Cel mai greu examen pentru supply chain

În contextul în care întreaga lume așteaptă aprobarea vaccinelor COVID-19 și începerea campaniilor de vaccinare, cu speranța de a se întoarce cât mai curând la normalitate, logistica mondială se pregătește pentru un obiectiv inițial, pentru 2021, de a transporta în medie 271 de milioane de doze în condiții extreme de temperatură pe lună (9 milioane de doze pe zi).

Compania globală de consultanță ABI Research a realizat cu anticipație un model care arată că, de la facilitățile de producție sau centrele de distribuție Pfizer și Moderna, vor pleca, în fiecare lună, cel puțin 857 de camioane cu temperatură controlată. Iar dacă AstraZeneca va primi, la rândul său, aprobare, aceste volume vor crește considerabil. Distribuția și livrarea vor continua să crească și să se complice, după ce vor fi acoperite zonele urbane și suburbane.

În noul său studiu, „68 de Tendințe Tehnologice care vor marca anul 2021”, analiștii ABI Research au identificat 37 de tendințe care vor contura piața tehnologică și încă 31 care, deși atrag un număr mare de speculații și comentarii, este mai puțin probabil că vor influența în mod substanțial piața în următoarele 12 luni.

„Pentru a avea succes în 2021, în special după un an plin de provocări, așa cum a fost 2020, trebuie să înțelegem din timp tendințele fundamentale și să apreciem care dintre ele sunt hiperbolizate și care reprezintă realități inconfortabile. Acum este momentul să mizăm pe investițiile tehnologice corecte”, spune Stuart Carlaw, chief research officer la ABI Research.

Ce se va întâmpla, în 2021

„Vaccinurile timpurii necesită temperaturi extrem de joase, de până la -70 de grade Celsius sau -94 Farenheit. Acest lucru este impactat de lipsa capacității corespunzătoare de stocare pentru aceste noi tipuri de vaccinuri Messenger RNA (mRNA). Containerele pentru stocarea și transportul acestora nu sunt disponibile la scară largă și nu sunt necesare pentru vaccinurile obișnuite. Conform criteriilor cunoscute, va fi nevoie de două vaccinuri per persoană de la același producător, în termen de 21-28 de zile. Acest lucru echivalează cu pe puțin 662 de milioane de doze în SUA și aproximativ 1,5 miliarde în UE”, explică Susan Beardslee, analist principal transporturi de marfă și logistică la ABI Research.

Până în prezent, majoritatea atenției s-a îndreptat către centre de distribuție și capacitate modală pentru transportul aerian. O altă preocupare este necesitatea de a monitoriza temperatura și a genera alerte pentru orice încărcătură neconformă. Acest lucru presupune un software integrat, suficientă capacitate a senzorilor și cooperare între entitățile publice și private, de-a lungul mai multor moduri de transport și chiar între competitori. „Dimensiunea tehnologiei, strategiei și a excelenței operaționale necesare vor cere transparență și flexibilitate la o scară nemaivăzută până în prezent și eforturi herculeene”, a subliniat Beardslee.

Ce nu se va întâmpla, în 2021

„Deși transportul de mărfuri a cunoscut o revenire promițătoare față de primăvara acestui an, problemele continuă, de la lipsa șoferilor (ca la nivelul anului 2018), până la lipsa containerelor sau falimentele cărăușilor, din cauza costurilor mai mari cu asigurările și scăderii profiturilor. Continuarea digitalizării și integrării sistemelor va oferi o vizibilitate mai mare, flexibilitate și ROI pentru participanții la supply chain care își pot îmbunătăți productivitatea, dar probabil abia după 2021, la o scară mai mare”, explică Susan Beardslee.

Thermo King și Envirotainer, gata de „zbor”

Pentru că a venit vorba despre transportul aerian, recunoscând necesitatea, acum mai mult decât oricând, a unor soluții fiabile de transport aerian sub temperatură controlată, pentru vaccinuri și produse pharma, Thermo King și Envirotainer au anunțat că sunt pregătiți să îndeplinească necesitățile acestui domeniu.

Thermo King, o marcă a Trane Technologies, este furnizor global de soluții de transport și depozitare sub temperatură controlată, iar Envirotainer este lider global în domeniul soluțiilor de lanț frigorific pentru transportul aerian al produselor farmaceutice.

În 2005, cei doi parteneri au dezvoltat și produs primul container activ cu încălzire și răcire pentru transport aerian de mărfuri validat de către autoritățile aeronautice.

„Atunci când este gata un vaccin, provocarea pentru piața pharma va fi de a-l aduce cât mai rapid către pacient, cu menținerea integrității lanțului frigorific,” a spus Francesco Incalza, președintele Thermo King EMEA. „Soluțiile noastre inteligente pot aborda complexitatea logistică prin menținerea controlului temperaturii și urmărirea integrității transporturilor de vaccinuri în orice punct al călătoriei, inclusiv pe parcursul transportului aerian. Suntem gata să îndeplinim necesitățile distribuției în masă a vaccinului în condițiile corecte de temperatură.”

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.