BAUMA 2010 – Lansari si alte noutati

Continuam si in acest numar prezentarea – in avanpremiera – a catorva noutati care vor fi expuse la Bauma 2010, expozitie care isi va deschide portile, la München, peste numai cateva zile, pe 19 aprilie si se va incheia pe data de 25 aprilie. Conform datelor organizatorului, Messe München, 3.150 expozanti din 53 tari, care acopera o suprafata totala de 555.000 mp, sunt in preparative intense pentru finalizarea standurilor.

La sfarsitul lunii martie, gigantii au inceput sa apara la noul centru expozitional din München. Organizatorii declarau, la acea data, ca sunt asteptate nu mai putin de 6.000 de camioane cu materiale pentru constructia de standuri si pentru transportul exponatelor. Iar cele mai grele exponate au calatorit timp de saptamani intregi, pe mare, pe calea ferata sau pe sosea, pentru a ajunge la targ, unele chiar sub escorta politiei, ca orice agabaritice care se respecta. Unul dintre acesti giganti, conform unui comunicat de presa al Messe München, este utilajul minier 4200 SM Surface Miner, de la Wirtgen, utilizat pentru minerit, taiere si concasare a pana la 12 milioane t material pe an, care are o masa de 200 t si o lungime de 30 m. La inceputul lunii martie, utilajul a plecat de la fabrica din Windhagen, langa Bonn, pe camion, apoi incarcat pe nava la Andernach, transportat pe canalul Rin-Main-Dunare pana la Kelheim, de unde a fost preluat din nou pe camion si transportat sub escorta la München. In cadrul expozitiei, utilajul a trebuit sa suporte operatiuni de asamblare finala si o ultima mana de vopsea.

Prezenta consistenta MAN

Printre putinii constructori care au anuntat deja cu ce anume vor participa concret, peste cateva zile, la targ, se numara si MAN. Una dintre premierele fabricantului german de vehicule comerciale este modelul TGS-WW, proiectat special pentru cerintele pietelor din afara Europei. Modelul este continuatorul succeselor lui TGA-WW, lansat in 2003 si caracterizat prin rezistenta, capacitate de incarcare mare si prin faptul ca face fata cu brio unor conditii meteo extreme si unor drumuri deosebit de proaste. Gama MAN de vehicule pentru constructii include modele din seriile TGL, TGM, TGS si TGX, la stand fiind prezente vehicule echipate cu bene basculabile usoare sau heavy duty, vehicule pentru containere, versiuni echipate cu mixere sau pompe de ciment si sasiuri specializate. De asemenea, va fi expus modelul CLA, un vehicul robust produs de joint-venture-ul din India, MAN Force Trucks Private Limited, pentru pietele din Asia si Africa.

O vedeta speciala va fi TGL, cu linii aerodinamice si moderne, un grad superior de confort pentru sofer, care propune motorizari cu 4 si 6 cilindri, EGR, common-rail, capabile sa dezvolte puteri maxime de 150 si 250 CP (versiuni EURO 4, 5 si EEV). TGM este considerat camionul cu 1001 posibilitati de utilizare, pe gama 12-18 t. Modelul este disponibil, pentru anumite piete, in versiune cu trei axe si masa maxima de 26 t. Este disponibila, de asemenea, o varianta 4×4. Motorizarile sunt de 250 si 340 CP. TGS – 18-41 t – „Truck of the Year 2008“, ofera motoare D20 si D26, cu puteri maxime de 320 si 540 CP. La randul sau, TGX este echipat cu motor D28 – 680 CP.

Schmitz Cargobull

La Bauma 2010, Schmitz Cargobull va prezenta, printre altele, doua trailere basculabile cu masa proprie optimizata de mai putin de 5 t. Una dintre versiunile S.KI LIGHT are o masa proprie de 4.920 kg si o caroserie semirotunda cu o capacitate de 24 mc. Modelul este foarte rezistent la uzura, bena fiind din otel, costurile de utilizare si intretinere fiind reduse. Cea de-a doua versiune propune o masa de 4.460 kg, o capacitate de 24 mc si o bena din aluminiu, de tip box.

Sasiurile celor doua modele sunt robuste, fabricate din otel si usor de reparat si intretinut. Acestea sunt acoperite cu o vopsea speciala, care asigura protectia in cazul micilor lovituri si zgarieturi inerente activitatii de constructii, precum si in cazul intemperiilor. Vehiculele sunt echipate cu tren rulant ROTOS si suspensie pneumatica MRH (Multi-Ride Height), cu frane disc 19,5 inch, EBS pentru trailere etc.

Premiera mondiala: Volvo FMX

Volvo Trucks anunta o importanta lansare la expozitia Bauma, a noului autocamion Volvo FMX, care este proiectat special pentru transporturi grele pe drumuri bune si in teren accidentat, in cadrul aplicatiilor in constructii. Volvo Trucks produce autocamioane destinate aplicatiilor in constructii incepand din 1928. Cu toate acestea, Volvo FMX marcheaza acum o noua etapa in calea spre un nivel inalt de specializare. Acest lucru a condus la separarea cunoscutei game de modele FM in doua segmente dedicate: constructii si distributie. „Clientii solicita camioane cat mai specializate, iar noi tinem cont de acest lucru“, spune Staffan Jufors, presedinte si CEO Volvo Trucks, in cadrul unui comunicat de presa. „Dovada o reprezinta modelul specializat Volvo FMX – un autocamion care isi etaleaza cu mandrie calitatile, atat in interior, cat si in exterior. Este cu adevarat dedicat constructiilor. (…) Actualul model Volvo FM se bucura deja de un succes deosebit, in special in Rusia, Europa de Est si pe pietele nordice. Cu noul Volvo FMX vedem un potential imens de crestere suplimentara a cotelor de piata – pe toate pietele“, declara Staffan Jufors. Premiera mondiala si conferinta de presa oficiala pentru Volvo FMX vor avea loc pe 19 aprilie, ora 11:00 CET, la standul Volvo din hala C4, la Bauma. Ramane sa va prezentam amanuntit modelul dupa lansarea sa, in cadrul expozitiei.

Raluca MIHAILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.