Carausii sunt atenti la costuri

Pentru a vedea, insa, cum s-au pregatit carausii pentru sezonul rece, dar mai ales ce decizii au luat pentru cresterea eficientei pe acest segment, am pus cateva intrebari, la care am rugat sa raspunda reprezentanti ai unor companii care fac transport pe mai multe paliere – constructii, transport international si intern, ADR si distributie.

  1. Ce sisteme de achizitie a anvelopelor utilizati? Ce criterii urmariti la alegerea anvelopelor?

  2. In momentul in care achizitionati anvelopele, aveti in vedere si eventualele economii privind consumul de motorina pe care o anvelopa de calitate le poate genera? Cat de mult conteaza acest criteriu?

  3. Cat la suta din costurile dumneavoastra totale de transport sunt reprezentate de costurile privind anvelopele?

  4. Cum asigurati managementul anvelopelor? Serviciul de management al anvelopelor este externalizat?

  5. Cu ce frecventa urmariti starea de uzura a anvelopelor? Cine realizeaza aceste verificari?

  6. Urmariti parcurgerea tuturor etapelor posibile privind viata unei anvelope (recanelare, resapare)?

  7. Care este intervalul mediu de kilometri la care schimbati anvelopele?

  8. Sunteti acoperiti din punctul de vedere al respectarii prevederilor privind anvelopele de iarna?

  9. Utilizati anvelope mixte sau anvelope specializate vara/iarna?

10. Aveti in plan schimbarea modului de achizitie sau a managementului anvelopelor?

11. Cum va paziti de furturi pe acest segment?

12. Ce asteptari aveti din partea furnizorilor de anvelope?

Mihai Ionescu, Transport and Planning Manager Holcim (Romania) SA

„Mergem pe cele din gama medie, in principal din cauza starii drumurilor“

„La achizitia anvelopelor, facem selectie de oferte si tinem cont de pret, termen de livrare, termen de plata, precum si de serviciile oferite (montare, monitorizare, echipaj mobil etc) si de intervalul estimat de inlocuire. In plus, atunci cand comparam ofertele, tinem cont sa fie din aceeasi treapta de calitate si mergem pe cele din gama medie, in principal din cauza starii drumurilor, care cresc riscul deteriorarii accidentale a anvelopelor inainte de perioada normala de inlocuire. Managementul anvelopelor il asiguram intern, folosind, in plus, consultanta tehnica din partea furnizorului. Starea de uzura a anvelopelor este urmarita zilnic de soferi, precum si prin sondaj sau lunar de catre revizorul tehnic. Nu folosim anvelope resapate sau recanelate, iar intervalul mediu la care le schimbam este de 100-140.000 kilometri in functie de asezarea anvelopei pe axe. Suntem acoperiti din punctul de vedere al prevederilor legislative privind anvelopele de iarna in conditiile in care utilizam anvelope mixte. Nu avem in plan schimbarea modului de achizitie sau a managementului anvelopelor. Pentru a ne pazi de furturile pe acest segment, masinile se parcheaza in locuri special amenajate. Din partea furnizorilor de anvelope ne asteptam la produse de calitate, reactii prompte la orice solicitari si stoc de anvelope.“

Daniela Midvichi, Commercial Manager, International Lazar Company

„Urmarim parcurgerea tuturor etapelor privind viata unei anvelope“

„Avem incheiat contract de externalizare servicii de gestiune a anvelopelor (inclusiv furnizarea anvelopelor). La alegerea anvelopelor, ne intereseaza in special durabilitatea, comportamentul anvelopei in conditii de trafic deosebite, posibilitatea de interventie in traseu, pretul. Economiile privind consumul de motorina pe care o anvelopa de calitate le poate genera sunt pentru noi un criteriu esential. Costurile cu anvelopele reprezinta aproximativ 2% din costurile noastre totale de transport. Pentru managementul anvelopelor, am incheiat contract cu o companie care ne asigura toate serviciile. Starea de uzura a anvelopelor este verificata de furnizor, supervizat de personalul nostru tehnic, la plecarea si sosirea din cursa. Urmarim parcurgerea tuturor etapelor posibile privind viata unei anvelope – uzura normala, recanelare, resapare, recanelare. Intervalul la care schimbam anvelopele depinde de tipul anvelopei, in medie la 150.000-180.000 km – o anvelopa de axa directoare; la 200.000-230.000 km – o anvelopa de semiremorca megatrailer si la 300.000-350.000 km – o anvelopa de semiremorca standard. Utilizam anvelope mixte si suntem in consecinta acoperiti din punctul de vedere al respectarii prevederilor privind anvelopele de iarna. Nu avem in plan deocamdata schimbarea modului de achizitie sau a managementului anvelopelor. De furturile pe acest segment ne pazim prin evidenta informatizata a seriilor, prin monitorizare si cu ajutorul personalizarii acestora prin marcaj. De la furnizorii de anvelope ne asteptam la preturi mai mici si servicii mai bune.“

Andrei Dorobantu, director general Klacska Romania

„Serviciul de management al anvelopelor este externalizat“

„Nu se achizitioneaza anvelope, ci un serviciu complex de montare, monitorizare si intretinere a pneurilor. Criteriul principal este un raport bun calitate – pret pentru anvelope sigure, avand in vedere transportul ADR. De regula, anvelopele utilizate de noi sunt de tip REGIONAL – asadar economia de combustibil nu poate fi gasita in tipul anvelopelor. Verificam, insa, presiunea in pneuri, care poate duce la economii de pana la 5% la consum. Costurile privind anvelopele cuprind – dupa cum am spus mai sus – si serviciile conexe (mentenanta, monitorizare si interventii in trafic) si se cifreaza intre 0,8 – 1,3%. Serviciul de management al anvelopelor este externalizat, iar starea de uzura a anvelopelor este urmarita zilnic de catre sofer si saptamanal de catre administratorul de parc auto. De asemenea, anvelopele sunt verificate obligatoriu o data la 2 luni de catre prestatorul de service extern. Nu utilizam anvelope recanelate si resapate. Schimbam anvelopele la circa 100.000 km si suntem acoperiti din punctul de vedere al respectarii prevederilor privind anvelopele de iarna. Utilizam anvelope M+S permanent pe rotile tractoare. Nu avem in vedere schimbarea modului de achizitie sau a managementului anvelopelor, iar in ceea ce priveste furturile pe acest segment avem reguli stricte privind locurile de parcare. Din partea furnizorilor de anvelope asteptam promptitudine si calitate a produselor si lucrarilor.“

Luminita Dobrinoiu, Sales and Marketing Manager Whiteland Logistics

„Asiguram managementul anvelopelor printr-un sistem informatic propriu“

„Achizitionam anvelope pe baza de contract, cu preturi si discounturi agreate. tinem cont in primul rand de tipodimensiuni, pret si marca. Avand in vedere specificul transporturilor efectuate de firma noastra (distributie), criteriul privind economiile de consum de motorina pe care le pot genera anvelopele nu este foarte elocvent in alegerea producatorului sau a tipului de anvelopa. Asiguram managementul anvelopelor printr-un sistem informatic propriu, iar starea lor de uzura este verificata lunar. Nu utilizam anvelope recanelate sau resapate, iar intervalul la care le schimbam este de 40 – 60.000 km, pentru ca vorbim despre autoutilitare. Suntem acoperiti din punct de vedere legislativ privind anvelopele de iarna, compania utilizand atat anvelope mixte cat si specializate vara/iarna. Nu avem in plan schimbarea managementului anvelopelor, iar din partea furnizorilor asteptam noi produse, cu caracteristici de functionare imbunatatite si preturi competitive.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.