Autostrada Sebeş-Turda, la licitaţie

CNADNR a lansat licitaţia pentru proiectarea şi execuţia Autostrăzii Sebeş-Turda, cei 70 de km ai autostrăzii fiind împărţiţi în 4 loturi. Valoarea estimată a contractului, fără TVA, depăşeşte 2,481 miliarde de lei, iar suma include şi procentul de 10% pentru cheltuieli diverse şi neprevăzute. Fondurile sunt asigurate din bani europeni, dar trebuie cheltuite până la finele anului 2016.

Pe loturi, sumele sunt împărţite astfel:

– lotul 1 (17 km – km 0+000 – km 17+000) – 57,028 milioane de lei

– lotul 2 (24,25 km – km 17+000 – km 41+250) – 66,913 milioane de lei

– lotul 3 (12,45 km – km 41+250 – km 53+700) – 48,372 milioane de lei

– lotul 4 (16,300 km – km 53+700 – km 70+000) – 53,248 milioane de lei.

Contractul este finanţat din Fondul de Coeziune (85%) şi cofinanţat de bugetul de stat (15%), pe alocarea financiară 2007 – 2013, astfel că trebuie îcnheiat până la sfârşitul anului, iar lucrările să fie finalizate până în 2016. Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, a asigurat că procedurile de licitaţie şi de atribuire vor fi încheiate până la sfârşitul anului. „În luna iulie s-a terminat documentaţia de transformare din drum expres în autostradă, iar până în decembrie vom avea terminate procedurile de licitaţie şi de atribuire, vom avea un contract semnat. Suntem obligaţi să terminăm autostrada până în 2016, pentru că am reuşit să o introducem pe alocarea financiară 2007 – 2013, pe facilitatea N+3. Deci, va trebui terminată până în 2016“, a explicat Dan Şova. Procedura va fi tip licitaţie deschisă, iar criteriul de atribuire – preţul cel mai scăzut. Ofertele sau cererile de participare la licitaţie trebuie depuse până pe 12 septembrie, ora 16.00, acestea urmând să fie deschise în ziua următoare. Autostrada Sebeş-Turda va avea două zone de acces la Alba Iulia: una în partea de nord a municipiului, care va permite legătura cu şoseaua de centură şi zona Munţilor Apuseni, iar alta în partea de sud-est a oraşului, după traversarea râului Mureş.

DN 18, în reparaţii

Puţine drumuri naţionale se află anul acesta în reparaţii, iar printre ele se numără DN 18, ce face conexiunea dintre judeţele Maramureş şi Suceava. Tronsonul intrat recent în lucru este cel dintre localităţile Moisei şi Iacobeni, în zona montană a Munţilor Pietrosul Rodnei, şi este executat de compania israeliană Saphir. Lucrările de reabilitare a drumului ce traversează Pasul Prislop, la 1.416 metri altitudine, au fost întrerupte de constructor în urmă cu mai mult timp, după ce Guvernul a anunţat că amână finanţarea unor lucrări de infrastructură. Starea drumului dintre cele două localităţi este catalogată de autorităţile locale drept „catastrofală” şi aproape că nu se mai poate circula. După negocieri intense, reprezentanţii constructorului au anunţat că reiau reabilitarea. Muncitorii au pus în funcţiune instalaţiile de producere a asfaltului şi a betonului şi au adus pe şantier toate utilajele necesare execuţiei lucrărilor. Sunt peste 90 de kilometri de drum ce vor fi reparaţi, pentru care compania Saphir va încasa 340 milioane lei. Execuţia lucrării se efectuează dintr-un grant european şi din contribuţia statului român.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

Foto: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.