ASIGURATI prin diversificare

Pentru Amal Tour, reteta potrivita consta in diversificare. Transport intern si international, prin curse regulate, ocazionale sau conventii, activitate de agentie de turism… sunt directii care, impreuna, au asigurat firmei valcene stabilitate intr-o perioada in care economia se clatina.

Amal Tour a fost infiintata in 1994, ca o structura de rezerva a companiei Dacos, pentru ca, in 2003, sa se desprinda administrativ pentru o strategie proprie, chiar daca inca foloseste o infrastructura comuna de rezervari pentru traseul pe care il opereaza pe relatia Bucuresti – Valcea. „Acum, avem doua agentii de turism in Ramnicu Valcea, unde facem, de asemenea, rezervari, si un parc de 12 autovehicule, dintre care doua microbuze si restul autocare, pe care le folosim atat pe curse regulate cat si pe ocazionale“, ne-a explicat Cristian Petrescu, administratorul Amal Tour. El a precizat ca parcul este unul multimarca, principalul element avut in vedere la achizitia de vehicule fiind fiabilitatea.

„Am cumparat intotdeauna autovehicule second-hand, dar am urmarit, de fiecare data, innoirea parcului, profitand de oportunitatile care au existat in momentul in care am vrut sa schimbam o masina“, a explicat Cristian Petrescu, care isi aminteste ca achizitia unui autocar Mercedes Travego a insemnat o lovitura de imagine, chiar daca pentru Amal Tour, Setra reprezinta, in general, prima alegere.

Transportul regulat, o optiune limitata

„Pe segmentul de transport regulat, ne-am limitat la trei trasee de Bucuresti si am hotarat sa lucram diversificat, decizie care s-a dovedit inspirata in aceasta perioada de criza. Am pus accent pe inchirierea de masini, unde ne-am facut deja un nume datorita seriozitatii si calitatii serviciilor. Am urmarit o idee simpla. Primul om care ia legatura cu clientul este conducatorul auto. Daca el e in regula si este si el multumit, reactia lui fata de client va fi una buna.

Satisfactia clientului si calitatea serviciilor ne intereseaza foarte mult: am implementat si mentinem un sistem de management al calitatii ISO 9001:2008 inca din 2006, iar de anul acesta si sistemul de management al mediului ISO 14001:2005. Este motivul pentru care ma suna clienti care imi solicita soferi anume“, a aratat administratorul Amal Tour, mentionand ca relatia stransa cu soferii a putut fi mentinuta datorita dimensiunilor reduse ale firmei. „Avem aceiasi soferi dintotdeauna, fluctuatia de personal fiind de 2-3%. Controlul consumului se realizeaza simplu, pentru ca, de fie care data cand masina vine din cursa, se umple rezervorul. Trebuie sa ai in vedere niste pierderi calculate. Noi stim cat consuma fiecare masina si avem discutii cu fiecare sofer. Dar, daca ii normez foarte strict consumul, va merge foarte incet si nu va porni masina la peron, iar calatorii vor sta vara in pacla de caldura, iar iarna in frig, situatie in care am putea pierde clientii. In opinia mea, daca ii pui soferului cutitul in spate si vrei din start sa ii arati ca il consideri hot, chiar te va fura rau. E bine sa vada ca sunt urmariti, dar nu verificati la sange. Oricum, asociatul meu, domnul Gigi Vasile, sta mult printre ei, iar asta inseamna foarte mult. Stiu ca sunt controlati, dar si ca problemele ridicate de ei sunt importante pentru societate. Eu personal cred ca e cel mai important sa pastrezi legatura cu angajatii, sa lucrezi in echipa“, a mai explicat Cristian Petrescu.

Conventii pe bani siguri

Pentru a urmari strategia de diversificare, Amal Tour a incheiat conventii pentru transportul angajatilor cu Boromir, Vel Pitar, precum si cu Conphys (o tipografie din Valcea). „Conventiile au mers bine si in aceasta perioada, chiar daca platile s-au derulat putin mai greu. Colaboram de ani de zile si am gasit solutii pentru toate problemele. De exemplu, Boromir detine in Valcea o statie de carburant, de unde alimentam in contul platilor pe care nu le pot face“, a spus Cristian Petrescu.

Si activitatea de turism se sustine singura. „La inceputul anului trecut, aveam o singura agentie de turism, pe care am vrut sa o inchidem, pentru ca ne-am gandit ca pe acest segment nu vor mai merge lucrurile. Culmea, in conditiile in care in turism lunile ianuarie – februarie nu erau grozave, au mers si anul trecut, si anul acesta. Asta nu inseamna ca agentia tine firma (ca pondere, este undeva la 4-5% din cifra de afaceri), dar se sustine singura.

Turismul merge, ori se cumpara ceva foarte ieftin, ori ceva foarte scump… cale de mijloc nu mai exista“, a apreciat Cristian Petrescu.

Clienti strategici din arta si turism

Foarte interesanta este colaborarea cu Institutul Cultural Roman, pentru care Amal Tour furnizeaza servicii de transport persoane si de opere de arta peste tot in lume. Iar pentru ca, in cazul acestora din urma, sunt necesare servicii speciale, compania achizitionat un Iveco Daily de 5 tone, cu sistem de climatizare, care asigura o temperatura de 7-14 grade in compartimentul de marfa. „Am fost nevoiti sa cumparam un astfel de vehicul nou, pentru ca nu gaseam asa ceva la inchiriere. Am transportat carti la Londra, tablouri de Grigorescu, Tonitza… am fost in Olanda, in Maroc… am contractat chiar si servicii de transport in SUA“, a aratat administratorul Amal Tour, explicand ca transportul operelor de arta se face sub paza.

Cristian Petrescu a subliniat ca segmentul de transport international de persoane este, in acest moment, cel mai profitabil, tinand cont de numarul mare de kilometri parcursi.

„Lucram cu agentii din Bucuresti in aceasta directie. Avem clienti strategici, cu care am incheiat parteneriate mai ample si pentru care vindem servicii turistice si prin agentiile noastre din Valcea. De 4 ani, lucram pe chartere in special pe Grecia si Turcia“.

Achizitii bine gandite si service in Vest

In acest context, Amal Tour a reusit sa achizitioneze, in perioada scursa din decembrie anul trecut, trei autovehicule second-hand din Germania, un microbuz, un autocar Neoplan si unul Setra.

Pentru service, Amal Tour a optat pentru serviciile oferite in Vest, pentru simplul motiv ca sunt mult mai ieftine. „Va dau cel mai banal exemplu, o curea pentru un agregat de aer conditionat in Romania este 900 de lei. In Germania, pretul de baza este de 100 de euro (n.r. circa 420 lei). In plus, avem deja contracte cu Evobus Germania si Austria pentru piese, care presupun discounturi. Pentru a rezolva operatiunile simple de intretinere, am achizitionat un teren de 3.000 mp unde parcam masinile, avem spalatorie si un mic atelier, pe care dorim sa il modernizam cu fonduri europene“.

Cristian Petrescu, administrator Amal Tour:

De la bun inceput, am gandit aceasta afacere ca pe una mica, si mica va ramane. Nici daca ne va lua valul vreodata, nu vom ajunge sa avem 30 de masini. Vom avea aproximativ 10-15 masini, dar foarte bune. Am mers pe ideea de a ridica standardul autovehiculelor – sa fie mai bune, mai confortabile, mai noi – nu de a le mari numarul“.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.