Asaltul gazului natural

La începutul acestei luni, a avut loc World Gas Conference 2015, găzduită la „Palais des Exposition” din Paris. Acest eveniment are loc din trei în trei ani şi reprezintă unul dintre cele mai importante târguri în ceea ce priveşte transportul de mărfuri.

Cu peste 350 de expozanţi din 100 de ţări, rolul Conferinţei este acela de a sublinia importanţa folosirii gazelor naturale în industrie, reunind jucătorii importanţi din acest segment. Accentul s-a pus pe piaţa franceză de vehicule grele, despre care se speră că va deveni în 2015 piaţa numărul 1 pentru vehiculele grele alimentate cu CNG.

Printre expozanţi s-a numărat şi constructorul italian Iveco, ce a avut un stand propriu, şi care, profitând de această oportunitate, a prezentat două vehicule alimentate cu CNG, un Stralis AT 440 S33 TP GNC/GNL şi un Daily Natural Power 65C14.

Totodată, la acest eveniment, în cadrul unei conferinţe a NGVA Europe (Natural & Bio Gas Vehicle Association), preşedintele Iveco Brand, Pierre Lahutte, a prezentat gama de produse Iveco CNG în materie de transport de mărfuri şi transport public de persoane.

Actorii principali

Modelul Stralis CNG/LNG este echipat cu un motor Cursor 8 ce funcţionează cu gaz natural sau biometan, respectă normele de poluare EURO VI şi dezvoltă o putere de 330 CP. Echipat cu cel mai mare rezervor de gaz lichefiat de pe piaţă, la care se adaugă patru butelii suplimentare de CNG, autonomia lui Stralis ajunge la 850 km (700 km pe LNG şi 150 km pe CNG).

Un element extrem de important este faptul că, la utilizarea gazului natural drept combustibil, nu se produc particule, se reduce poluarea cu 50% şi emisiile de noxe scad cu 70%. În ceea ce priveşte emisia gazelor cu efect de seră, aceasta a fost redusă cu 15% şi poate ajunge până la 95% dacă se utilizează biometan.

Compania franceză VIR Transport din Paris deţine o flotă de 14 Iveco Daily Natural Power. Un vehicul de acest gen este echipat cu un rezervor de 30 mc, alimentarea fiind făcută cu biometan provenit de la GNVert. Graţie acestor vehicule, compania IKEA este cu cinci ani înaintea regulilor impuse de Primăria din Paris, oferind servicii de livrare în urma cărora emisiile şi particulele sunt la nivel zero.

Având în spate 25 de ani de experienţă în care s-au produs peste 22.000 de motoare, Iveco oferă cea mai variată gamă de vehicule comerciale alimentate cu gaz natural. Vehiculele comerciale uşoare sunt acoperite de Daily, graţie căruia se poate desfăşura activitatea de distribuţie până în „buricul târgului“.

De asemenea, există şi gama medie şi grea, pentru distribuţie şi transport sau pentru servicii de salubrizare, reprezentată de Eurocargo şi Stralis, dar şi segmentul de transport urban, care intră în responsabilitatea modelului Urbanway.

Pierre Lahutte

Pierre Lahutte, preşedintele Iveco Brand:

„Vehiculele ce folosesc drept combustibil gazul natural nu sunt o promisiune pentru viitor, ci un răspuns eficient pentru majoritatea nevoilor de transport rutier ale zilei de azi. Nivelul vânzărilor noastre a atins deja 380 de unităţi, vehicule care operează în 8 ţări europene diferite. Suntem încântaţi să vedem că numărul de puncte de realimentare cu gaz natural este în creștere în toată Europa. Vom continua eforturile noastre de a produce vehicule CNG adecvate pentru satisfacerea tuturor nevoilor pieţei, inclusiv pentru cursele lungi și transport internaţional.“

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.