Anadolu Automobil Rom reprezintă în România mărcile Isuzu, Temsa, Karsan și SOR, oferind nu doar o gamă largă de modele, ci și numeroase variante de motorizări alternative, atât electrice, cât și CNG.
Mulțumită varietății de branduri avute sub umbrela sa, importatorul reușește să acopere toate segmentele transportului de călători – autobuze și autocare, vehicule cu o varietate largă de dimensiuni, de la capacități mici, pornind de la 6 m lungime și până la autobuze articulate, de 18 m. Practic, Anadolu Automobil Rom reușește să acopere orice solicitare de transport – urbană, interurbană și turistică.
Anul trecut, Anadolu Automobil Rom a livrat 97 de autovehicule, autobuzele urbane ocupând, așa cum era de așteptat, în această perioadă, o poziție dominantă. De asemenea, este remarcabil numărul mare de autobuze electrice livrate – 75 de unități.
Distribuția pe mărci este:
- Isuzu Citibus – 9 unități
- Isuzu Citiport – 4 unități
- Isuzu Novo Lux – 1 unități
- Isuzu Novo Ultra – 2 unități
- Karsan Atak electric – 14 unități
- Karsan Jest – 6 unități
- Karsan Jest electric – 16 unități
- SOR EBN 9.5 – 10 unități
- SOR NS 12 – 35 unități.
Noutățile 2021
În acest an, Anadolu Automobil Rom își întărește portofoliul de produse, prin trei noi modele, realizate de Isuzu: Grand Toro (diesel), Kendo (CNG) și NovoCiti Volt (electric).
NovoCiti Volt este un autobuz 100% electric, cu o lungime de 8 m și o capacitate de 46 de pasageri. Motorul dezvoltă o putere de 255 kW și un cuplu de 2.355 Nm. Capacitatea bateriilor este de 211 kWh (opțional 269 kWh sau 142 kWh), asigurând o autonomie de 300 km (350, respectiv 180, în variantele opționale de baterii). În plus, este asigurată o garanție de opt ani pentru baterii. Design modern, lumini LED, uși generoase, cameră pentru mers înapoi, aer condiționat, podea coborâtă, sistem de monitorizare a stilului de condus – sunt câteva dintre punctele forte ale autobuzului.
Isuzu Kendo este un autovehicul construit pentru maximizarea eficienței. Pe de o parte, dimensiunile generoase asigură transportul unui număr mare de pasageri, iar, pe de altă parte, motorizarea CNG înseamnă reducerea costului cu carburantul. Kendo are 12,99 m lungime și poate transporta până la 63 de pasageri pe scaune. Motorul Cummins CNG are o cilindree de 8.900 cmc și dezvoltă o putere maximă de 320 CP, precum și un cuplu maxim de 1.356 Nm. Transmisia automată este ZF Ecolife. Suspensiile sunt pneumatice față/spate. Vehiculul dispune de 5 butelii pentru gaz, a câte 304 l fiecare. Astfel, atinge o capacitate totală de 1.520 l. Cala pentru bagaje are un volum de 7,5 mc.
Cu o lungime de 8,5 m, modelul Grand Toro este echipat cu un motor diesel Cummins, cu o cilindree de 4.500 cmc. Acesta dezvoltă o putere maximă de 210 CP și un cuplu maxim de 850 Nm. Transmisia poate fi ZF manuală, sau, opțional, se poate merge pe o transmisie automată Allison.
Suspensia față este pe arcuri parabolice din aliaj de oțel, iar pe spate pneumatică. Sistemul de frânare pneumatic este pe discuri față/spate. Cala de bagaje oferă un spațiu de 4,6 mc. În ceea ce privește pasagerii, sunt disponibile mai multe configurații. Standard, Grand Toro dispune 35 de locuri pe scaune + 1 scaun pentru însoțitor de bord (+ un loc în picioare dacă se optează pentru versiunea de clasa 2). Opțional, există și configurația cu 37 de locuri pe scaune + 6 în picioare.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro