Cum se vede 2013?

Revista Ziua Cargo a realizat un scurt sondaj in randul unor voci avizate din piata de logistica si a furnizorilor de spatii industriale sau de echipamente. Am incercat sa identificam amenintarile si oportunitatile acestui an si sa aflam mai multe privind planurile companiilor care activeaza pe acest segment.

Sorin Selaru, Logistics Director Aquila

„Va fi un an al continuarii reducerii costurilor“

„Cred ca 2013 va fi un an mai greu decat 2012. Va fi anul fara cresteri salariale (mai putin salariul minim), al sinergiilor, al continuarii reducerii costurilor. In opinia mea, se va accentua presiunea pe costuri din cauza conditiilor actuale de piata si a intrarii altor jucatori din afara. Oportunitati vor aparea doar din remodelarea structurilor de business ale unor companii. Pentru 2013 avem deja investitii planificate atat pentru flota cat si in spatiile de depozitare. Consider acest an ca fiind pentru Aquila un an de consolidari, cu rezultate pozitive.“

Cristian Ofiteru, Country Manager CEVA Logistics

„Inovatia va face diferenta in sectorul logistic“

„2013 va fi un an in care inovatia in sectorul logistic va face diferenta. Companiile care vor implementa si utiliza concepte ca «Turn de control», «Managementul Dinamic al Riscului» pe parcursul lantului de aprovizionare si distributie, «Vendor Management Inventory» si vor folosi mijloace informatice integrate de management al intregului lant logistic vor fi cele care vor face pasul inainte. Amenintarile care se vor manifesta sunt putine, dar importante si cu efect imediat: instabilitatea politica si economica, lipsa unor programe clare de dezvoltare a infrastructurii, volumul scazut al investitiilor la nivelul intregii economii, lipsa personalului calificat in sectorul logistic, coruptia, dependenta de export. Pe de alta parte, oportunitatile vor fi generate de apetitul crescut al companiilor pentru externalizarea operatiunilor logistice ca urmare a obiectivelor de crestere a performantei operationale si eficientei financiare. De asemenea, oportunitati sunt forta de munca bine pregatita din sectorul industrial, care poate determina decizia producatorilor internationali de a investi in Romania, precum si conceptul e-shop care poate schimba radical profilul logistic actual. CEVA Logistic are o cultura orientata spre client, bazata pe principiile LEAN. Adaptarea operatiunilor, a infrastructurii si a capacitatilor la nevoile si cerintele clientilor nostri face ca partenerii nostri sa beneficieze imediat de solutii si servicii de calitate personalizate la costuri eficiente. Anul 2013 va fi un an de crestere in care ne vom intari pozitia pe sectorul de freight management (transport aerian, maritim si rutier) cat si activitatile de management al stocurilor in regim de multiuser.“

Catalin Olteanu Heel, General Manager FM Romania

„Logistica isi va creste cifra de afaceri“

„Vor aparea inovatii, modele de supply chain noi, care vor influenta modelele clasice, dar, per ansamblu, volumul de lucru va creste in 2013. Nu stiu daca le pot numi neaparat amenintari, dar pot spune ca practic apar probleme noi in fiecare zi si trebuie sa gasim solutii pentru rezolvarea lor. Atunci cand nu suntem in stare sa gasim solutii, vorbim despre amenintari. Probabil cresterea concurentei este o amenintare pentru noi ca firma, dar e benefica pentru economie in general… deci amenintarea unuia, bucuria altuia… La capitolul oportunitati as trece faptul ca putem oferi solutii la probleme mai repede decat ceilalti. Vad ca nevoia de logistica se schimba, si aici vine partea de oportunitate – sa ne adaptam raspunsul la cererile din piata, asa cum sunt ele formulate acum. In ceea ce priveste investitiile, deja am crescut spatiul de depozitare si incercam sa facem pauza anul acesta. Vom investi insa in flota de trailere. Anul 2012 a fost unul bun pentru noi si cred ca 2013 va fi extrem de provocator. Unul dintre clientii nostri a anuntat ca ne va parasi – si va trebui sa ne facem foarte atent temele, pentru a evita astfel de situatii neplacute. Sunt insa convins de doua lucruri: celor care au decis sa ne paraseasca o sa le fie dor de noi, iar noi vom avea sansa sa demonstram si altor clienti noi cat de bine ne facem treaba.“

Viorel Leca, Director General Gebrüder Weiss Romania

„Cerintele clientilor sunt progresiv mai complexe“

„In 2013 piata de logistica isi va continua trendul ascendent de solutii «best in class», pentru a raspunde cerintelor progresiv mai complexe ale clientilor. Managerii de logistica vor continua lupta cu provocarile logistice si de optimizare a costurilor operationale in sensul controlului si alocarii mai eficiente a resurselor. Daca o companie de productie nu mai poate reduce numarul de muncitori fara a pune in pericol activitatea, poate aduce un plus de eficienta prin externalizarea serviciilor logistice si transformarea depozitului in unitate de productie. Atat costurile cat si inovarea vor fi factori importanti in proiectarea lantului logistic si de atribuire a contractelor de achizitii. Intrucat rata de combustibil reprezinta un indicator din ce in ce mai dificil de prognozat pentru expeditori, trebuie sa se acorde o atentie sporita problemelor globale, care indirect ne afecteaza activitatea. Pe de alta parte, instabilitatea politica, precum si infrastructura precara sunt alte obstacole in continuarea unui parcurs vizibil crescator in Romania. Odata cu implementarea unui proiect important pentru un client ce activeaza in industria extractiva, la sfarsitul anului precedent, Gebrüder Weiss Romania a investit in echipamente de manipulare a marfurilor (au fost achizitionate peste 35 de stivuitoare dedicate acestui proiect). Totodata, avem ca obiectiv optimizarea retelei de transport si a serviciilor logistice, continuand investitiile in echipe de specialisti si in sisteme informatice moderne, care ofera un potential urias pentru optimizarea cheltuielilor de operare, precum si a surselor de eroare. Data fiind presiunea concurentiala semnificativa, in acest an obiectivul nostru este de a ne mentine pozitia in topul furnizorilor de solutii logistice si transport si de a oferi satisfactie clientilor nostri. In plus, avem in vedere diversificarea portofoliului de clienti prin exploatarea si abordarea de noi nise de piata.“

Tolga Oran, Sales & Marketing Country Manager GEFCO Romania

„Se va contura mai mult tendinta de reorientare a exporturilor inspre zone cu potential“

„Perspectivele economice pentru 2013 sunt pozitive, comertul ramanand un motor pentru cresterea economica prognozata. Astfel, ne asteptam ca si piata de servicii logistice sa creasca, bazandu-ne si pe faptul ca trendul de externalizare a serviciilor din categoria Supply Chain Management se va mentine si intensifica in 2013. Managerii de companii au inteles ca acest proces de externalizare asigura o eficienta crescuta de-a lungul lantului de aprovizionare, iar concentrarea pe core business poate insemna un avantaj competitiv important. La nivel global, in 2012 am vazut activitatea din Europa de Vest scazand mult, in aproape toate sectoarele si, implicit, o usoara reorientare a exporturilor inspre zone cu potential, cum ar fi Rusia sau Orientul Mijlociu. In 2013, aceasta tendinta se va contura si mai mult, pentru ca din aceste zone sunt sperante de crestere. Cel mai bine vom vedea aceasta tendinta in proiectele de infrastructura care sa faciliteze accesul catre aceste zone. Declinul activitatii in multe sectoare in Europa de Vest va ramane si in 2013 o problema, inclusiv pentru sectorul de transport si logistica. Desi Romania are o pozitionare geografica privilegiata, mai ales luand in calcul tendinta de business catre Est, infrastructura rutiera ramane un obstacol in procesul de dezvoltare. Mai mult, vedem cum volumele din portul Constanta scad pe zi ce trece, timp in care investitii majore sunt planificate in alte porturi, cum ar fi portul Rijeka din Croatia, care este in plin proces de dezvoltare pentru a deveni un hub care sa serveasca pietele Europei Centrale. O alta posibila amenintare pentru anul viitor o reprezinta criza din Europa de Vest, unde activitatea este in scadere continua, inclusiv exporturile producatorilor din Romania. Nu in ultimul rand, este important sa existe o stabilitate la nivel politic si legislativ, pentru a putea sustine dezvoltarea mediului de afaceri si investitiile in infrastructura. Pe de alta parte, o oportunitate vine tot dinspre scaderea activitatii in Europa de Vest, prin faptul ca producatorii pot sa se reorienteze spre tari cu potential foarte mare de dezvoltare. In plus, retailul este in plina dezvoltare in Romania. De asemenea, o crestere importanta este prognozata in 2013 si pentru industria pieselor auto. GEFCO este o companie non-asset – nu investim in flota sau spatii de depozitare, pentru a pastra un grad mare de flexibilitate. In schimb, investim si vom continua sa investim pe partea de resurse umane si sisteme tehnologice. La nivel de reprezentare geografica, pana acum am reusit sa deservim foarte bine clientii nostri prin agentiile existente in tara. In functie de evolutia business-ului si de nevoile clientilor nostri, este posibil ca in viitor sa mai infiintam agentii in alte zone din tara, in care nu suntem prezenti fizic. Ne asteptam la crestere si in 2013 la nivelul companiei, bazandu-ne si pe dezvoltarea activitatii cu Estul – Rusia, Kazahstan si alte tari din CSI, Orientul Mijlociu, cat si cu Africa de Sud si America Centrala si de Est. Vom continua, ca si in 2012, sa extindem aria de clienti; deja, dupa numai o luna, am reusit sa incepem colaborarea cu cativa clienti noi. De asemenea, am optimizat activitatea de mesagerie prin crearea unor rute cat mai eficiente la nivelul Europei, din punct de vedere al timpilor de tranzit si al costurilor.“

Mihai Iancu, Director General GTI Logistic

„Cred ca 2013 va fi un an destul de asemanator cu 2012“

„Va fi un an bun in ansamblu, fara varfuri de activitate, ceea ce nu este decat de bun augur. In anii anteriori asteptam anumite varfuri si faceam eforturi deosebite pentru a putea sa operam cu volume considerabil mai mari decat in perioadele anterioare, care costau timp, energie, bani si de multe ori ajungeai la concluzia ca nu merita. Principalele amenintari pe care le identific sunt instabilitatea de orice gen, framantarile sociale, continuarea cresterii pretului combustibililor, energiei etc. In ceea ce priveste oportunitatile, pot spune ca noi activam pe un segment de nisa si cred ca in continuare urmatorii ani ne vor crea cresteri considerabile pe fondul general de scadere a volumelor transportate. Anul acesta vom continua procesul de investitii. Vom investi in deschiderea a doua hub-uri noi si automat si in flota. Spre deosebire de altii, noi punem accent in primul rand pe flota proprie si apelam la subcontractori numai in cazul in care volumele ne depasesc capacitatile de transport. Am incredere ca 2013 va fi pentru noi macar la fel de bun ca 2012. Prognoza optimista este de un plus de 30% fata de 2012, iar pentru mine personal reprezinta o provocare.“

Dragos Geletu, Managing Director KLG Europe

„Vad o deschidere mai mare in directia externalizarii“

„In 2011 eram foarte optimist vizavi de 2012. Spuneam ca va fi un an «vesel». Toti ma intrebau: de ce sa fie «vesel»? Explicatia era simpla. Babeste vorbind, aveam olimpiada, campionat european, alegeri in SUA, in Europa si in Romania. Trebuia sa fie un an cat de cat mai «vesel» si nu unul static precum 2010 sau 2011. 2012 a inceput dezastruos si, chiar daca apoi a inceput sa fie mai bine, anul nu a fost conform asteptarilor noastre foarte optimiste. Desi, pentru KLG, 2012 nu a fost un an slab, din punctul de vedere al pietei nu a confirmat asteptarile foarte optimiste de la inceputul lui. KLG se afla pe un trend crescator, iar din 2013 incepem constructia a 10.000 mp suplimentari de depozit, pentru care am finalizat deja planurile. Daca iau in calcul semnalele primite de la clienti, 2013 nu va fi un an foarte bun. Dar, pentru KLG, ma bazez pe un an mai bun decat 2012, tinand cont de trendul de externalizare pe care l-am vazut la companii care, pana acum, si-au facut in-house serviciile logistice. Mai multi dintre prietenii mei vechi, care au investit in trecut in depozite si flota proprie, isi doresc acum sa scape de ele si de costurile fixe pe care le presupun. Chiar daca la nivel de management pur romanesc tendinta a fost de a tine totul in mana, acum vad o deschidere mai mare in directia externalizarii, dupa modelul multinationalelor. Cred ca, in ciuda previziunilor pesimiste ale clientilor, 2013 va fi un an de crestere pentru industria de logistica si transport, pe toate segmentele sale.”

Pierpaolo Sironi, Director General Kuehne + Nagel Romania

„Ne asteptam la cresteri moderate in transport“

„In 2013 ne asteptam la cresteri moderate pentru transporturile legate de productia industriala export si import. Segmentul de logistica va fi stabil, dar fara cresteri majore. Principalele amenintari ale acestui an sunt reprezentate de platile intarziate si insolvente, iar oportunitatile se vor manifesta in transportul din domeniul energetic si in logistica de retail si a bunurilor de larg consum (FMCG) datorita reevaluarii contractelor serviciilor existente. Vom realiza in acest an investitii doar pentru proiecte dedicate. La nivelul companiei, asteptarile sunt de o crestere de minimum 10% in transport si logistica“.

Luminita Dobrinoiu, Sales and Marketing Manager Whiteland Logistics

„Creste nevoia companiilor din industria alimentara sa investeasca in business-ul de baza“

„Credem ca 2013 va fi un an la fel de dificil pentru business-ul romanesc precum 2012, insa acest lucru va avea un impact pozitiv asupra logisticii, in sensul externalizarii serviciilor catre firme specializate in acest domeniu. Din ce in ce mai mult, companiile din industria alimentara simt nevoia ca investitiile pe care le fac sa se indrepte catre business-ul de baza si nu catre flote auto, utilaje sau sisteme IT performante de WMS/TMS. Presiunea preturilor cat mai mici la raft ii obliga pe producatori sau importatori sa caute solutii pentru eficientizarea livrarilor catre consumatorul final. Aici putem interveni noi, Whiteland Logistics, cu experienta noastra de peste 19 ani in prestarea serviciilor logistice pentru produse alimentare la temperatura controlata. Principala amenintare pe care o identificam in acest an este legata de faptul ca structura comenzilor la punctele de livrare arata cu totul altfel decat acum 2-3 ani. Exista livrari din ce in ce mai frecvente, cu cantitati din ce in ce mai mici, iar costurile operatorilor logistici nu mai pot fi pastrate in limitele cunoscute de catre piata. Exista riscul ca in aceste conditii, daca dicteaza pretul, calitatea serviciilor sa nu mai poata fi mentinuta la standardele cu care am fost obisnuiti. Alte amenintari sunt legate de cresterile preturilor la combustibil, energie electrica, rata inflatiei, care ne modifica semnificativ costurile cu activitatea de baza. Oportunitatile provin din cele mentionate mai sus: exista companii care doresc sa detina in continuare controlul asupra activitatilor logistice si aleg un partener care sa le permita acest lucru; mai mult decat atat, obtin si o crestere a calitatii serviciilor, imbunatatirea indicatorilor de performanta urmariti, un acces mult mai rapid si mai exact la toate informatiile din lantul de aprovizionare, precum si un management mai bun al stocurilor. De asemenea, odata cu parteneriatul incheiat de Whiteland Logistics cu firma Nagel-Group, ne-am extins reteaua de logistica de la nivel national la nivel european. Astfel, oferim clientilor nostri oportunitatea de a putea detine controlul livrarilor lor, de la poarta fabricii pana la confirmarea de livrare de la magazinul final, accesand sistemul «track&trace» de pe platforma Nagel. Cu siguranta ca multi producatori romani de produse alimentare vor dori sa se extinda catre clientii din UE si noi le putem oferi solutia completa de servicii logistice. Whiteland Logistics va investi in 2013 atat in flota cat si intr-un spatiu nou si modern de depozitare in zona Cluj“.

Emil Ion, Managing Director Wim Bosman Romania

„Sper ca in a doua jumatate a anului situatia economica sa se imbunatateasca“

„Anul 2013 va fi, fara discutie, un an greu. Cred ca inceputul anului poate fi critic. Sper ca in a doua jumatate a anului situatia economica sa se imbunatateasca, iar acest lucru sa fie vizibil si in rezultatele inregistrate in industria noastra (transport/logistica). Principala amenintare pe care o vad o reprezinta continuarea trendului de scadere a economiei. Orice scadere a economiei nu poate avea decat efecte negative asupra industriei transportului si logisticii. Oportunitatile sunt generate tot de climatul economic. Un plus poate fi cazul in care increderea investitorilor revine vizavi de economia romaneasca. Cred cu putere ca definirea si urmarirea executiei unor importante investitii ale statului in domenii strategice precum infrastructura pot schimba nivelul de incredere a investitorilor in economia romaneasca. Tinand cont de faptul ca in anul 2012 am realizat investitii importante precum innoirea flotei proprii cu 10 unitati si extinderea spatiului de depozitare cu 5.000 de metri patrati pana la suprafata totala de 15.000 de mp, in anul 2013 nu vor exista investitii majore. O eventuala necesitate de investitii poate fi planificata in 2013 si realizata in 2014 in functie de evolutia economica din acest an. Anul 2013 va fi un an important in consolidarea activitatii noaste, realizabil prin imbunatatirea nivelului de servicii acordate clientilor nostri, precum si prin castigarea de noi clienti care sa beneficieze din plin de avantajele serviciilor noastre si, in acest fel, sa realizeze cresteri in activitatile pe care le realizeaza la randul lor.“

Dana Bordei, Senior Broker Industrial Agency CBRE

„Centrele logistice din Ploiesti, Brasov si Pitesti ne asteptam sa creasca“

„2012 a fost un an in care majoritatea proiectelor a fost amanata din cauza tulburarilor politice. Multe dintre companiile de productie care aveau in plan sa-si deschida noi fabrici in Romania, relocand linii de productie din Europa de Vest, au pus pe hold proiectele in 2012; unele au decis sa deschida in alte tari ale CEE, dar multe inca se uita la Romania, ceea ce inseamna ca in 2013 vom avea ceva deschideri de proiecte noi in tara, care vor genera ulterior volume pentru piata logistica. Romania este o tara de maxim interes in zona, dar din cauza birocratiei, coruptiei si a evolutiei ingreunate a infrastructurii, multi investitori aleg celelalte tari din CEE. Dar CEE creste mult, si interesul in zona este destul de mare, ceea ce va duce si la o crestere a Romaniei, mai incet decat Polonia si Cehia, dar cu siguranta vom merge in sus. Marele avantaj al Romaniei fata de tarile din zona este portul Constanta, pentru care interesul este major. Din pacate, lipsa transparentei si lipsa predictibilitatii operatiunilor in port alunga volumele de marfa ce ar putea trece prin Constanta catre porturile mari ale Europei de Vest. Din cauza lipsei infrastructurii la nivelul tarilor din CEE si a cooperarii autoritatilor, am pierdut multe proiecte in favoarea Ungariei, Cehiei si Poloniei, dar anul 2013 pare a aduce ceva stabilitate si ne asteptam ca si centrele logistice din jurul Bucurestiului sa creasca, si aici ma refer la Ploiesti, Brasov si Pitesti. Stocul de spatii vacante a scazut anul trecut pentru ca nu s-a construit nici un proiect nou, ceea ce a dus la o diminuare a spatiilor clasa A disponibile pe piata. Preturile s-au stabilizat si ne asteptam ca anul acesta sa apara proiecte noi. Productia atrage investitii in zonele cu forta de munca educata, ieftina si cu o infrastructura decenta. Din punct de vedere logistic ne asteptam sa vedem cresteri in zona de Vest a tarii: Timisoara, Arad si Oradea, dar si in zone ca Ploiesti si Brasov, de unde operatorii logistici livreaza mai usor in tara, dar sunt si suficient de aproape de Bucuresti.“

Nicolae Popescu, Manager General CEMPS

„Vom investi in sustinerea clientilor prin termene de plata avantajoase si finantare“

„Avand in vedere perspectivele economice ale anului 2013 care nu prevad cresteri semnificative ale indicatorilor economici, consideram ca atat productia cat si circulatia marfurilor nu vor inregistra cresteri de volume, motiv pentru care activitatea de logistica nu va atinge cote mai mari in comparatie cu anul 2012. Deja din ultima parte a anului 2012 constatam o scadere constanta a numarului de ore de functionare a echipamentelor pe care le servisam, trend care se mentine si la inceputul anului 2013. In aceste conditii, consideram ca si comercializarea de echipamente de depozit nu va cunoaste cresteri spectaculoase. Nu putem spune ca vor fi amenintari, ci doar factori care vor incetini cresterea economica, precum criza economica europeana, care va avea repercusiuni si asupra pietei din tara noastra, scaderea volumului de investitii straine in Romania, lipsa unor politici de crestere a consumului, care va genera inflatie, buget scazut de investitii etc, care, inevitabil, vor afecta si activitatea companiei noastre. Oportunitati exista in conditiile in care companiile puternice din Romania, si nu numai, si-au structurat planuri de afaceri solide bazate pe o piata de consum care sa le asigure desfacerea marfurilor, conditii in care parteneriatele stabilite sa functioneze si in anul 2013. Se spune ca in perioada de criza se fac investitiile cele mai profitabile. Structura foarte puternica detinuta de Cemps nu necesita un plan investitional. Singura «investitie» pe care o efectuam este aceea de a sustine sistemul de vanzari si service prin creditarea partenerilor nostri comerciali, asigurandu-le termene de plata avantajoase si finantare. Avand in vedere faptul ca in ultimii ani am reusit sa crestem constant indicatorii financiari, ne-am propus si pentru acest an o crestere de 10% a cifrei de afaceri, o eficientizare a activitatii si mentinerea structurii de personal si a veniturilor acestora.“

Cristian Dolinski, Director General Still Romania

„Un an in care furnizorii din domeniul logisticii vor trebui sa puna accent pe detalii“

„Anul 2013 va fi un an in care furnizorii din domeniul logisticii vor trebui sa puna accent pe detalii, pe imbunatatirea calitatii produselor, lansarea de noi produse si servicii adaptate nevoilor in continua schimbare ale partenerilor. De asemenea, planificarea minutioasa a bugetelor si atentia marita la cheltuieli, salvare de costuri sunt aspecte importante de care vor trebui sa tina seama jucatorii de pe piata de logistica. Cei mai buni vor continua sa mentina deschisa tendinta de inovare si viziune. Consider ca principalele amenintari sunt legate de lipsa de documentare si analize bazate pe criterii de calitate si economie. Bugetele mici sunt lucruri care pot limita investitiile pe termen lung si luarea unor decizii inteligente. Pe de alta parte, avem in continuare oportunitatea de a arata partenerilor nostri ca putem si vrem sa le oferim calitate premium, incepand de la promptitudine si pana la detaliile cele mai mici referitoare la micsorarea de costuri. Suntem interesati de cota de piata, dar, mai ales, suntem interesati sa cream noi parteneriate, sa le pastram si sa le dezvoltam pe cele actuale, cultivand continuu flexibilitatea si grija fata de solicitarile imediate si de viitor ale partenerilor. Suntem orientati sa continuam investitiile atat pe plan intern, in oameni, prin organizarea continua de traininguri specializate pentru produse si servicii, in infrastructura, dar si in plan extern cu partenerii nostri, carora le promitem produse si servicii premium, care sa corespunda cerintelor individuale. Anul 2013 va fi un an cu provocari, pentru ca investitorii vor trebui sa inteleaga importanta investitiilor inteligent realizate. 2013 este un an in care vom dezvolta mai mult procedurile legate de calitate si satisfactia clientului, ne vom indrepta mai atent catre imbunatatirea serviciilor. Va fi un an bun, in care ne vom lupta pentru a debloca concretizarea unor proiecte incepute in anii precedenti, in care vom aduce pe piata romaneasca noi solutii alternative si de avangarda, precum tehnologia hibrida si CubeXX. Suntem preocupati sa oferim solutii personalizate pentru post vanzare, managementul inteligent in intralogistica, transparenta catre parteneri prin aplicatiile Fleet Data Services. Toate aceste beneficii oferite partenerilor sunt dublate de valoarea adaugata prin abilitatile echipei STILL“.

Daniel Preda, Director General Toyota Material Handling Romania

„Va creste interesul clientilor pentru solutii mai eficiente“

„Apreciez ca 2013 va aduce o scadere a pietei de stivuitoare, iar principalele amenintari vor fi generate de situatia economica si de nivelul redus al investitiilor de pe piata autohtona. Pe de alta parte, se vor manifesta oportunitati in conditiile in care va creste interesul clientilor pentru solutii mai eficiente. In aceste conditii, vom investi in 2013 atat in pregatirea angajatilor cat si in lansarea de noi produse. Estimez ca, pentru Toyota Material Handling Romania, 2013 va aduce o usoara crestere fata de 2012.“

Pagini realizate de Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.