COM DIVERS AUTO RO – Transportul – rampa de lansare

1

“Romanian Transport Company of the Year 2010 – Continental”

Atunci cand o afacere atinge anumite dimensiuni, apar oportunitati de a aborda si alte directii, mai mult sau mai putin legate de activitatea de baza. Com Divers Auto Ro a decis ca, pe langa transport, sa dezvolte si alte activitati, si a facut-o astfel incat fiecare dintre acestea sa fie rentabila.

Firma Com Divers Auto Ro a aparut la finalul anului 1994, insa a demarat activitatea de transport ceva mai tarziu, in 1996, pana la acel moment ocupandu-se de comercializarea pieselor de schimb auto. La ora actuala, compania mai dispune si de un service auto bine pus la punct, realizeaza intermedieri in transporturi si va demara distributia de carburant si constructia unui depozit.

Organizarea este importanta, dar si imaginea conteaza

Astazi, Com Divers Auto Ro este un transportator binecunoscut pe piata, avand 154 de camioane cu o varsta medie cuprinsa intre 2,5 si 3 ani si 170 de soferi angajati. Compania s-a specializat pe transportul international pentru industria auto, iar recent au fost achizitionate si 7 silo-truck-uri, numarul lor urmand sa ajunga la 10 in acest an.

Strategia firmei a fost aceea de a-si concentra activitatea pe regiuni care, la prima vedere, par mai putin atractive din punct de vedere al transportului. Este vorba despre anumite zone din fostele tari Peco precum Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria, Austria, existand insa si curse in nordul Italiei, Franta, Belgia. Iar in ultimii 4 ani, s-a dezvoltat tot mai mult activitatea pe relatia Turcia. Intreaga flota Com Divers Auto Ro este monitorizata prin GPS, iar in momentul acesta se lucreaza si la o solutie pentru monitorizarea consumului de motorina. Clientii pot vizualiza, la randul lor, pozitia camionului. In ciuda crizei economice, Com Divers Auto Ro si-a crescut numarul clientilor, precum si volumul de marfuri transportate; preturile, insa, sunt mai scazute ca in perioada de dinainte de criza, cu pana la 10%.

„Din punct de vedere al clientilor, am mai renuntat la cativa care au avut probleme financiare sau cu care nu s-a putut negocia. La termenele de plata, am incercat sa ramanem la acelasi nivel pentru a nu avea probleme legate de cash-flow. Pe noi, criza ne-a prins cu una dintre cele mai mari investitii in plina derulare – noul sediu, care a fost inceput in 2008 si finalizat la sfarsitul lui 2009. A trebuit sa terminam aceasta investitie, chiar daca acest lucru a insemnat inghetarea altor proiecte pe care le aveam, precum dezvoltarea unui spatiu de depozitare“, a explicat Alexandru Popa, director adjunct transport Com Divers Auto Ro.

Multe firme de transport neglijeaza avantajele pe care le poate aduce investirea in realizarea unei imagini proprii. Nu este si cazul Com Divers Auto Ro, o companie care a stiut sa iasa in evidenta prin toate mijloacele pe care le-a avutla dispozitie. „Am obtinut clienti oi prin reclama facuta pe site, materiale publicitare in presa si prin faptul ca avem o flota noua si camioanele inscriptionate“, a afirmat Alexandru Popa.

Accent pe pregatirea soferilor

Com Divers Auto Ro are propriul departament pentru pregatirea soferilor. An de an, toti soferii iau parte la un program de condus economic, preventiv si management al camionului. „Aceasta pregatire a fost pornita acum 3 ani si se face intern. In acest moment, putem elibera autorizatii de perfectionare pentru sofer pe masina de mare tonaj. O data pe an, toti soferii trec prin acest curs pentru a se incadra in targetul de consum. Separat, am mai realizat si un curs de incarcare si ancorare a marfii si documentatie, pentru ca fiecare dintre ei trebuie sa fie pregatit sa faca inclusiv curse in afara UE“, a precizat Alexandru Popa.

Grija pentru pregatirea soferilor este demonstrata si de faptul ca, din momentul angajarii si pana cand un sofer poate deveni titular pe un camion, trece cel putin o luna si jumatate, timp in care parcurge programul complex de pregatire al Com Divers Auto Ro. In functie de intreaga activitate, in fiecare an, soferii sunt premiati, iar analiza activitatii se face tinand cont de venituri, cheltuieli si incidente. Pentru ca lucrurile sa fie cat mai clare, tot ceea ce trebuie sa stie un sofer se regaseste intr-un manual realizat de Com Divers Auto Ro si care se afla la bordul fiecarei masini. O alta regula a firmei este ca fiecare sofer care vine din cursa nu pleaca in alta pana nu i se face un raport privind cursa din care s-a intors. Dupa fiecare cursa, masina este supusa unei inspectii sumare pentru a vedea daca este pregatita pentru urmatoarea cursa din punct de vedere tehnic, vizual si al documentelor“, a completat Alexandru Popa.

Pe langa controlul costurilor legate de motorina (exista o tinta de consum in care soferii trebuie sa se incadreze), functioneaza si un sistem de monitorizare a anvelopelor, care se face intern de catre sefii de coloana. Se urmaresc kilometrii parcursi, aspectul si gradul de uzura, se realizeaza recanelarea.

Nici achizitionarea de masini noi nu se face la intamplare. Cand este necesara o asemenea investitie, se realizeaza inainte un studiu amplu privind oportunitatea extinderii flotei sau folosirea camioanelor subcontractate.

Service propriu

Una dintre cele mai importante activitati conexe dezvoltate de Com Divers Auto Ro o reprezinta service-ul, prin doua unitati. Initial, acesta a fost dedicat flotei proprii, dar acum este deschis tuturor transportatorilor.

„Aceasta latura a activitatii firmei este una in care s-a investit foarte mult, iar una dintre cele mai importate realizari o reprezinta instalatia de ulei, unde totul este controlat si distribuit direct din butoaiele cu ulei la postul de lucru al mecanicilor. Pe baza de cartela, mecanicul cere o cantitate de ulei care, printr-un sistem complex de tevi si pompe, este livrat in cantitatea exacta ceruta si direct la masina. Astfel, reusim sa tinem o evidenta precisa printr-un sistem informatic care coordoneaza acest proces. Pentru protectia mediului, s-a facut o investitie in fose septice si in sisteme speciale de filtrare si decantare. In cele doua unitati, se poate lucra simultan la 10 camioane. Totodata, au mai fost deschise linii de ITP si de inspectii pentru tahograf. Sunt 20 de angajati care deservesc cele doua unitati de service. In scurta vreme, va fi achizitionata si o cabina de vopsit“, a spus Alexandru Popa.

O alta activitate a firmei este reprezentata de comercializarea de piese de schimb si accesorii auto, existand doua magazine proprii in acest sens. De curand, Com Divers Auto Ro a deschis si o casa de expeditii, pentru ca in afara de camioanele proprii mai subcontracteaza curse pentru aproximativ 40 de camioane, iar vanzarea si distributia de motorina este o alta activitate a firmei care urmeaza a fi dezvoltata, firma dispunand de o statie proprie de alimentare.

Alexandru Popa, director adjunct transport Com Divers Auto Ro:

Cautam ca mereu sa existe un plus de 10% de soferi fata de numarul de masini, pentru a suplini fluctuatiile de personal. In plus, avem multe solicitari pentru curse rapide, unde este nevoie sa trimitem un echipaj dublu. In momentul de fata, se pregateste extinderea flotei cu inca 10 cami oane, dupa ce, de la inceputul anului, au fost achizitionate deja 10 camioane“.

Gata oricand de interventie

Specificul transporturilor pentru industria auto a determinat Com Divers Auto Ro sa isi creeze sisteme care sa raspunda rapid solicitarilor clientilor. Printre acestea se numara, de exemplu, faptul ca firma mentine 24 de ore din 24 doua echipaje de soferi si mecanici, ce pot interveni pe o raza de 2.000 km. Astfel, eventualele accelerari la des carcare, solicitate de clienti, sau defectiuni tehnice pe traseu pot fi rezolvate fara probleme.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

1 COMENTARIU

  1. Mocanu Marian, in varsta de 43 de ani,cu domiciliul in comuna Diculesti, jud. Valcea, avand permis de conducere din 1993 ,categoria B,Csi E , fara niciun accident , promovand liceul cu diploma de BAC,am atestat transport marfa(CPC), fara experienta. Astept raspuns la numarul de telefon 0766325319

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.