Autonomie de 600 km pentru Renault Trucks E-Tech T

Din al doilea semestru al anului 2025, Renault Trucks va începe să admită comenzi pentru o extensie a modelului său Renault Trucks E-Tech T. Cu o autonomie de 600 km cu o singură încărcare, acest vehicul deschide noi perspective pentru decarbonizarea transportului de lungă distanță.

Având 30 de milioane de kilometri parcurși în utilizare la clienți, camioanele electrice Renault Trucks au „economisit” deja 29.000 t de emisii de CO₂. Cu această nouă ofertă, producătorul francez își extinde și mai mult gama de soluții de transport sustenabile, pentru a-și sprijini clienții în tranziția lor energetică.

Tehnologia inovativă generează performanță

Această autonomie crescută a Renault Trucks E-Tech T este obținută prin integrarea unui nou component, și anume axa electrică.

Tehnologia „e-axle” permite tuturor elementelor lanului cinematic – motoare electrice și transmisii – să fie grupate împreună în partea posterioară a vehiculului, eliberând spațiul dintre membrele laterale, pentru a „găzdui” pachete suplimentare de baterii. Modelul Renault Trucks E-Tech T echipat cu axă electrică poate parcurge 600 km cu o singură încărcare.

e-Axa Renault Trucks

„Introducerea acestui camion electric va propulsa înainte tranziția către mobilitatea electrică”, a explicat Emmanuel Duperray, senior vice președinte pentru Electromobilitate la Renault Trucks. „Credem că o autonomie de 600 km cu o singură încărcare, combinată cu dezvoltarea rețelelor publice de infrastructură de încărcare, până în 2026 – în special prin joint venture-ul nostru, Milence – ne va permite să atingem paritatea operațională cu tehnologia diesel pe care o așteaptă clienții noștri.”

O ofertă care completează gama existentă

Proiectat pentru transportul de lungă distanță, acest Renault Trucks E-Tech T cu autonomie extinsă va îmbunătăți oferta electrică a producătorului, fără a înlocui soluțiile curente. Renault Trucks va continua să ofere o gamă largă de autonomii, configurații și echipamente personalizate pentru diferite tipuri de utilizări specifice. Pentru a ajuta cărăușii să găsească soluția ideală, Renault Trucks le oferă și instrumente avansate de simulare, care permit ca fiecare camion electric să fie configurat în conformitate cu necesitățile lor specifice.

„Nu dorim să intrăm într-o cursă pentru o cât  mai mare autonomie cu o singură încărcare”, a subliniat Emmanuel Duperray. „Supradimensionarea bateriilor penalizează sarcina utilă, crește costurile de operare și amprenta asupra mediului. În esență, un camion electric este mai scump decât un vehicul cu combustie. Trebuie să regândim logistica pentru emisii reduse de carbon, cu alte cuvinte să reconsiderăm modelele de transport pentru optimizarea utilizării vehiculelor de transport și, astfel, să reducem costul per kilometru.”

Renault Trucks își încurajează clienții să-și ajusteze dimensiunile bateriilor în funcție de necesitățile actuale și oferă suport pentru optimizarea soluțiilor, inclusiv a strategiei de încărcare. „Această abordare ne permite deja să obținem un kilometraj zilnic de peste 700 km cu camioanele Renault Trucks E-Tech T de producție de serie.”

Comenzile pentru acest nou vehicul e vor deschide în al doilea semestru al anului 2025, iar producția se va realiza la fabrica de la Bourg-en-Bresse, care asamblează gamele electrice de top ale mărcii de la sfârșitul anului 2023.

Prima omologare pentru un camion electric reconvertit

Dar eforturile Renault Trucks de decarbonizare a transporturilor nu se opresc la camioanele noi. Recent, producătorul a atins încă un important punct de cotitură în acest domeniu prin obținerea primei omologări din Franța a unui camion electric reconvertit. Vehiculul, un Reault Trucks D de 12 t, convertit în vehicul electric pe baterii, va fi închiriat pentru câțiva ani prin Vlovis Grand Paris, partenerul de leasing al Renault Trucks, către Extime, operatorul magazinelor duty-free de pe aeroporturile din Paris.

La sfârșitul lui 2023, Renault Trucks a finalizat conversia unui camion de 12 t cu motor cu combustie internă într-un vehicul electric pe baterii, în colaborare cu Novumtech și cu ajutorul finanțării oferite de Agenția Franceză pentru Mediu și Managementul Energiei (Ademe). Cu acest camion acum omologat pentru circulația pe drumurile publice – primul din Franța – producătorul evaluează viabilitatea economică, ecologică și de business a procesului.

Extime, operatorul magazinelor duty-free care a închiriat acest camion va folosi vehiculul la curse tip shuttle între depozitul companiei și aeroport. Cu o autonomie de 250 km, acest camion electric de 12 t este ideal pentru acest scop și susține angajamentul sectorului aeroportuar de a reduce emisiile de carbon.

„Utilizarea acestui vehicul în condiții reale de operare ne va permite să validăm viabilitatea economică și robustețea acestei soluții de retrofit. Acest proiect-pilot exemplifică dedicarea noastră de a conserva resursele naturale, minimizând, în același timp, impactul asupra mediului a utilizării unui vehicul. Camionul întruchipează perfect abordarea economiei circulare pe care o promovăm la Renault Trucks”, a explicat Laurent Colpier, vicepreședinte pentru Camioane Rulate și Logistică Urbană la Renault Trucks.

Costul de achiziție a unui astfel de camion reconvertit se estimează a fi cu 15% mai mic decât cel al unui camion electric nou.

Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.