Cei 6 finaliști pentru premiile ELA sunt…

Asociația Europeană de Logistică (ELA) a anunțat, prin intermediul unui comunicat, cele 6 proiecte finaliste ale concursului ELA Awards 2020. Finaliștii au fost selectați de un juriu internațional, format din 26 de membri.

Conform informațiilor primite de la ELA, care arată, astfel, că excelența trebuie sărbătorită chiar și (sau mai ales!) în situații de criză, cei 6 finaliști sunt, în ordine alfabetică: CTT Correios de Portugal (Portugalia), Interlog Group (Franța), Lidl-Krummen Kerzers (Elveția), LOXXESS (Germania), Rolls-Royce-CEVA Logistics (Marea Britanie) și Stukwerkers-Interface Terminal Gent/Eastman Chemical (Belgia). Dar ce înseamnă, pe scurt, fiecare proiect?

Premiile ELA au devenit una dintre cele mai prestigioase și importante competiții logistice europene, foarte căutată de companiile din toată Europa.

CTT Correios de Portugal

Proiectul CTT Correios de Portugal poartă numele „Comandați acum – Procese logistice ca răspuns la comerțul electronic” și aduce în prim plan creșterea competitivității operațiunilor poștale, prin modele de modelare pentru optimizarea rețelei de producție și logistică.

Interlog Group

Interlog Group intră în competiție cu MG2+, un proiect în care colaborează patru producători concurenți (Carambar & Co, Cémoi, Ferrero și Mondelez) și doi furnizori de logistică (Interlog Logistic și FM Logistic). Obiectivul comun este acela de a reduce numărul de camioane pe șosele și emisiile de gaze poluante. Acest proces inovator de pooling EDI duce la utilizarea, în regim de reciprocitate, a camioanelor în relația cu comercianții cu amănuntul și alte canale de distribuție. Sunt, astfel, aliniate comenzile, având aceeași dată, ale unui comerciant pentru toți cei patru producători, care fac parte din proiect, potrivit pentru companiile de retail care nu lucrează în sistem VMI (Vendor Managed Inventory) partajat. Această colaborare este posibilă datorită managementului procesului de pooling EDI, realizat prin intermediul turnului de control Interlog Logistic, cu sprijinul unui software dedicat.

Lidl-Krummen Kerzers

Lidl-Krummen Kerzers propune „La revedere, Diesel”. Proiectul are ca rezultat reducerea semnificativă a emisiilor de CO2 în transporturi, prin utilizarea de propulsoare și combustibili alternativi/regenerabili.

LOXXESS

LOXXESS din Germania propune, la fel ca portughezii de la CTT Correios, o serie de inovații care vizează comerțul online. Sub denumirea „SMILE – Smart and Innovative – Logistics for eCommerce”, sunt așezate optimizări de procese, elemente de inteligență artificială, de automatizare, precum și management al inovației, ca facilitator pentru creșterea comerțului electronic.

Rolls-Royce-CEVA Logistics

Rolls-Royce-CEVA Logistics propune o temă clasică: „Proiect de optimizare logistică”. Iar lucrurile nu pot decât să arate bine, atunci când se pune problema să ai acces la tehnologia și experiența celor mai bune practici din industrie. Rezultatul este, de asemenea, unul clasic (extrem de important, în final): o reducere a costurilor totale privind operațiunile, în condițiile îmbunătățirii nivelurilor de servicii atât pentru clienții interni, cât și externi.

Stukwerkers-Interface Terminal Gent/Eastman Chemical

„Călătoria către o logistică durabilă și un lanț de aprovizionare inteligent”. Așa arată proiectul Stukwerkers-Interface Terminal Gent/Eastman Chemical, care presupune implementarea unei soluții logistice durabile pentru Eastman, prin intermediul transportului pe căi de navigație interne și furnizarea de informații din interiorul lanțului de aprovizionare cu utilizarea inovației digitale. Se are în vedete creșterea eficienței operaționale, în cazul mărfurilor de export containerizate, prin schimbarea modală în mai multe etape, fiind vizată o proporție de 25% din volum, în primul an, și de 50% în cel de-al doilea an, în paralel cu crearea unei platforme de partajare a datelor pentru toate părțile implicate. În plus, proiectul ar trebui să permită ITG să dezvolte, în continuare, serviciul de expediție pe căi navale de interior, prin atragerea altor expeditori locali.

O competiție în genul „Ligii Campionilor”

Așa cum precizam și în numărul din iulie al revistei, ELA Award-Proiectul Anului nu se limitează la întreprinderile producătoare sau comerciale. Sunt primite nominalizări din domeniul producției, cel comercial, al serviciilor, forțelor armate, din sectorul public sau din partea oricărei organizații logistice.

Competiția acoperă un domeniu larg, iar reușitele pot fi demonstrate prin integrarea sau reproiectarea funcțiunilor logistice, prin utilizarea inovativă a tehnologiei.

O companie ar putea introduce un nou sistem de transport sau de depozitare, care-i inovează funcțiunile logistice, o schimbare în logistica de producție, sau, poate, demonstrează o îmbunătățire semnificativă a utilizării fluxurilor de informații sau comunicații în logistică, sau în orice secțiune a lanțului de aprovizionare.

ELA Award utilizează un format similar cu al „Ligii Campionilor”. Fiecare asociație națională membră este invitată să înscrie în competiție proiectul câștigător din țara respectivă și un juriu european, format din 26 de membri, reprezentanți ai fiecărei asociații naționale, va selecta Proiectul Anului. Criteriile utilizate pentru a selecta câștigătorul sunt concepute pentru a încuraja participarea companiilor de toate dimensiunile, din toate sectoarele.

Juriul internațional constă din specialiști de înalt nivel din logistică, retail, industrie, consultanță, servicii, sau din domeniul academic. Fiecare asociație membră ELA poate nominaliza un membru în juriu, care se poate angaja pentru o perioadă de trei ani. În plus, câștigătorii ultimelor 3 ediții vor fi invitați să ia parte la juriu. Reprezentantul României în cadrul juriului este Romeo Dumitru – logistics manager Euroccoper.

Ceremonia de premiere va avea loc, pe 10 noiembrie, la Sheraton Brussels Airport Hotel, Zaventem, Belgia. Pentru prima dată, acest eveniment va fi accesibil și online. Detalii complete despre eveniment pot fi găsite la adresa www.elalog.eu

Meda IORDAN

meda.iordan@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.