Conferința anuală de Logistică și Supply Chain ARILOG: Celebrând Centenarul Marii Uniri

Întotdeauna, trecutul ne învață să înțelegem viitorul. Întotdeauna, experiența poate însemna rezolvarea celor mai dificile probleme de logistică. Fără inovație, mâine nu vom mai fi, însă, suficient de buni, indiferent de backgroundul pe care îl deținem. Ediția 2018 a Conferinței anuale de Logistică și Supply Chain, organizată de ARILOG, le-a inclus pe toate…

Cea de-a 16-a ediție a conferinței ARILOG a avut loc, în perioada 6 – 7 iunie 2018, la Hotel Intercontinental (București). Dacă prima zi a fost dedicată prezentărilor și studiilor de caz, cea de-a doua a fost alocată vizitelor practice la diverse structuri logistice și de producție. Dr. Walther Ploos van Amstel, Lector, Universitatea de Științe Aplicate din Amsterdam, a prezentat tendințele și inovațiile în logistică și supply chain management

Mesaje privind viitorul logisticii la nivel mondial, transmise de profesori recunoscuți pe plan internațional, studii de caz de succes, povești ale liderilor industriei, care reprezintă modele pentru breaslă… networking de calitate… sunt principalele elemente care au caracterizat un eveniment ce și-a propus să conducă participanții în cu totul alte zone, situate în afara celei „de confort”… în acele zone unde pot fi identificate idei noi, care pot genera evoluție.

Comerțul electronic schimbă piața

Faptul că principalul motor al creșterii și schimbării pentru piața depozitelor este comerțul electronic nu mai reprezintă un secret pentru nimeni. Analiza prezentată, însă, de Sînziana Pardhan, Managing Director al P3 în România, a oferit informații de care trebuie să țină seama orice strategie de logistică privind perioada următoare.

Depozitele sunt printre primele elemente care preiau semnalele pieței… chiar înainte de a se concretiza în tendințe majore. Este motivul pentru care factorii care au asigurat succesul sectorului de proprietăți logistice, în ultimii trei ani, sunt, cel puțin, importanți.

Daniel Preda, președintele ARILOG, a dechis evenimentul

„Principalul motor al evoluției pieței, în ultimii trei ani, a fost extinderea retailer-ilor, pe baza unei creșteri accelerate a consumului. Deși România se află în urma altor țări în ceea ce privește comerțul online, acest segment a crescut în ponderea vânzărilor totale, de la 4% în 2016, la 5,6% anul trecut, potrivit GPEC. În plus, se estimează că va crește până la 10%, până în 2022. O dată ce un procent crescut din consum este transferat de la offline la online, segmentul logistic este un beneficiar direct al acestei transformări globale”, a precizat Sînziana Pardhan.

Suprafața ocupată de comerțul electronic din spațiile de depozitare este, însă, dificil de măsurat cu precizie, deoarece cuprinde și o parte din cererea de depozitare a retailerilor tradiționali, care alocă din ce în ce mai mult spațiu din depozitele lor pentru segmentul de online, spațiu care nu este reflectat în statistici.

Sinziana Pardhan, Managing Director P3

Potrivit prezentării Managing Directorului P3 în România, pe măsură ce segmentul de online va atinge masa critică în afacerile retailerilor, aceștia se vor orienta, din ce în ce mai mult, către gestionarea în depozite separate a logisticii pentru online, pentru a beneficia de o eficiență operațională mai bună. Potrivit Colliers International, în 2017, 47% din spațiul de depozitare a fost preluat de logistică, 17% de comerț cu amănuntul, 6% de comerț electronic și 4% de FMCG.

Premise clare de creștere

„Piața de spații logistice și industriale din România se extinde, în continuare, și va avea de câștigat mai mult când va fi finalizată infrastructura către și dinspre principalele piețe vecine. România are un potențial puternic de dezvoltare, pe acest segment; există, încă, mult spațiu de creștere, până când vom ajunge la nivelul altor țări din Europa Centrală, cum ar fi Ungaria, Republica Cehă și Polonia”, a apreciat Sînziana Pardhan.

Sinziana Pardhan, Managing Director P3

Ea a menționat că putem observa potențialul țării noastre prin analizarea stocului de depozitare din Europa Centrală și de Est, care, după Cushman și Wakefield, arată astfel: Polonia – 10 milioane mp, la o populație de 38 milioane de locuitori; Republica Cehă – 5,7 milioane mp, la o populație de 10,5 milioane de locuitori; Slovacia – 1,3 milioane mp, la o populație de 5,4 milioane de locuitori; Ungaria – 1,9 milioane mp, la o populație de 9,8 milioane de locuitori; România – 3 milioane mp la o populație de 19,6 milioane de locuitori.

Concluzia este simplă, vorbim despre dezvoltare, despre modificări ale cerințelor într-un ritm cel puțin alert față de ceea ce s-a întâmplat până acum… despre schimbarea oamenilor…

Dar despre soluțiile prezentate în cadrul conferinței ARILOG, despre Supply Chain Leadership, despre modul în care o companie poate să își dezvolte rebelii interni sau despre logistica celor 57 de secunde vom vorbi pe larg în numerele următoare ale revistei Ziua Cargo.

Comerțul online are propriile cerințe

Potrivit prezentării realizate în cadrul conferinței ARILOG de Sînziana Pardhan, Managing Director al P3, depozitarea pentru comerțul electronic aduce specificații și cerințe proprii:

  • Generează mai multă cerere pentru spații de depozitare. Acest tip de afacere solicită spațiu de depozitare estimat la până de 3 ori mai mare decât retailul clasic.
  • Modifică tipul și specificațiile depozitelor. În vestul Europei, putem observa o creștere a cererii pentru depozitele XXL, precum și facilități de cross-dock mai mici, înălțimi libere ale plafonului de cel puțin 10 m, locuri de parcare mai multe pentru personal și clienți, automatizări.
  • Modifică cerințele locației. Locațiile apropiate de zonele urbane importante beneficiază cel mai mult, deoarece apropierea de centrele mari de forță de muncă este vitală.

Meda IORDAN

meda.iordan@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.