Cine ești tu?

Anul 2022 ar trebui să fie unul fabulos, având în vedere oportunitățile din piață, iar poziția României… Nu este una perfectă, însă avem toate oportunitățile pentru a intra într-un nou ciclu de dezvoltare puternică. Ar putea urma cea mai importantă etapă de dezvoltare din istoria României!

Radu Borcescu

Însă…

Unul dintre marii clienți de transport la nivel european a decis, la finalul anului trecut, să nu mai primească nicio firmă românească pe lista furnizorilor săi de transport. Firmele din țara noastră cu care deja există un istoric… Acestea vor „beneficia” de o monitorizare strictă și, la prima abatere, vor fi eliminate.

Deci…?

Succesul nu vine de la sine și nu are niciun sens să ne îmbătăm cu apă rece. Sunt multe probleme care trebuie rezolvate și firmele de transport și logistică trebuie să facă față unor schimbări rapide, în care capacitatea de adaptabilitate le va fi pusă la grea încercare. Legislația în schimbare, piața muncii, digitalizare, protecția mediului… Sunt numeroase aspecte pentru rezolvarea cărora sperăm să vă poată ajuta inclusiv această nouă ediție a „Ghidului pentru managerul de transport și logistică”. Dar, înainte de asta…

Vă invit să botezăm 2022 „Anul imaginii”. Avem experiență, avem potențial, avem capital… astăzi, cel mai mare impact asupra profitabilității îl poate avea imaginea pozitivă a propriei companii, încrederea pe care actualii și viitorii clienți o au în noi.

Cu atât de multe firme de transport și logistică pe piață, este foarte greu, chiar și pentru firmele mari, să își consolideze o imagine cu impact puternic pe piață, să creeze propriul brand. În plus, știm cu toții că avem o problemă de imagine, la nivel european… Ne descurajăm? Acestea sunt exact motivele pentru care merită să abordăm strategic acest subiect, indiferent de dimensiunile companiei noastre. Afirmă-ți principiile și valorile, comunică-le în interior și către exterior, de câte ori apare o oportunitate în acest sens, creează-ți propria imagine, găsește cuvântul sau sintagma care să sintetizeze toate acestea și asigură-te că rezonează cât mai bine cu ceilalți (cu piața, în general).

Sunt multe de făcut, însă poți începe cu primul pas, răspunzând (fără grabă) la o întrebare simplă: cine sunt eu?

Suntem, bineînțeles, în zona business și astfel, răspunsul corect ar trebui să asigure inclusiv o creștere a profitabilității. Nu este simplu și fiecare companie trebuie să își găsească propria rețetă, pentru a transmite/întări sentimentul de încredere către partenerii de afaceri. Iar profitul va reprezenta doar consecința, scopul fiind, bineînțeles, găsirea poziției corecte în piață și asigurarea unei activități cât mai relevante.

Și acum, lecțiile!

Ca pentru orice lucru performant, și pentru crearea propriei imagini este nevoie de strategie și exercițiu. În aceste condiții, îți recomand 90 de minute în fiecare săptămână. Este doar o oră și jumătate, care poate însemna participarea la seminarii sau conferințe, citirea de articole/cărți relevante, întâlniri ce țintesc acest subiect cu consultanți, parteneri, clienți… Sunt multe posibilități, însă important este ca acele 90 de minute să reprezinte un moment neîntrerupt de concentrare pe tema imaginii. Și programat…

Este important, dar niciodată urgent!

Nu lăsa ca acest subiect să intre în sacul (prea plin pentru unii) al aspectelor pe care și le-au dorit la un moment dat, dar nu a fost niciodată timpul potrivit. Precum o carte cumpărată cu luni în urmă, dar uitată pe un raft din bibliotecă… un articol pe care ți-ai dorit să îl citești, dar a sunat cineva… cafeaua sau ceaiul nebăute pentru că întârziai la o întâlnire… sau chiar rugăciunea amânată pentru ziua următoare, pentru că în seara asta ești prea obosit…

Înainte de a vă lăsa în companie Ghidului, mai fac două remarci. La întrebarea „cine sunt?” ar fi bine să răspundă cât mai multe persoane/companii. Iar, odată ce am formulat un răspuns satisfăcător, trebuie să identificăm și canalele de distribuire a mesajului. A te limita la un site și, eventual, o pagină de Facebook… înseamnă aproape… zero!

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

Împreună mișcăm lucrurile!

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.