Autoritatile sustin impunerea PRETULUI MINIM

Problema dumpingului s-a aflat din nou pe tapet cu ocazia ultimei intalniri dintre transportatori si secretarul de stat Eusebiu Pistru, care le-a dat asigurari carausilor ca va incerca sa o rezolve prin intermediul noii Legi a Transporturilor. Bineinteles, dupa consultarea Comisiei Europene si a Consiliului Concurentei.

„Consideram, astfel, ca marea dorinta a membrilor Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT) si salvarea breslei de la dezastru se vor implini la un an dupa lansarea provocarii. Numai agentii economici sanatosi si autoritatile cu gandire de perspectiva isi pot asuma o astfel de masura extraordinar de benefica sectorului de transport rutier“, a afirmat, in acest context, Augustin Hagiu, presedinte al FORT. Potrivit lui Mayer Siegfried, membru in Consiliul Director al Asociatiei Patronale a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002), pretul minim (de referinta) de transport, sub care nu va fi admisa incheierea de contracte de transport, va fi bazat pe cheltuielile minime de exploatare. Alte reglementari avute in vedere de autoritatile din domeniul transporturilor se refera la renuntarea la ITP International si la im punerea unor conditii financiare mai stricte caselor de expeditii.

50.000 de euro obligatorii pentru expeditori

„Domnul Eusebiu Pistru, ministru secretar de stat in Ministerul Transporturilor, a declarat ca este pe masa parlamentarilor proiectul de ordonanta prin care se renunta la obligativitatea efectuarii ITP International in cazul in care automarfarele nu parasesc teritoriul UE. Totodata, domnia sa a raspuns pozitiv si la cererea CNR de responsabilizare a caselor de expeditie (CE), prin ridicarea capitalului social minim al acestor firme, la o suma de 50.000 de euro, la monitorizarea stricta si amendarea postarii de marfuri fara licenta de catre CE“, a precizat Mayer Siegfried. El a adaugat ca oficialul MTI a promis ridicarea la portanta de 11,5 tone a tuturor segmentelor de drum reabilitate, iar, pana la reabilitarea celorlalte, MTI va renunta la amendarea transportatorilor pe rutele ce teoretic permit circulatia camioanelor de tonaj greu. „Se vor schimba si limitele gabaritice: in loc de 4,05 m, se va admite 4,15 m. Valabilitatea copiei conforme se va prelungi, probabil pana la expirarea licentei de transport a firmei, si se va forma Organismul Unic de Control, alcatuit din expertii ARR, CNADNR, RAR, in su bordinea directa a ministrului Radu Berceanu. In plus, va fi anali zata de catre Guvern oportunitatea de a schimba anomaliile cu privire la taxele locale si/sau judetene“, a mai aratat reprezentantul APTE 2002. El a mentionat ca si modificarea legii maghiare a transporturilor se afla pe ultima suta de metri, preconizandu-se injumatatirea cuantumului amenzilor. Din pacate insa, premisele care stau la baza aplicarii amenzilor se vor mentine aceleasi, situatie in care carausii romani vor avea in continuare batai de cap.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.