ASKO, de 10 ani în România. Misiunea noastră: informarea completă a clientului!

În 10 ani de activitate pe piața românească a asigurărilor, am identificat un risc major: acela de a nu fi informat, de a nu cunoaște drepturile și răspunderile din contractul de transport. Ne-a explicat Alin Dicu, Branch Manager Asko International Insurance Broker, atunci când ne-a oferit un interviu despre activitatea brokerului de asigurări pe plan local.

Alin Dicu, Branch Manager Asko International Insurance Broker

Ziua Cargo: Cum arată astăzi activitatea din România?

Alin Dicu: Piața de transport este foarte dinamică și cunoaște progrese în mod constant. Noi am intrat, în 2008, pe piața din România și a fost necesară o perioadă de analiză și identificare a nevoilor. Astăzi, după 10 ani de activitate, pot spune că am evoluat mult, iar nivelul de organizare și profesionalism, pe care îl regăsim în cadrul multor companii de transport, reflectă standardele occidentale cu care suntem în permanent contact.

Din ce în ce mai multe firme românești sunt în căutarea unui partener în domeniul consultanței în managementul riscului și al contractelor de asigurare, un partener care să ofere consultanță specializată și suport la un nivel tot mai ridicat. În acest moment, putem spune mai mult decât faptul că noi, Asko, suntem brokerul de asigurare specializat în transport și logistică ci, mai exact, am absolvit și specializarea pe piața particulară din România, după cei 10 ani împliniți cu succes.

Care sunt principalele aspecte care au asigurat dezvoltarea activității?

Am început prin pionierat, cu un obiectiv precis, să punem bazele unui nou standard de parteneriat între transportator și brokerul de asigurare. Am deschis, acum 10 ani, un nou drum, un drum al normalității, și o parte din calea către o piață mai stabilă, mai solidă și mai conștientă de valoarea unui parteneriat de calitate. Ne-am asumat rolul de a ne prezenta cu servicii de consultanță și suport la un nivel cât mai ridicat, întotdeauna orientați către informarea corectă și continuă a pieței de transport. Faptul că facem parte din familia Asko Assekuranzmakler (Group) a fost piatra de temelie pentru noi.

Inovația și conceptele noi în contractele de asigurare au dat o nouă formă protecției în lumea transportului din România.

Evident, toate aceste lucruri au fost posibile pentru că am investit continuu în calificarea profesională a angajaților. Suntem o echipă! Specialiștii în răspunderea transportatorului (CMR) alături de consultanții competenți și prietenoși, pentru daunele CASCO, împreună cu onestitatea și seriozitatea departamentului de vânzări, cât și promptitudinea și vigilența departamentului de subscriere și administrare a contractelor de asigurare, sunt principalele aspecte care au asigurat dezvoltarea activității în acești 10 ani.

Cum a evoluat oferta, în aceasta perioadă?

Pentru un rezultat bun, oferta trebuie să fie prezentată în urma identificării nevoii clientului. În urmă cu 10 ani, am identificat un risc major în piața de transport, acela de a nu fi informat, de a nu cunoaște drepturile și răspunderile din contractul de transport. Ne-am dat seama, imediat, de importanța acestui aspect și, de aici, a început misiunea noastră, aceea de a oferi o consultanță completă. Astfel spus, pe lângă acoperirea segmentului de asigurare, să oferim consultanță pentru înțelegerea răspunderii transportatorului (CMR), astfel încât acesta sa își poată perfecta contractele cu clienții în mod corect, să își înțeleagă obligațiile și, după caz, să îl putem consilia și apăra, de fiecare dată când are nevoie de noi. Cât despre despăgubire, este responsabilitatea noastră să soluționăm dosarele de daună.

Fiind un broker internațional, între primii 5 brokeri, la nivel European, specializați exclusiv în transport și logistică, putem oferi soluții de asigurare pentru toate riscurile specifice domeniului. De la consultanta pentru contractul de răspundere CMR, asigurare CARGO, asigurare de flotă „all risks” CASCO și RCA. Iar, pe lângă cele menționate, putem acoperi toate riscurile particulare și specifice activității de transport și logistică, pe care le identificăm în analiza de risc pe care o facem împreună cu clientul.

Absolut toate contractele sunt elaborate ținând cont de dinamica pieței de transport și de noile particularități ce apar, construind, astfel, alături de partenerii noștri.

Suntem onorați să oferim serviciile noastre pentru un număr impresionant de companii de transport și logistică și foarte bucuroși să fim prezenți în acest domeniu, unde continuăm să contribuim, alături de parteneri, la ridicarea standardelor.

Există specificitate pentru piața românească?

Piața din țara noastră este cât se poate de specifică. Este, încă, tributară obișnuinței de a acorda un interes destul de redus produselor de asigurare și serviciilor oferite în domeniu.

De multe ori, transportatorii se rezumă la a privi asigurările doar ca pe o cheltuială, nu ca pe un instrument financiar de protecție a propriei companii, ceea ce reprezintă cu adevărat.

Concluzionând, putem spune că nevoile operatorilor romani privind asigurările sunt destul de mari, fapt care nu este conștientizat încă. Nu ne rămâne decât să ne continuăm misiunea și să informăm corect și complet. O dată cu informarea clientului, cresc și exigențele, astfel încât rezultatul este unul excelent: responsabilizează furnizorul și sporește competiția spre servicii de calitate.

România se află pe drumul spre o piață a asigurărilor solidă și matură. Trebuie să ținem cont de faptul că nu putem fi buni la toate. Este nevoie să ne specializăm, iar transportul este o activitate complexă, cu riscuri particulare și specifice.

În prezent, există în ofertele asigurătorilor locali produse care nu pot răspunde nevoilor specifice ale transportatorilor, și nu neapărat din motiv de necunoaștere a conceptului de asigurare, ci ca o consecință a necunoașterii riscului din activitatea de transport, ce are nevoie să fie asigurat.

„Un om informat este un om protejat” – credem în sensul acestei propoziții și avem convingerea că nu se poate asigura un domeniu care nu se înțelege și nu se cunoaște în profunzime.

Apreciez că poate fi îmbunătățită modalitatea prin care se comunică sau nu se comunică, în diferite situații în transport. Diplomația nu este sinonimă obedienței, ci, pur și simplu, poate fi metoda prin care ne putem spune, în mod liber, punctul de vedere în parteneriatul de afaceri.

Respectul, Încrederea, Curajul sunt vertebre esențiale pentru un mediu de afaceri sănătos.

Ce planuri de viitor aveți?

Ne propunem să continuăm ceea ce am făcut până acum, să oferim suport și consultanță de calitate, produse superioare de asigurare, dar și să ne consolidam bunele relații cu partenerii și să deschidem noi parteneriate.

Planurile noastre înseamnă să ne asumăm și mai mult rolul de consultant specializat în transport și să păstrăm vie concurența loială, astfel încât, în final, piața din România să fie principalul beneficiar.

Mulțumim tuturor partenerilor noștri pentru încrederea acordată și suntem onorați să continuăm împreună, cu responsabilitate și profesionalism.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.