CAMPER LIFE II: Camperele – flexibilitate maximă

Continuăm seria de articole dedicate activităților de caravaning și campare, prin prezentarea câtorva detalii despre categoria camperelor – structuri reconvertite din vanuri.

Renault Ahorn Van

Camperele sunt potrivite familiilor de dimensiuni mici, 2-4 persoane, cu un stil activ, care își doresc flexibilitate, viteză de deplasare și mobilitate ridicată. Pentru această categorie de vehicule, nu există limitări de viteză, iar unul dintre cele mai importante avantaje pe care le oferă reprezintă accesul în orice zonă, chiar și în centrele orașelor, nefiind nevoie de locuri speciale de parcare sau de respectarea unor restricții de tonaj sau de gabarit. Nu în ultimul rând, vorbim și despre un nivel redus al taxelor, precum și al consumului de combustibil, comparativ cu alte categorii de vehicule de camping, de dimensiuni mai mari.

Zona de „dining” dispune de măsuță rabatabilă, iar scaunele din față (al șoferului și al pasagerului) se pot întoarce la 180 de grade, pentru un acces facil către această zonă.

Pe acest segment, se remarcă trei producători de top, la nivel european, pe segmentul premium: Hymer, Robeta și Chartago (cu modelul Malibu), prețul unor astfel de campere noi situându-se undeva între 59.000 și 75.000 de euro. Dar și în această categorie putem vorbi despre entry-level, medium și high-class, pentru (aproape) orice buget, în funcție de gradul de confort de care are nevoie utilizatorul.

Există, de asemenea, posibilitatea convertirii unor furgoane de marfă, uzate, în campere cu specificațiile dorite, prin intermediul Bavaria Caravan Center, care este și importatorul pentru Robeta și partener pentru Hymer și Chartago.

Zona de bucătărie este echipată cu chiuvetă, aragaz cu două ochiuri, frigider și spații de depozitare generoase.

Renault Ahorn Van

Vedeta acestui număr al revistei ZIUA CARGO este agilul și cochetul Renault Ahorn Van 620. Vehiculul are o lungime de 6.200 mm, o lățime de 2.070 mm și înălțimi exterioare/interioare de 2.940/2.180 mm. Camperul este propulsat de un motor Euro 6D, cu o capacitate cilindrică de 2.300 cmc, capabil să dezvolte o putere maximă de 145 km/h.

Având o capacitate de 4 pasageri in centuri si pentru luat masa (și 3 locuri de dormit), vehiculul dispune de un rezervor de apă curată de 110 l (rezervor de apă gri – 90 l) și de o toaletă cu golire exterioară cu o capacitate de 18 l.

Printre dotări (opționale) se numără Sistemul Remix de parasolar pentru geamuri, cu plasă anti-insecte, frigider de 94 l trivalent (gaz, 12 V sau 220 V), pat în zona de dining, cu dimensiuni 190/135 cm, pat matrimonial în zona din spate, 190/148 cm, marchiză, iluminare (full LED/2×USB/2×220 V), încălzire diesel Trauma Combi, boiler de apă caldă 10 l pe gaz (pentru duș și chiuvetă), aragaz cu 2 ochiuri, suport biciclete etc.

Dar… să lăsăm, mai bine, să vorbească imaginile despre aptitudinile acestui adevărat globe-trotter.

„Dormitorul” matrimonial din partea din spate propune un set de saltele ergonomice, creat special pentru confortul excursioniștilor.

Cabina de baie este dotată cu duș, toaletă și chiuvetă. Aceasta din urmă este rabatabilă, putând fi accesată prin intermediul unui compartiment închis, prevăzut cu buton de securitate.

Panou de control digital, pentru sistemul de iluminare și cel de alimentare cu apă, precum și selector de control temperatură pentru sistemul de încălzire diesel Truma.

Acces exterior la sistemul de alimentare cu apă și la rezervorul toaletei. Priză exterioară de conectare electrică.

Rezervorul de colectare al toaletei poate fi scos, pentru a fi golit. Este necesară utilizarea unor substanțe dizolvante speciale, pentru confortul olfactiv al utilizatorilor.

Mercedes-Benz Hymer Free S 600
Fiat Roboto Apollo

(Va urma)

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.