Cum a fost demontata TAXA DE TIMISOARA

Sau cel putin indicatorul… Despre cum vrea Primarul Timisoarei sa scoata bani pentru drumuri pe spinarea transportatorilor s-a scris mult in ultimul timp. S-au facut demersuri pentru a impiedica punerea in aplicare a taxei de acces in oras. Carausii s-au plans la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, la Guvern si chiar la forurile Uniunii Europene pentru ca li se impune o taxa pe un segment de drum pentru care nu exista varianta ocolitoare. Si mai face parte si din reteaua de drumuri europene?!

Pe de alta parte, se plange si Primaria Timisoara… direct la UE. Primarul Gheorghe Ciuhandu a transmis sefului Departamentului Siguranta in Trafic (Directoratul General de Transport si Mobilitate al Comisiei Europene), Isabelle Kardacz, un memoriu prin care solicita clarificarea problemei taxei, precizand ca vehiculele grele darama cladirile monument istoric, polueaza orasul si afecteaza siguranta rutiera. Dar, in fond, este vina transportatorilor ca Timisoara nu are inca o centura ocolitoare?! Si daca toate autoritatile locale ar actiona la fel impunand taxe de tranzit, unde am ajunge?! In mod sigur, direct in faliment. Falimentul carausilor si al consumatorilor finali care vor trebui sa suporte in pretul platit pentru produse nenumarate astfel de taxe. Pentru ca nu exista produs care sa nu inglobeze si costuri de transport. Intre timp, prefectul se razboieste cu primarul si a obtinut suspendarea taxei in justitie. In replica, Primaria a hotarat sa interzica total accesul vehiculelor grele in oras. Decizia nu a fost, insa, pusa in practica, iar indicatorul de interdictie a fost demontat de carausi sub privirile (sau sub protectia) politiei.

Dar ultimul cuvant nu a fost spus. Povestea taxei de Timisoara o puteti gasi pas cu pas accesand stirile de pe site-ul revistei: www.ziuacargo.ro. Inclusiv datele privind demersurile nenumarate facute de Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT) si Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), pentru anularea ei. Noi va oferim cateva imagini luate la cald atunci cand reprezentantii FORT si ai Asociatiei Patronale a Transportatorilor Europa (APTE) 2002 au demontat indicatorul care interzicea intrarea in Timisoara a vehiculelor mai grele de 7,5 tone.

Multumim domnului Mayer Siegfried pentru imaginile puse la dispozitie.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.