Cum arată 2015?

Ca de obicei, în luna februarie, luăm pulsul pieţei în privinţa modului în care va evolua piaţa de transport şi logistică în anul care abia a început. Şi de cele mai multe ori evoluţiile au confirmat previziunile. Pentru a avea imaginea anului 2015 am rugat mai mulţi jucători importanţi din domeniu să răspundă la câteva întrebări.

  1. Cum consideraţi că va fi anul 2015 faţă de 2014 pentru sectorul de logistică şi cel al furnizorilor de echipamente?
  2. Care sunt principalele ameninţări pe care le identificaţi?
  3. Dar oportunităţi?
  4. Aveţi în vedere investiţii la nivelul companiei în acest an?
  5. Cum consideraţi că va fi anul 2015 pentru compania dumneavoastră?

Cătălin Olteanu, director general FM România:

„Mă aştept ca 2015 să fie şi mai turbulent decât 2014“

„În contextul scăderii preţului la motorină, va urma un nou val de scădere a tarifelor, iar clienții mici şi mijlocii vor deveni din ce în ce mai rău platnici. În plus, clienţii pun condiţii şi clauze contractuale din ce în ce mai strânse, deci nevoia de calitate se acutizează.

Principalele aneninţări pe care le identific ţin de câteva elemente care vor determina evoluţia economică – unul fiind starea meteo. Aşa cum s-a văzut anul trecut, o vară rece şi ploioasă scade apetitul pentru consumul de weekend, cu efect generalizat în economia de consum. De asemenea, o eventuală reversare la tendinţa preţului petrolului va avea efecte adverse nebănuite. Nu în ultimul rând, există o teamă de război şi de faptul că s-ar putea generaliza conflictul din Ucraina, care îi face pe cei mai mulţi să îşi ia măsuri de precauţie din ce în ce mai mari.

Cătălin Olteanu, directorul general FM Logistic România

Pe de altă parte, unde sunt riscuri sunt şi oportunităţi, iar oportunitatea principală este să te adaptezi şi să găseşti soluţii la toate problemele care apar, eventual să le anticipezi, astfel încât să vii din timp cu soluţia.

În ceea ce priveşte investiţiile programate, vom costrui, în acest an, o celulă nouă la Petreşti. Pentru FM România 2015 va fi un an de stabilizare, în care vrem să consolidăm ceea ce funcţionează, să reparăm ceea ce nu merge bine şi să investim în excelența operaţională.“

Viorel Leca, director general Gebruder Weiss Romania

„Suntem rezervaţi în privinţa evoluţiei pieţei“

„În privinţa potenţialului de creştere pentru anul 2015, atât în cazul segmentului serviciilor de transport şi logistică, cât şi, în general, în ceea ce priveşte întreaga situaţie economică, suntem în continuare rezervaţi. Rezerva noastră este cauzată în special de situaţia politică încordată din zonă, din cauza lipsei de predictibilitate faţă de fluctuaţia preţului ţiţeiului şi carburantului, a francului elveţian şi, nu în ultimul rând, a embargoului impus către Rusia, care afectează mulţi agenţi economici.

An de an, constatăm că ne confruntăm cu aceleaşi ameninţări, deoarece adoptarea măsurilor necesare este amânată: instabilitate economică, politică şi legislativă, lipsa de finanţare şi implicit de investiţii, numărul mare al insolvenţelor în rândul cărăuşilor, preţul carburantului, numărul şi valoarea taxelor şi impozitelor şi, nu în ultimul rând, infrastructura deficitară ce afectează negativ transportul de bunuri.

La capitolul oportunităţi, pot spune că o primă oportunitate este reprezentată de faptul că România încă reprezintă o alternativă avantajoasă pentru companiile aflate în căutare de noi variante de dezvoltare. Suplimentar, un avantaj al crizei locurilor de muncă (ca rezultat al crizei economice) îl reprezintă creşterea loialităţii angajaţilor faţă de companie şi dorinţa acestora de a-şi dezvolta noi abilităţi profesionale şi de a prelua noi sarcini şi responsabilităţi.

În 2014, am lansat un nou serviciu de transport rutier de mărfuri alimentare, în regim frigorific, de tip FTL. Rezultatele obţinute anul trecut ne încurajează să afirmăm că vom deveni un jucător important pe această nişă, dezvoltându-ne portofoliul de proiecte şi clienţi câştigaţi.

Anual, investim în echipamente şi sisteme care să ne permită să demarăm noi proiecte şi să creştem eficienţa proceselor şi, în final, satisfacţia clienţilor (echipamente de manipulare, sisteme de depozitare, sisteme de control al costurilor, echipamente şi sisteme IT). Vom continua aceste investiţii şi în 2015, cu siguranţă.

Având în vedere rezultatele ultimilor ani şi creşterea numărului de clienţi, putem afirma că şi în 2015 Gebrüder Weiss va menţine trendul ascendent al cifrei sale de afaceri.

Ne propunem ca pentru următorii ani să creştem portofoliul de clienţi şi să ne consolidăm poziţia pe piaţa din România. De asemenea, dorim să ne poziţionăm în zona premium a pieţei de logistică prin oferirea unor servicii de calitate, personalizate, care să răspundă eficient nevoilor clienţilor existenţi şi viitori.“

Mihai Iancu, director general GTI Logistic

„Oportunităţi apar pe segmentul de distribuţie“

„Respectând trendul ultimilor ani, cred că 2015 va fi un an mai bun. Oficialităţile statului spun că macroeconomic România stă bine, iar rezultatul o să se vadă şi microeconomic mai pregnant în a doua jumătate a anului.

Principala ameninţare constă, în 2015, în majorarea termenului de plată, care este în continuare pe un trend crescător. De asemenea, scăderea prețurilor este pe un trend negativ, ceea ce va genera dificultăţi.

Oportunităţi apar, din punctul meu de vedere, pe segmentul de distribuţie. Au început deja datorită optimizării spaţiilor de depozitare ale retailerilor să nu se mai realizeze comenzi de TIR, situaţie în care vor crește grupajul şi distribuţia.

Anul acesta vom continua investiţia în flota auto de distribuţie, precum şi în spaţii de depozitare. Pentru noi, ca şi ultimii cinci ani, 2015 va fi un an pozitiv cu creşteri de volume. Sper să fie şi un an cu creştere de profitabilitate.“

Cătălin Lazăr, International Lazăr Company

„Principalele ameniţări ţin de fiscalitatea excesivă“

„Ţinând cont după modul în care a început, 2015 se anunţă ca fiind un an mai greu.

Principalele ameninţări pe care le-am identificat se referă la fiscalitatea excesivă pe fondul lipsei unei legislaţii specifice transportatorilor români, dar şi la legi specifice ţărilor comunitare (legea Milog-Germania) a căror aplicabilitate pune mari semne de întrebare asupra relaţiilor comerciale cu parteneri din Germania. Tot la capitolul ameninţări, aş trece instabilitatea cursului leu/euro care, la începutul acestui an, a înregistrat cote peste cele planificate, lipsa facilităţilor fiscale pentru investiţiile transportatorilor în propriile flote, precum şi creşterea costurilor cu asigurările, taxele de drum, de tunel, de pod, de intrare în oraşe mai mari sau mai mici – taxe în general.

Cu siguranţă vom investi atât în flotă cât şi în spaţii de depozitare. Flota trebuie întreţinută continuu sub toate aspectele: vârstă, performanţă, dimensiune! Avem în derulare un proiect de investiţii pentru spaţii de producţie şi depozitare cu termen de predare 2015.

Pentru Internaţional Lazăr Company, 2015 va fi un an greu, care va pune la grea încercare abilităţile manageriale ale întregii echipe în frunte cu dl Ion Lazăr, dar avem un program investiţional şi proiecte în derulare care, sperăm noi, vor conduce la o cifră de afaceri mai mare decât cea realizată în 2014.“

Rareş Măcinică, Managing Director Lagermax AED Romania

„Extinderea termenului de plată este periculoasă pe termen lung“

„Am convingerea că mediul intern de afaceri va fi unul stabil din punct de vedere al evoluţiei economice, cu o creştere a PIB estimată la 2,4% – oricum, în continuare, una dintre cele mai mari creşteri din zona EU (1,3%) şi zona euro (0,8%). Șomajul rămâne foarte scăzut în anumite zone, chiar zero în oraşe unde sunt concentrate companii în special din zona automotive, unde se anunţă creșteri semnificative şi anul acesta.

Acest trend este benefic din punct de vedere social, însă pe termen lung poate reprezenta un risc din cauza creşterii costului cu forța de muncă, una dintre principalele cauze pentru apetitul investiţiilor străine în ultimii ani.

Anul acesta stă însă şi sub semnul unor posibile ameninţări, generate de tensiunile geopolitice, de volatilitatea pieţelor financiare – din cauza politicilor monetare divergente, precum şi de riscul crescut de deflaţie, un real obstacol în creşterea economică. Cum transportul şi logistica sunt în strânsă legătură cu evoluţia ecomomică, orice efect pozitiv sau negativ se va resimţi şi în industria noastră.

Alte ameninţări ţin de eventualele schimbări majore din punct de vedere fiscal (ex. impozitarea diurnelor), care ar duce la o majorare a tarifelor de transport, precum şi de un decalaj din ce în ce mai mare între termenul de plată cu clienţii şi cel cu furnizorii.

Extinderea termenului de plată pentru clienţi este periculoasă pe termen lung, atâta timp cât cele pentru transportatori nu urmează trendul. Diferenţele mari în termenele de plată pot duce la creşterea gradului de îndatorare al companiilor de transport şi logistică datorită cash flow-ului negativ.

Pentru a-l susţine, se apelează, în general, la soluţii de finanţare (împrumuturi, linii de credit…), soluţii la îndemână din cauza tendinţei mediului bancar de a relua creditarea. Acestea sunt însă foarte scumpe şi, de cele mai multe ori, se transformă în arme cu două tăişuri. O altă consecinţă apare atunci când, ca urmare a presiunii lipsei de lichidități, scade nivelul de încredere între clienţi, transportatori şi case de expediţii şi crește cel de securizare a plăţilor.

Această situaţie duce la timp şi efort irosite, tendinţa de a cere garanţii suplimentare şi la contracte cu clauze protecționiste exagerate. Pe de altă parte, soluţiile de îmbunătăţire a nivelului de lichiditate sunt limitate, atâta timp cât peste 90% din cheltuielile transportatorilor sunt cu termen până în 30 de zile, iar unii clienţi solicită 60-90 de zile, chiar şi 120 de zile la anumite companii.

Ameninţările de natură geopolitică vor domina anul acesta, însă nu vor fi neapărat negative pentru noi. De exemplu, o eventualitate a întreruperii traficului rutier în Ucraina ar duce imediat la folosirea portului Constanţa drept punct de tranzit, ceea ce ar fi o situaţie neaşteptat de bună pentru noi.

Cele mai multe oportunităţi le identific în servicii de tip VMI (Vendor Managed Inventory), în special din partea companiilor din industria Automotive, folosirea soluţiilor de transport alternativ în transportul maritim, în special feroviar (linie directă de tren între China şi Europa, linie de tren între porturile din nordul Europei şi Romania, linii de tren din portul Koper cu majoritatea ţărilor Europene). Trenul este o soluţie încă slab dezvoltată la noi, cu investiţii puţine în infrastuctura feroviară, deşi noi căutăm în permanenţă să folosim pentru clienţii noştri astfel de soluţii, în special datorită caracteristicii de environmental friendly.

Luăm în considerare anul acesta investiţii în flota proprie pentru distribuţie internă şi în două noi Hub-uri în ţară. Distribuţia este un serviciu extrem de important în oferta companiei, cererile clienților sunt foarte mari, iar fără un nivel de competitivitate şi de investiţii seriose, va fi extrem de dificil să controlezi şi să eficientizezi o reţea proprie de distribuție.

2015 va fi pentru noi extrem de bun, avem o echipă foarte competitivă şi o cotă de piaţă în creştere. Este obligatoriu, chiar şi în perioade de criză sau dificultăţi, să continui să investești, aceasta fiind singura cale, în opinia noastră, de a creşte gradul de satisfacţie al clienţilor şi, implicit, numărul lor.“

Răzvan Boşomoiu, Director Executiv OTZ

„Tendinţa de creştere se va menţine şi chiar putem spune că se va accentua“

„Asemănător trendului din 2014, tendinţa de creştere se va menţine şi chiar putem spune că se va accentua. Pentru anul curent, dezvoltarea industriilor de logistică şi transport va atinge două aspecte: unul dintre ele se referă la complexitatea şi volumul cererilor din partea clienţilor. Cea de-a doua zonă de creştere se va face simţită în capacitatea totală de depozitare şi transport, iniţiativă ce vine să anunţe un nou impuls spre zona de construire, investiţie ce anunţă un semn pozitiv pentru întreaga industrie.

Principalele ameninţări pe care toţi jucătorii din industrie le-au simţit sunt legate de iniţiativele legislative, care au un impact puternic asupra industriei de transport. Mai mult, la nivel internaţional, unele state din Uniunea Europeană aleg să pună în practică anumite iniţiative protecţioniste, care îngreunează desfăşurarea activităţii pe teritoriul lor pentru vecinii lor externi. O altă ameninţare poate fi considerată dezvoltarea economică incertă, care pune la încercare multe dintre planurile de business construite la început de an.

Dat fiind că nevoile clienţilor sunt foarte complexe, considerăm ca fiind oportun să identificăm şi să oferim soluţii predefinite, care ne ajută să ne diferenţiem. O altă oportunitate pe care noi am simţit-o este aceea conform căreia clientul nu mai caută un furnizor de servicii logistice segmentate, ci caută un specialist care deţine resursele necesare pentru a susţine o abordare de tipul door to door în tot procesul lor logistic.

Luând în calcul clienţii noi cu care am început să dezvoltăm colaborări în 2014, dar privind şi înspre perspectivele pe care le-am identificat pentru 2015, avem în plan atât investiţiile în infrastructură, cât şi în resursele umane, care considerăm că sunt cel mai important atu în momentele de dezvoltare strategică.

Anul 2015 este cu siguranţă un an bun pentru OTZ, de fapt îl vedem ca pe un an mult mai bun decât 2014, dacă ar fi să privim din prisma certitudinilor date de noile contracte încheiate cu clienții la început de an precedent, dar ţinând cont şi de celelalte perspective cu restul clienților. Aşadar, pentru 2015 suntem mult mai încrezători şi considerăm că avem toate motivele să credem că va fi semnificativ mai bun decât 2014, dar probabil că nu va fi mai bun decât anul 2016.

Ionel Cipere, director Practicom

„2015 va fi un an mai bun“

„Cred că 2015 va fi un an mai bun pentru ramurile de logistică şi transport, principalele ameninţări fiind constituite de elementele politice şi de Guvern. Pe de altă parte, pieţele internă şi externă vor oferi oportunităţi. În acest context, vom investi în 2015 în flotă. Considerăm că 2015 va fi pentru Practicom un an mai bun decât 2014.“

David Goldsborough, CEO Tibbett Logistics

„Acceptarea şi realizarea de servicii intermodale creşte în mod consistent“

„În principiu, se observă o creştere a cererii de servicii logistice la nivel naţional şi micşorarea spaţiilor de depozitare disponibile, astfel încât clienţii şi furnizorii de servicii logistice vor trebui să ia în considerare acorduri pe termen mai lung decât au făcut-o în ultimii ani, când toată lumea avea spaţiu dispobibil.

Transportul va fi interesant în funcţie de ce se va întâmpla cu preţul combustibilului, în contextul tendinţelor recente. Fără îndoială că principalii clienţi de transport vor încerca să tragă în jos preţul transportului, având în vedere faptul că preţul combustibilului a scăzut cu 1% în 12 luni.

Între ameninţări, aş plasa viziunea clienţilor pe termen scurt asupra preţului combustibilului, în virtutea căreia încearcă să profite acum, situaţie în care cu siguranţă se va manifesta o presiune asupra preţurilor.

Astfel, este vital ca subcontractorii şi piaţa de transporturi să recunoască acest pericol şi să reacţioneze – fiecare trebuie să se protejeze prin contractele cu clienţii în cazul unor fluctuaţii viitoare ale preţului combustibililor. Nimeni nu s-a aşteptat la reducerea rapidă a preţului petrolului în ultimele 6 luni, deci nu putem previziona ce anume se va întâmpla în următoarele 6 luni.

Investiţiile continue în sectorul automotive din România cresc cererea de servicii, în special în acest domeniu, şi privim acest lucru ca pe o oportunitate cheie pentru furnizorii de servicii logistice. Acceptarea şi realizarea de servicii intermodale creşte în mod consistent, pe măsură ce mai mulţi jucători intră pe piaţă şi acest lucru începe să fie văzut ca o ofertă de servicii mai „în trend”, la un cost mai redus şi cu emisii mai mici de CO2.

În 2015, ne vom mări flota şi spaţiile de depozitare. Ne vom reînnoi o parte din flota de frigorifice cu sistem de dublă temperatură şi vom creşte numărul total de unităţi, datorită creşterii volumelor clienţilor noştri în această zonă.

După ce în 2012-2013 am avut spaţiu de depozitare insuficient utilizat, în 2014 am deschis 3 noi depozite în România şi vom deschide o nouă facilitate în Bucureşti înainte de finalul trimestrului 1 2015. Ne aşteptăm să adăugăm cel puţin încă o facilitate de depozitare în 2015.

Ne aşteptăm ca 2015 să fie un an bun şi să continuăm creşterea pe care am avut-o în 2014 – efectul volumelor noilor activităţi începute în 2014 va fi deja un contributor pozitiv. Avem încredere că vom obţine o creştere semnificativă, de două cifre în toate principalele noastre arii de activitate – servicii de supply chain pentru sectorul automotive, logistică pentru retail, distribuţie internă sub temperatură controlată, operaţiuni intermodale şi operaţiuni e-commerce/multi user.

Luminiţa Dobrinoiu Sales and Marketing Manager Whiteland Logistics

„Un an în care vom asista la multe schimbări pe piaţă“

„În opinia noastră, 2015 va fi un an în care vom asista la multe schimbări pe piaţă. Presiunea costurilor va face ca multe firme de transport şi logistică să îşi regândească business-ul.

Principalele ameninţări sunt legate de volumele per livrare în continuă scădere şi de intensificarea frecvenţei livrărilor care au ca efect o creştere a costurilor noastre.

De asemenea, în ceea ce priveşte partea logistică, din ce în ce mai mult, companiile aleg tariful cel mai mic, în detrimentul calităţii, ceea ce nu este în avantajul consumatorului final.

Oportunităţile sunt aceleaşi: producătorii, importatorii sau distribuitorii de produse alimentare cu temperatură controlată care nu doresc să investească în logistica proprie, ci mai degrabă să se concentreze pe partea de producţie şi vânzare, unde concurența este acerbă. Noi credem că acolo ar trebui să se îndrepte investiţiile lor şi nu în mașini, autorizaţii, service-uri, utilaje pentru depozit, soluţii informatice şi training-uri pentru personalul din logistică. Avantajul principal al externalizării este acela al transformării costurilor fixe în costuri variabile, funcţie de vânzări.

La nivelul Whiteland Logistics, vom realiza investiţii într-un nou depozit la Cluj, de clasa A, care va descongestiona parte din depozitul principal de la Bucureşti. Alte investiții vor merge către înnoirea parcului auto ce efectuează transport şi livrări.

Pentru noi, 2015 va fi un an al consolidării şi al dezvoltării business-ului, în condiţiile în care anul 2014 a fost în principal dedicat eficientizării costurilor.“

Laurenţiu Duică, Head of Leasing P3 Logistic Parks

„În 2015 o să existe o uşoară creştere în domeniile care au avut cel mai mult de suferit în ultimii ani“

„După un 2014 în care nu s-au întâmplat foarte multe mutări majore în piaţă, 2015 este aşteptat ca un an care să aducă creşteri pentru toţi jucătorii din ramurile logistice. Consider că în 2015 o să existe o uşoară creştere în domeniile care au avut cel mai mult de suferit în ultimii ani (construcţiile, de exemplu).

Principalele ameninţări ţin de frica investitorilor (atât interni, cât şi externi, multinaţionale sau locale) de a face majorări de capital şi astfel investiţii în sectoarele unde activează, şi asta din cauza faptului că politicile fiscale nu sunt stabile, iar situaţia din zona geografică unde ne aflăm nu este una propice.

România este o ţară din ce în ce mai atractivă pentru investitori, o parte din ei deja şi-au anunţat locaţii noi de producţie în diferite oraşe din ţară şi acest lucru cred că o să continue în acest an şi în anii următori.

Avem în vedere investiţii în 2015. Pentru PointPark România, cu siguranţă 2015 o să fie un an în care se vor întâmpla multe lucruri, avem proiecte de extindere deja setate şi cu siguranţă vor mai urma şi altele.“

Cristian Dolinski, director general STILL Romania

„2015 va avea o tentă ascendentă în ceea ce priveşte piaţa de echipamente“

„Piaţa totală de echipamente de manipulat a crescut în 2014 peste estimări, situându-se la aproximativ 2.500 de unităţi. În special din septembrie s-a observat un reviriment deosebit, multe proiecte (chiar şi demarate cu ceva timp în urmă) s-au finalizat, iar termenele de livrare solicitate pentru echipamente au fost foarte strânse. Având în vedere aceste premise, menţinând acest trend, apreciez că şi 2015 va avea o tentă ascendentă în ceea ce priveşte piaţa de echipamente.

Desigur că atenţia la detalii, calitatea produselor, lansarea de noi produse adaptate nevoilor în permanentă schimbare ale partenerilor, administrarea bugetelor în mod eficient, dar mai presus viziunea, vor rămâne şi în 2015 elementele fundamentale ale proiectelor în intralogistică.

Ameninţările sunt similare celor din anii precedenţi, deşi 2014 ne-a arătat o oarecare revigorare a investiţiilor. În continuare, lipseşte voinţa politică de a crea un mediu economic sănătos, ceea ce îndepărtează de ţara noastră unele investiţii.

Există, cu siguranţă, oportunităţi. TCO este un trend în care am investit permanent. Acest trend a devenit o modă şi noi continuăm să inovăm această modă.

Aşa cum procedăm anual, şi în 2015 investim în echipa STILL. Intenţionăm mărirea echipei şi instruirea continuă a acesteia în vederea generării calităţii pentru partenerii noștri. Investiţiile sunt extinse la nivelul produselor şi serviciilor. Investim în proiecte alternative şi cercetare continuă, toate pentru a aduce partenerilor noi idei de dezvoltare şi definitivare cu succes a proiectelor.

Cu siguranţă, noi, echipa STILL, vom face 2015 un an bun prin activitatea zilnică îndreptată către satisfacţia partenerilor noştri.Vom aduce pentru piaţa românească soluţii flexibile şi economice precum automatizarea. Este un pas natural faţă de nivelul deja avansat al tehnologiei noastre. Automatizarea adaugă valoare acolo unde Omul poate greşi, în general. Ce spuneți de un echipament FM-X care lucrează un schimb întreg fără să se oprească, fără să distrugă din când în când marfa transportată şi fără să aibă alte accidente care avariază uşi, rafturi sau chiar echipamentul? Este deja realitate la STILL.“

Daniel Preda, Director General Toyota Material Handling Romania

„ Creşteri se vor înregistra anual, ajungându-se în 2017 la aproximativ 3.200 echipamente pe an“

„În baza statisticilor şi a previziunilor pe care le facem la fiecare început de an, estimăm că piaţa de echipamente va creşte în 2015. Creşteri se vor înregistra de la an la an, ajungând în 2017 la nivelul de aproximativ 3.200 echipamente pe an. Evident, sunt mulţi factori care ar putea ajuta sau contracara această creştere prognozată, dintre aceştia mulţi asupra cărora nu avem niciun fel de control ca ţară; totuşi, piaţa va urma cursul firesc spre maturizare, considerăm noi.

Probabil că lipsa investiţiilor noi străine şi cadrul legislativ ar putea deveni cele mai mari ameninţări în anul care urmează.

Începând cu flota relativ îmbătrânită din piaţă din cauza anilor de criză prin care am trecut şi terminând cu noile orientări ale clienţilor de a accepta consultanţă pe partea costurilor de operare cu echipamentele, toate acestea pot să genereze oportunităţi frumoase în a dezvolta piaţa spre nivelul şi standardul din Europa de Vest.

Totodată, încercăm să promovăm soluţii «la pachet», unde un singur furnizor să livreze atât echipamente, sisteme de depozitare, servicii de management al flotei şi flexibilitate în închirierea acestor soluţii în funcție de necesităţile şi bugetul clientului, și apreciem că acest fapt ne va aduce succesul scontat şi notorietatea de partener de încredere în piaţă.

Evident că sunt programate anumite investiţii în funcţie de planul şi bugetul aprobat, dar nu sunt investiţii majore, ci doar cele necesare operaţional pentru a putea realiza dezvoltarea prognozată în piaţă.

2015 va fi un an cu multe provocări şi oportunităţi, menit să aducă în companie schimbările şi îmbunătăţirile necesare pentru a ne dezvolta împreună cu piaţa şi a ne realiza obiectivele propuse.“

Rareş Bălan, Marketing Manager Dexion Storage Solutions

„Principalele ameninţări ţin de posibilitatea ca economia europeană să stagneze“

„Luând în considerare sfârşitul de an 2014 şi începutul lui 2015, considerăm acest an va fi mai bun pentru cei care activează în acest domeniu. Principalele ameninţări ţin de posibilitatea ca economia europeană să stagneze sau să descrească, în ciuda previziunilor optimiste (vezi deflaţia, criza francului elvețian, stagnarea din Germania etc). Strict din domeniul nostru pot trece în rândul ameninţărilor apariţia pe piaţă a unor produse foarte ieftine (dar care au şi specificaţiile de design, producţie, precum şi calitatea, la fel de joase ca şi preţurile).

Compania Dexion investeşte foarte mult timp şi bani pentru a se asigura că toate produsele oferite sunt conforme cu cele mai înalte standarde de siguranţă şi calitate. Toate punctele de producţie Dexion sunt acreditate ISO. De asemenea, fabrica din România este membru FEM şi urmăreşte normele de siguranţă FEM – Federaţia Europeană pentru Manipularea Materialelor, precum şi standardele de calitate TUV Rheinland.

În ceea ce priveşte oportunităţile, pot afirma că există o nevoie de creştere a eficienţei din partea companiilor. De obicei prioritară este eficienţa în producţie, dar tot mai multe companii îşi îndreaptă atenţia şi spre eficientizarea depozitării şi a logisticii. Tot mai multe firme îşi doresc soluţii complexe, care să le rezolve necesităţile şi care să aibă mai multe elemente de automatizare.

Astfel, în ultimii ani, am vândut numeroase sisteme de depozitare satelit de tip Pallet Shuttle, sisteme mobile de depozitare MOVO, precum şi o maşină de depozitare pe vertical Tornado.

Acum câţiva ani, s-ar fi insistat doar pe costul inițial al investiţiei, fără a se calcula avantajele aduse în timp de achiziţioarea unei soluţii mai complexe.

Avem în vedere investiţii în 2015, mai ales în direcţia creşterii calităţii produselor şi în diversificarea gamei de produse. Sunt în teste o serie de îmbunătăţiri conforme cu standardele FEM (Federaţia Europeană de Manipulare a Mărfurilor – organismul european de reglementare a sistemelor de depozitare), care ne vor permite creşterea nivelului de încărcare la rafturile pentru paleţi. O nouă soluţie de Pick&Dispatch va intra în producţie la începutul anului, alături de o serie întreagă de accesorii dedicate.

Noi soluţii din gama de sertare mobile pentru paleţi Pull-Out Unit vor fi lansate în curând, ca răspuns la cerinţele pieţei în această direcţie, a îmbunătăţirii ergonomiei şi eficienţei.

Pentru soluţiile de tip mezanin continuăm procesul de internalizare a producţiei oferind începând cu 2015 alături de scări şi balustrade, întreaga structură supraetajată, produsă integral de către Dexion.

Poliţele perforate pentru rafturile uşoare vor fi şi ele disponibile începând cu 2015, soluţii cerute în instalaţiile cu risc ridicat de incendiu.

2014 a fost anul cu cel mai ridicat nivel al producţiei pentru fabrica noastră din România. De asemenea, anul a marcat semnarea unor contracte majore, pentru produse automatizate, destinate optimizării depozitului, inclusiv vânzarea primului sistem de depozitare verticală automatizat de tip Tornado.

Bazându-ne pe rezultatele bune obţinute la finalul lui 2014, precum şi pe proiectele aflate deja în derulare la începutul acestui an, suntem încrezători că 2015 va fi un an şi mai fructuos.“

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.