Continental HTL 2 ECO-PLUS – Anvelope pentru remorci

O data cu introducerea anvelopelor HTL 2 ECO-PLUS complet reproiectate pentru remorci de cursa lunga, Continental iti completeaza noua familie de anvelope extinsa succesiv din 2009 si destinata circulatiei internationale de cursa lunga.

Prin utilizarea unei carcase de inalta tehnicitate si folosind un model de profil special adaptat pentru cursa lunga, aceasta anvelopa pentru remorci asigura valori optimizate ale consumului si o durata de viata considerabil extinsa. In aceste timpuri de severe constrangeri financiare, optimizarea printr-un consum redus de carburant si printr-o durata de viata marita apartine factorilor cheie pentru succesul in exploatare. Exact aici tinteste noua anvelopa de remorca din generatia a doua de anvelope complet reproiectate, lansata in anul 2009. Reprezentand o completare optima fata de anvelopele HSL 2 si HDL 2 pentru punti de directie si punti motoare, lansate deja pe piata, noua anvelopa completeaza setul de anvelope de inalta tehnicitate destinat circulatiei de cursa lunga.

Cu rezistenta la rulare a sase roti individuale in circulatia clasica pe cursa lunga, noua anvelopa de remorca aduce o contributie importanta la optimizarea economicitatii totale a autotrenului. Echipa de proiectare de la Continental a reusit sa reduca rezistenta de rulare cu pana la 15 procente, folosind o combinatie speciala de materiale si un model ingenios de profil. Aceasta inseamna economii semnificative de carburant, de pana la 5 procente, fata de anvelopele conventionale ale remorcilor. Datorita umerilor foarte lati si a suprafetelor late de rulare a profilurilor intre cele patru canale circumferentiale drepte, modelul de profil a fost comprimat la maximum posibil spre interiorul suprafetei de rulare a anvelopei.

Profilarea foarte ingusta a canalelor se sprijina pe elemente interioare configurate sub forma de piramida, care impiedica miscari individuale nedorite in profil. Din acest motiv, anvelopa de remorca ruleaza si usor, dar si silentios. Rezultatul acestei configuratii a benzilor de rulare il constituie miscari de flexiune mai reduse in profil, temperaturi de lucru scazute si o structura mai rigida a anvelopei, care impiedica in mod considerabil deformatiile. Coama rigida de rezistenta a noii anvelope de remorca rezista si la fortele laterale de forfecare ce se produc la manevrarea unei sei de autotractor cu punte rigida.

Rezistenta la rulare redusa

Fiind prevazut cu un amestec de material cape-base special adaptat cerintelor regimului de tractare, anvelopa HTL 2 ECOPLUS ruleaza cu o rezistenta considerabil redusa si, deci, cu un consum de carburant mai mic. La un parcurs anual international de 150.000 de kilometri in regim de cursa lunga, pot fi economisite cantitati de carburant al caror pret in euro se scrie cu patru cifre. In felul acesta, costurile de achizitie pentru noile anvelope se amortizeaza dupa o scurta durata de utilizare.

Cu ajutorul a numeroase masuri constructive si inovative care maresc durata de viata, noua anvelopa de la Continental pentru puntile remorcilor preia rolul de optimizator de costuri. Prin aceasta nu sunt afectate siguranta, confortul la rulare si nivelul de zgomot produs in timpul deplasarii. Ca de altfel intreaga familie de produse din noua generatie 2, si noua anvelopa HTL 2 ECO-PLUS se bazeaza pe structura inovatoare a carcasei, prevazuta cu centuri triunghiulare pe patru straturi, cu volum de aer marit si cu talon cu cablu de otel intr-o noua configuratie. Folosind tehnologia brevetata AirKeep®, anvelopa HTL 2 ECO-PLUS este protejata contra pierderii lente a presiunii aerului. Impreuna cu anvelopa de iarna HTW 2 pentru remorci, prezentata ca noutate mondiala in februarie 2010, Continental poate acum sa ofere clientilor sai un concept de echipare cu anvelope adaptat optim pentru intregul an.

Anvelopa HTL 2 ECO-PLUS pentru remorca si cap tractor cu sa este disponibila la marimea 385/65R22.5. Din 2011, va fi disponibila si marimea 385/55R22.5.

Raluca MIHAILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.