Controlul de fond

Lansăm o rubrică nouă: PASTILA ISCTR. O rubrică în cadrul căreia vom încerca să abordăm subiecte de interes privind controlul în transporturi. Specialiștii ISCTR ne-au răspuns, în această lună, la o serie de întrebări privind controlul de fond. Care sunt elementele pe care se pune accentul? Cum trebuie să fie pregătiți transportatorii? Ce greșeli sau abateri au fost identificate, în mod special? La cât timp are loc, în mod normal, un astfel de control? Iată, integral, informațiile transmise către redacția Ziua Cargo.

În cadrul controalelor de fond efectuate ta sediul operatorilor de transport sau al celor care fac transport în cont propriu, inspectorii ISCTR verifică respectarea prevederilor legale în vigoare din domeniul transporturilor rutiere.

Procedurile de control nu indicată domenii pe care să se pună accent, dar, în funcție de comportamentul întreprinderii de transport, per ansamblu sau pe anumite domenii, se poate lua decizia să acorde un timp mai mare anumitor verificări, cu scopul de a stabili dacă în domeniile respective întreprinderea și-a îmbunătățit comportamentul.

De asemenea, precizăm faptul că, în cazul întreprinderilor de transport care efectuează operațiuni de transport care intră în domeniul Regulamentului (CE) nr. 561/2006, cu modificările și completările ulterioare, o pondere mare din timpul alocat controlului este pentru verificarea respectării legislației sociale din domeniul transporturilor rutiere.

Deoarece este complex, necesită utilizarea echipamentelor specifice pentru verificarea înregistrărilor tahograf și reprezintă domeniul în care se constată cete mai multe abateri atât la nivel național, cât și internațional.

Totodată, precizăm faptul că, în cazul întreprinderilor cu risc crescut, inspectorii au obligația să efectueze un control cât mai riguros, prin selectarea mai multor documente, în vederea verificării respectării prevederilor legale în vigoare și prelevarea înregistrărilor tahograf de la cât mai mulți conducători auto și pentru perioade mai mari.

Documente necesare și abateri principale

Transportatorii trebuie să dețină, la sediu, documentele necesare, astfel încât să poată face dovada îndeplinirii condițiilor inițiale care au stat la baza licențierii/certificării/autorizării, după caz, precum și respectarea celorlalte prevederi legale în vigoare.

Principalele abateri constatate de către ISCTR sunt cele privind nerespectarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European și al Consiliului privind armonizarea anumitor dispoziții ale legislației sociale în domeniul transporturilor rutiere.

La programarea controalelor efectuate la sediul întreprinderilor de transport, se au în vedere prevederile art. 10, alin. (1), (3), (8) și (9) din Normele prevăzute în Anexa 1 la OMTI nr. 995/2011, cu modificările și completările ulterioare. De asemenea, se au în vedere reclamațiile primite și necesitatea verificării numărului de înregistrări tahograf stabilite conform prevederilor art. 5, lit. a din OG nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto și utilizarea aparatelor de înregistrare a activității acestora, cu modificările și completările ulterioare.

Față de cele menționate mai sus, recomandăm operatorilor economici care efectuează activități pentru care ISCTR deține atribuții de inspecție și control să respecte legislația în vigoare din domeniul transporturilor rutiere, deoarece acest lucru duce la întărirea mediului de afaceri din domeniul transporturilor rutiere, creșterea siguranței rutiere, asigurarea unor condiții normale de muncă a persoanelor din domeniul transporturilor rutiere, protecția mediului și protejarea infrastructurii.

Articol realizat pe baza informațiilor furnizate de ISCTR

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.