Normandia – Puterea exemplului

Flotă nouă, şoferi bine pregătiţi, servicii diversificate – Normandia este o companie care a investit permanent în calitate şi, indiferent de segmentul pe care activează, reuşeşte să creeze o impresie puternică în rândul clienţilor.

Atuul principal pare să fie capacitatea directorului general şi, totodată, deţinător al companiei, de a înţelege în amănunt fiecare element şi fiecare proces ce se desfăşoară în firmă. „Am încercat să fiu sufletul afacerii – pot intra în garaj să fac treaba unui mecanic, pot să urc la volan şi să conduc un autocar, să rup şi bilete… Înţeleg fiecare părticică a firmei“, a precizat Gabriel Pavelescu, director general Normandia. Ascensiunea Normandia a avut loc pe măsură ce serviciile oferite clienţilor au fost diversificate. Astăzi, compania oferă curse regulate judeţene şi interjudeţene, precum şi curse ocazionale în ţară şi străinătate. În plus, din 2003, compania oferă şi servicii turistice prin înfiinţarea Siva Trans, agenţie de turism la Horezu, care are numeroase obiecte de activitate – vânzare pachete turistice, cazare, închiriere autocare de la Normandia. „Astfel, am realizat mai bine legătura între transport, turism, cazare. În plus, am construit şi o pensiune, care ne ajută să promovăm turismul în zona Horezu. Anul trecut, am înregistrat o creştere în rândul turiştilor români. Ne străduim să aducem şi străini şi să le oferim servicii complete“, a explicat Gabriel Pavelescu.

Flotă multifuncţională

Normandia deţine un parc de 40 de autovehicule, dintre care 34 sunt autocare şi 6 microbuze. Compania are 46 de şoferi dintr-un total de 77 angajaţi. Împreună cu Siva Trans sunt 105 angajaţi. De asemenea, Normandia deţine un service ce deserveşte flota proprie. Interesant este faptul că maşina cea mai veche din parc este din 2004, făcând astfel flota Normandia una dintre cele mai noi din România. Practic, compania are un plan de investiţii continuu, fără a ţine, de exemplu, cont de ciclurile la care au loc licitaţiile pentru transportul naţional regulat. Mai mult decât atât, investiţiile sunt axate în special pe autovehicule premium, ce asigură o bună productivitate, confort deosebit pentru călători, precum şi o imagine de top pentru companie. De altfel, chiar în acest an, Normandia îşi propune să mai achiziţioneze un autocar nou Setra TopClass din Seria 500. În aceste condiţii, nu este de mirare că, atunci când a ajuns la Bucureşti, prestigioasa echipă de fotbal FC Barcelona a apelat pentru transport la serviciile companiei din Horezu. „Nu am gândit niciodată achiziţiile pentru licitaţii, mai ales că s-au dat punctaje foarte bune pentru vechimea pe traseu. Am ţinut cont de calitatea serviciului de transport, am căutat să ţin pasul cu cerinţele clienţilor, care astăzi sunt mult mai ridicate. Am investit în autocare de top pentru un confort deosebit pe cursele de linie şi pentru ca acestea să poată deservi, de asemenea, cursele turistice“, a arătat directorul general Normandia. La ora actuală, 70% din veniturile Normandia sunt asigurate de cursele regulate interne, restul de 30% provenind din cursele ocazionale.

Şoferii fac diferenţa

O dată cu declanşarea crizei, reducerea costurilor a devenit obligatorie, iar combustibilul reprezintă cel mai important factor. Puterea exemplului a ajutat din plin la tranziţia către un consum de motorină mai mic. „Am lucrat la reducerea cheltuielilor, care se făceau înainte chiar cu risipă – la consumul de combustibil, am scăzut consumul normat. Printr-o monitorizare atentă pe fiecare traseu şi pe fiecare maşină am determinat consumul real, de comun acord cu conducătorii auto. Astfel s-a ajuns la o reducere substanţială a consumului, la unele mijloace auto chiar cu 2-3 litri la %. Un aport important la reducerea cheltuielilor cu piesele de schimb l-a avut renegocierea preţurilor cu furnizorii. Acest fapt a fost posibil datorită faptului că politica de investiţii are ca principal scop crearea unui parc de mijloace de transport cât mai omogen“, a spus Gabriel Pavelescu. Bineînţeles, şoferii beneficiază periodic de cursuri de pregătire, atât pe partea de exploatare a autovehiculelor, cât şi pentru o bună comunicare cu pasagerii. „Facem, de exemplu, şedinţe în care discutăm despre comportamentul pe care trebuie să îl aibă faţă de turişti, ghid, agenţie. În plus, îi învăţ de unde să alimenteze mai ieftin în străinătate, cum să abordeze turul diferitelor oraşe din Europa… Transportul turistic cere multe cunoştinţe, iar cursele turistice, închirierile de autocare în proporţie de peste 60% sunt legate de comportamentul conducătorului auto. Am cazuri în care agenţiile de turism îmi solicită un anumit şofer, chiar dacă autocarul nu este cel mai nou“, a arătat directorul general Normandia. În fiecare an, autocarele Normandia transportă turişti români şi străini în toată Europa, inclusiv Marea Britanie, Ţările Baltice şi Rusia. Mai mult decât atât, compania a fost solicitată inclusiv pentru transport în Maroc. La cursele ocazionale turistice, se adaugă transportul muncitorilor români în Germania, precum şi cursele charter în Grecia. „Aici îşi spun cuvântul şi anii de seriozitate din spate, buna calitate a serviciilor. Orice firmă care se respectă îşi formează un portofoliu de clienţi, investeşte în publicitate, iar în timp rezultatele nu întârzie să apară. Dacă ai autocare bune şi şoferi buni, e imposibil să nu ai de lucru“, a declarat Gabriel Pavelescu.

Gabriel Pavelescu, director general Normandia:

„Pentru viitor vom merge pe sloganul «puţin şi bun». Începând de anul acesta vom renunţa la cursele care nu sunt profitabile. Îmi doresc ca Normandia să deţină mijloace de transport de top, cu şoferi având o conduită şi ţinută exemplară. Legat de agenţie, doresc să o dezvolt prin aducerea în România a cât mai mulţi turişti străini, cărora să le oferim servicii complete – transport, preluare de la aeroport, cazare, masă, trasee – avem ce arăta – avem o ţară foarte frumoasă, cu munţi, cultură, tradiţii.“

 

„Pentru cursele regulate am dezvoltat, cu ajutorul Autogări.Ro, un sistem de rezervări online, prin care clientul are opţiunea de a-şi alege singur locul, plătind cu cardul. În plus, pentru creşterea confortului, autocarele noastre sunt echipate cu serviciu wi-fi pentru Internet.“

 

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ