Conferinţa de transport expres de marfă, la a doua ediţie

La mijlocul lunii octombrie, a avut loc cea de a doua ediţie a Conferinţei naţionale dedicată exclusiv transportatorilor expres de mărfuri, organizată de către Zsolt Gogucz, managerul Kefren Express. Evenimentul a reunit aproximativ 200 de participanţi, reprezentând peste 90 de companii de transport şi case de expediţii.

Comparativ cu prima ediţie, desfăşurată în 2014, numărul transportatorilor prezenţi a crescut exponenţial, graţie experienţei pozitive a celor prezenţi la prima ediţie. Prezentările au oferit informaţii utile, aducând un suflu nou şi o abordare interesantă a tematicilor de interes comun. Totodată, remarcăm interesul breslei de a se organiza şi de a găsi soluţii pentru cerinţele şi provocările cotidiene.

Unitate pentru reprezentativitate

Pe lângă prezentările de produse şi servicii ale partenerilor, au avut loc dezbateri legate de riscurile activităţii de transport, care se transpun şi în domeniul burselor electronice, precum şi relaţionarea directă cu experţi şi profesionişti în transporturi.

Noutăţile acestei ediţii au fost reprezentate de panelurile dedicate formării profesionale a conducătorilor auto din acest sector şi a celor de legislaţie naţională şi comunitară, la care au participat deputaţi din Parlamentul României, creându-se un cadru favorabil prezentărilor de idei, dezbateri libere şi schimbului de experienţă cu ceilalţi participanţi, în vederea găsirii soluţiilor legale şi eficiente.

S-a continuat strategia de conturare a unei identităţi proprii a segmentului de transport expres, care astfel va putea deveni un partener viabil de dialog şi influenţă pe piaţa de profil. Unul dintre subiectele interesante a vizat etica în activitatea de transport, unde Dacian Palladi, consultant în afaceri, a adus în discuţie pregătirea profesională a şoferilor precum şi fidelizarea acestora.

S-a discutat, de asemenea, despre activitatea din Germania, în condiţiile implementării legii MiLoG, precum şi despre necesitatea unităţii sectorului. Transportatorilor de sub 3,5 t le este evident că doar unindu-şi forţele pot genera presiuni asupra legiuitorului de a crea şi susţine un climat concurenţial sănătos şi de a profesionaliza acest segment al industriei prin legile şi reglementările propuse/adoptate.

Pulsul pieţei

Rolul şi rostul acestei conferinţe este acela de a genera un curent de gestiune comună a problemelor specifice sectorului de sub 3,5 tone, precum şi abordarea profesionalizării acestui sector. Scânteia a pornit de la necesitatea de „Informare – Îndrumare”, acesta fiind numele primei ediţii, şi a continuat cu „Competiţie vs. Competenţă” în 2015. „La fel ca anul trecut, pot afirma şi acum că evenimentul îşi are rostul său, fiind un succes confirmat de către participanţi.

Avem nevoie de perfecţionare, de schimb de idei, de unitate, doar aşa putem identifica şi rezolva problemele comune actuale şi cele de viitor. Doar împreună putem fi o forţă care poate schimba ceva în prezent sau în viitor. Această conferinţă a devenit o necesitate pentru transportatorii sub 3,5 t, fapt confirmat de cei prezenţi. În 2016 ne propunem să dezvoltăm şi să facilităm comunicarea între ofertele companiilor ce activează pe acest segment şi nevoile transportatorilor“, a afirmat Zsolt Gogucz, organizatorul şi moderatorul evenimentului.

Această piaţă de transport expres de marfă, ca şi cea a transporturilor generale, este într-o permanentă mişcare şi metamorfoză. Deşi există sezonalitate şi în acest segment, fiecare an reuşeşte să îi surprindă pe cei aflaţi „în joc“ cu ceva.

Zsolt Gogucz, organizator eveniment: „Provocarea anului 2015 a fost introducerea legii MiLoG. Pe lângă costurile generate, legea MiLoG este însoţită de lipsa de informaţie privind modul de aplicare.“

„Provocarea anului 2015 a fost introducerea legii MiLoG. Pe lângă costurile generate, legea MiLoG este însoţită de lipsa de informaţie privind modul de aplicare. Deşi autorităţile germane aparent sunt cooperante, informaţiile furnizate sunt incomplete şi nu se oferă explicaţii detailate. Uneori, prevederile sunt inaplicabile, fiindcă legislaţia germană nu este compatibilă cu cea română.“

Un alt element ce a perturbat activitatea de transport în Europa este criza refugiaţilor. Acest fenomen a adus mari întârzieri la transporturile care se desfăşurau către Anglia, blocând activitatea portuară, inclusiv Eurotunelul. Mai apoi, criza generală declanşată de numărul mare de refugiaţi sosiți din Grecia cu direcţia Germania, a afectat coridoarele de tranzit folosite de transportatorii români, precum Ungaria, Austria, Slovenia etc.

„Aceste ţări, în a doua parte a anului, au introdus din nou controlul la graniţe, verificând traficul, astfel au crescut timpii de tranzit, lucru care a generat pierderi pe care doar transportatorii le suportă. Personal, am avut aşteptări mai mari de la anul 2015. Aparent, volumul de lucru a crescut, inclusiv cifra de afaceri, însă, din punct de vedere al profitului, probabil va rămâne la fel ca în 2014 sau cu o uşoară scădere, aspect confirmat şi de alţi operatori“, a spus Zsolt Gogucz.

Ce ne aşteaptă

Într-un mediu atât de instabil, şi în România, dar şi Europa, dat fiind contextul general actual, este greu de previzionat ce va urma. „Sunt mulţi factori care aparent nu au un efect direct asupra sectorului, dar indirect au influenţe majore. Problemele la final de an care vor avea efecte asupra pieţei sunt: noul Cod al muncii, noul Guvern care poate aduce noi schimbări legislative, deprecierea monedei naţionale, criza refugiaţilor, menţinerea legii MiLoG în forma actuală… Însă trebuie să amintim şi aspectele pozitive, chiar dacă acestea sunt mai puţine.

Noul Cod Fiscal aduce beneficii și în sectorul nostru începând din 1 ianuarie 2016, cu toate că încă nu aduce ieftinirea motorinei prin renunţarea la supra-acciză, aşa cum a fost preconizat în forma iniţială. Rămân rezervat pentru ce se va întâmpla sau cum se va întâmpla în anul 2016. Cred că va fi un an de mare provocare pe toate planurile, obiectivul personal fiind consolidarea companiei Kefren Expres pe piaţă, realizarea unor noi investiţii IT şi, cu ajutorul Celui de Sus, vom realiza şi o creştere… dar pentru asta va trebui să muncim în 2016 mai mult şi mai bine“, a concluzionat Zsolt Gogucz.

Desfăşurată la Băile Felix, conferinţa a marcat inaugurarea celui mai modern complex balneo – spa din România, Hotel Lotus Therm *****. Această a doua ediţie s-a bucurat de prezenţa unor companii precum BursaTransport sau Lutz Assekuranz Makler GmbH, iar între sesiunile de discuţii au fost susţinute prezentări ale celor mai noi produse şi servicii pentru piaţa transporturilor de către partenerii evenimentului, precum Grup West Premium (BMW), Opel West (Opel), Carbenta Com (Ford), Top Motor (Citroen), Casa Auto Sebeş (Mercedes-Benz), TSG euroShell, GPSmart, Kefren Expres, Trans.Eu şi Risco.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.