera un confort optim in timpul calatoriei, pe drumurile asfaltate. Totodata, un diferential spate autoblocant este disponibil optional pentru toate tipurile de tractiune.

Echipare pentru toate gusturile

Sunt disponibile trei nivele de echipare. Versiunea de baza include componente pur mecanice, rezistente, cu sisteme manuale de actionare a geamurilor, blocare a portierelor si reglare a oglinzilor. Bara de protectie fata, manerele portierelor si carcasele oglinzilor nu sunt vopsite, ceea ce le face ideale pentru utilizarea in conditii dificile. Varianta Amarok Trendline atinge un nivel mai inalt in privinta echiparii. Pentru aceasta versiune, bara de protectie din fata, manerele portierelor si carcasele oglinzilor sunt vopsite in culoarea caroseriei. Macaralele geamurilor, mecanismele de blocare a portierelor si reglarea oglinzilor sunt toate actionate electric. In plus, sistemul audio cu CD player, sistemul de control al climatizarii (Climatic), afisajul multifunctional, tempomatul si proiectoarele de ceata sunt incluse in dotarea standard.

Varianta exclusivista Amarok Highline este echipata cu sisteme care asigura un nivel optim de confort. Fata de echiparea Trendline, varianta Highline este actualizata prin insertii cromate la carcasele oglinzilor, elemente decorative si pasaje proeminente ale aripilor, care creeaza suficient spatiu pentru jantele din aluminiu de 17“. In plus, cel mai inalt nivel de echipare este individualizat prin culoarea contrastanta a panoului de instrumente si, in functie de configuratia automobilului, prin sistemul automat de control al climatizarii (Climatronic), prin elementele din piele, sistemul audio performant si husele pentru scaune din material textil elegant. Legat de partea de exterior, Amarok este prevazut cu cel mai mare spatiu de incarcare din clasa sa. Platforma are inaltimea de 525 mm si spatiu de incarcare de 2,52 mp (1.555 mm lungime, 1.620 mm latime). Datorita celor 1.222 mm latime a zonei dintre pasajele rotilor, Amarok devine primul automobil pick-up din clasa medie care poate fi incarcat cu un europalet dispus pe latime, pentru a economisi spatiu. Sarcina utila a acestui model poate ajunge pana la 1,15 t. Cele patru inele de ancorare aflate in colturile platformei vehiculului contribuie la protejarea incarcaturii in timpul deplasarii. Optional, se poate achizitiona un carlig, ce poate face fata unei remorci cu greutatea de pana la 2,8 t.

Noi standarde de siguranta

Amarok dispune de tetiere reglabile pe inaltime si centuri de siguranta pentru toate cele cinci locuri. Centurile pentru locurile din fata sunt prevazute cu dispozitive de pretensionare si sunt conectate la un sistem de avertizare vizuala si sonora cu privire la fixarea acestora. Airbagurile laterale de tip cortina, care asigura protectia zonei capului sunt, de asemenea, disponibile pentru sofer si pentru pasagerul din fata. Sistemele ABS si ASR sunt incluse in dotarea standard a modelului Amarok, la fel cum este si cazul diferentialului autoblocant electronic (EDL). O alta functie standard care poate fi activata prin simpla apasare a unui buton este Off-Road ABS, care scurteaza semnificativ distanta de franare. Daca sistemul optional ESP este instalat, la activarea functiei Offroad-ABS, cand viteza automobilului se situeaza sub 30 km/h, va fi activat si sistemul de asistare la coborarea in panta, Hill Descent Assist. Acesta mentine constanta viteza de deplasare prin interventii selective ale sistemului de franare, asigurand o coborare in panta sigura si controlata.

Pentru prima data in aceasta clasa de automobile, in timpul deplasarii cu viteze sub 30 km/h, soferul poate seta in mod individual viteza de rulare pentru conditiile respective de coborare prin franare si accelerare. Toate automobilele echipate cu ESP beneficiaza, totodata, de sistemul Hill Hold Assist, care imobilizeaza autovehiculul la pornirea in rampa, pana cand soferul apasa pedala de acceleratie.

Tot ceea ce se spune despre Amarok ne face sa ni-l dorim. Asteptam sa vedem cum se comporta acest model pe strazi si, mai ales, cum va fi primit de catre piata, o piata noua pentru Volkswagen.

 

Carausul Amarok

– Spatiu incarcare: 2,52 mp;

– Inaltime platforma: 525 mm;

– Sarcina utila: 1,15 t;

– Poate incarca un europalet dispus pe latime;

– Poate tracta o remorca de pana la 2,8 t.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.