Business pe termen lung

Pentru Wim Bosman, Romania reprezinta o investitie pe termen lung. Un pariu pus pe dezvoltare, chiar si atunci cand piata nu este una tocmai favorabila.

Grupul Wim Bosman, companie olandeza, activeaza in Romania din 1992. „In 2005, dupa mai multi ani de dezvoltare, Wim Bosman a construit depozitul modern din Ploiesti, una dintre primele facilitati logistice din zona“, a aratat Thomas Bijl, Director Operations Wim Bosman Romania. „Suprafata totala a terenului pe care il detine compania in Parcul Industrial Ploiesti este de 85.000 mp, iar pentru moment utilizam numai partea din fata, cladirea avand o suprafata de 10.000 mp si avem oportunitatea de a ne dezvolta in continuare, pana la 50.000 mp spatii de depozitare. Din 2007, detinem un amplasament si la Arad, utilizat in principal pentru cross-docking. Unul dintre obiectivele pentru 2010 este sa ne extindem activitatea, pentru a include operatiuni logistice, solutii 3PL etc“, a completat Thomas Bijl. In opinia sa, partea de Vest a tarii cunoaste un adevarat „boom“ in ultimii ani – chiar si pe timp de criza. „2009 nu a fost un an usor, dar, in ultimul trimestru, am putut observa o crestere a volumelor, nu numai la nivelul depozitului, ci si la nivelul expeditiilor interne si internationale. Astfel, pana la urma, nu a fost un an atat de rau pentru noi“, a mai spus reprezentantul Wim Bosman Romania.

Selgros, un proiect special

Compania are clienti pentru care dezvolta solutii logistice atat pentru marfuri periculoase, pentru industria petrolului si gazelor, cat si pentru marfuri de larg consum. In plus, anul trecut a demarat colaborarea cu Selgros, pentru care Wim Bosman a pus la punct o solutie centralizata „vendor-hub“, preluand marfa de la furnizori prin intermediul depozitului de la Ploiesti pentru ca, ulterior, sa o distribuie catre cele 18 magazine din tara. „Furnizorii contractati de Selgros in acest sistem livreaza marfurile centralizat la depozitul nostru de la Ploiesti, in loc sa livreze la fiecare magazin in parte. Facem separarea paletilor pe magazin, iar apoi incarcam si expediem camioane complete la magazinele Selgros. Avem flota noastra de camioane, dar lucram, de asemenea, zilnic, cu parteneri selectionati. Avem, in medie, aproximativ 30 de camioane pe zi pe drum in Romania“, a afirmat Thomas Bijl.

Concret, camioanele descarca la magazine, pentru ca apoi sa incarce de la furnizori pe drumul de intoarcere. „Furnizorii au inteles ca este mai profitabil sa preluam noi marfa de la ei, pe drumul de intoarcere, decat sa o expedieze singuri catre depozitul nostru, uneori chiar cu camioanele lor proprii. De exemplu, daca expediem un camion complet la Oradea, la intoarcere este mult mai simplu sa preluam incarcatura pentru un camion complet de la un furnizor pentru a o aduce la depozitul din Ploiesti. De altfel, furnizorii ne cunosc deja serviciile pe care le oferim pentru platforma Selgros si sunt interesati sa colaboreze cu noi si pentru alti retaileri, precum si in privinta altor servicii, cum ar fi expeditiile maritime, formalitatile vamale sau solutiile de depozitare“, a aratat Thomas Bijl.

Abordare directa, raspunsuri rapide

In prezent, Wim Bosman Romania lucreaza cu circa 100 de furnizori in sistemul Selgros, dar in 2010 are in plan atragerea mai multor afaceri din partea unor noi parteneri. „Vom trece in acest context la abordarea lor directa, cu mai multe informatii, pentru a le explica ce anume putem face in plus pentru ei. De exemplu, avem un furnizor care expediaza containere cu electronice din China prin Constanta. Noi dispunem de multa experienta in domeniu, cunoastem operatiunile din Constanta si aranjam transporturile pe sosea din Constanta pana la depozitul nostru. Acolo se realizeaza formalitatile vamale (avem departament de comisionariat vamal), marfurile sunt descarcate din containere, paletizate si etichetate in conformitate cu cerintele clientului pentru fiecare magazin in parte, expedierile facandu-se aproape constant. Pe scurt, containerul ajunge astazi, marfurile sunt vamuite si descarcate in aceeasi zi si expediate in ziua urmatoare catre destinatia finala“, a precizat Thomas Bijl, adaugand ca, la nivelul anului 2009, compania a consemnat o usoara majorare a intrarilor prin Portul Constanta.

Accent pe oameni si soft

In opinia sa, cele doua puncte forte ale companiei sunt factorul uman si echipamentele IT. „Wim Bosman se focalizeaza pe aceste doua domenii foarte importante. Avem angajati foarte motivati, care cauta in permanenta noi oportunitati; de exemplu, incurajam angajatii din depozit sau soferii sa se gandeasca ei insisi la solutii de imbunatatire a activitatii. Primim feedback de la propriii oameni si din partea clientilor si, daca este nevoie, facem modificari in procesele noastre sau in sistemul IT pentru un plus de eficienta si pentru cresterea calitatii. Managementul sprijina angajatii si se asigura ca lucreaza la maximum de capacitate. Din punctul de vedere al solutiilor IT, folosim acelasi sistem in toate locatiile unde activeaza Wim Bosman in Europa. Este vorba atat de sistemul de management al transporturilor, cat si de cel de management al depozitelor. Chiar daca, adesea, clientii par similari, fiecare necesita o abordare diferita si un proces operational diferit si, uneori, trebuie sa proiectezi solutii inteligente pentru a face fata necesitatilor lor. Clientul este pe primul plan, pentru ca daca solutia este potrivita, crestem alaturi de el. Iar toate acestea necesita solutii IT foarte bine puse la punct“, a explicat reprezentantul Wim Bosman.

Volumele operate de Wim Bosman s-au majorat in ultima perioada, fiind in prezent cu 20-25% mai mari decat in intervalul similar de timp al anului trecut „Afacerile cu Franta si cu Belgia sunt, de asemenea, in crestere, atat in ceea ce priveste camioanele complete, cat si pe segmentul de grupaje. Avem o cursa de linie zilnica spre Olanda si cel putin o data sau de doua ori pe saptamana catre Franta si Belgia, unde, daca volumele vor continua sa creasca, vom ajunge la o cursa pe zi catre sfarsitul acestui an. Iar daca volumele cresc, vom putea sa oferim solutii mai rapide la preturi mai competitive“, a concluzionat Thomas Bijl.

Wim Bosman in Romania

Wim Bosman Romania este o versiune la scara redusa a grupului, oferind toate serviciile pe care le ofera grupul: expeditii maritime, aeriene, distributie interna si internationala, depozitare, servicii cu valoare adaugata. Din punctul de vedere al veniturilor, Wim Bosman Romania se situeaza la 2% din veniturile totale ale grupului. „Piata romaneasca se dezvolta rapid, iar in perioada urmatoare va atrage investitii straine semnificative. Wim Bosman se asteapta ca multe companii multinationale sa intre pe aceasta piata si sa caute servicii logistice la standarde Vestice. Acesta este unul dintre motivele pentru care conducerea grupului a trimis mai multe persoane din Olanda pentru a fi aici, la fata locului, in permanenta, si a sprijini implementarea unor standarde inalte de calitate la nivelul tuturor serviciilor pe care le oferim“, a afirmat Thomas Bijl.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.