CTE TRAILERS: Piloni de dezvoltare

CTE Trailers și-a setat, pentru anul 2025, obiective clare de dezvoltare: creșterea segmentului de carosare, dezvoltarea unui marketplace pentru semiremorci noi și rulate și creșterea echipei, cu ajutorul învățământului dual.

Octavian Aflorii, director general al CTE Trailers, se așteaptă ca acest an să fie cel mai bun din istoria companiei, pe segmentul de carosare. „În ultimii ani, am dezvoltat foarte mult partea de carosare cu suprastructuri basculabile, unde suntem lideri de piață, în medie cu 150-200 de unități pe an. Sperăm ca, în 2025, să ajungem la 250 de unități”.

Iar compania își propune și extinderea gamei de produse. Un prim pas a fost făcut prin proiectul cu HAVI Logistics, pentru care CTE a carosat noua flotă din România. „Vrem să dezvoltăm partea de carosare cu suprastructuri închise, fie ele frigorifice sau non-frigorifice, să începem să carosăm vehicule pentru transport de băuturi și să intrăm pe piața de suprastructuri de tip prelată. În plus, nu vrem să ne rezumăm doar la camioane de mare tonaj, ci să intrăm și în segmentul 3,5-7 tone, unde volumele sunt mult mai mari”, spune Octavian Aflorii.

CTE Trailers a făcut primii pași și în zona de carburanți alternativi, unde a făcut oferte de carosare pentru camioane electrice. În plus, două camioane din flota HAVI sunt echipate cu generatoare produse de compania portugheză Add Volt, care preiau energia cinetică de la cardan, o transformă în energie electrică și o stochează în baterii, care alimentează agregatul frigorific al camionului. „Aceste echipamente vor ajuta clientul în reducerea amprentei de carbon. Noi suntem partenerul exclusiv al Add Volt în România. Echipamentele au o durată de viață de minimum 12 ani, iar amortizarea lor din economiile generate se face în aproximativ 6 ani”, mai spune Octavian Aflorii.

Pepinieră proprie

Pentru a sprijini creșterea, compania va angaja personal suplimentar, iar, din vară, va integra primii elevi absolvenți de învățământ dual. „Este un proiect început de noi în anul 2021, în colaborare cu Liceul Tehnologic Pamfil Șeicaru din Ciorogârla. Facem toate eforturile ca, după 3 ani, să putem angaja oameni bine formați. În 2024, a fost prima generație care a terminat școala profesională în sistem dual, clasa CTE Trailers. Din 2025, ne propunem să avem o retenție de cel puțin 50% dintre elevii absolvenți, ceea ce înseamnă 10-11 colegi noi, în fiecare an, pentru service-ul nostru și departamentul de carosări”, a declarat Directorul general al CTE Trailers. În paralel, compania vrea un parteneriat asemănător și cu Universitatea Politehnica din București, pentru inginerii de mâine.

Marketplace SELECTrailers

O altă prioritate pentru CTE Trailers, în 2025, este transformarea magazinului online SELECTrailers într-un „Marketplace”, împreună cu colegii din Bulgaria. „De la an la an, comportamentul clienților se schimbă și achizițiile digitale sunt tot mai importante. Deocamdată, pe site avem toate stocurile din locațiile noastre, dar vom dezvolta noi funcționalități. Ne dorim să devină o pagină interactivă, pentru toți cei care vor să cumpere și să vândă semiremorci, noi sau rulate. Platforma va fi funcțională în totalitate în 2026”, a declarat Dana Manns, managing partner CTE Trailers.

Cu ochii pe emisii

Compania s-a pregătit și pentru primele raportări ESG, care trebuie făcute anul viitor. De exemplu, halele CTE au fost acoperite cu panouri solare, iar în flota proprie și-au făcut loc mașini electrice și hibride. Iar noile facilități construite, precum cea de la Arad, vor fi alimentate doar cu energie „verde”. Și pentru clienți se pregătesc produse și servicii din ce în ce mai „verzi”, precum semiremorca echipata cu sistem TrailerDynamics, cu o axă motoare, proiect cu rezultate foarte bune de mediu, dar și operaționale, pentru multe tipuri de transporturi.

Ionuț PĂDURARU
ionut.paduraru@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.