Daimler Buses Pre-BusWorld 2017

Am avut ocazia de a arunca o privire în „spatele cortinei” standului Daimler Buses, ce urmează a fi „instalat” la BusWorld 2017. Am aflat, astfel, în avans, cu ce gânduri și „fapte” se va prezenta grupul la expoziție.

entru evenimentul ce se va desfășura în perioada 20-25 Octombrie 2017, în Belgia, la Kortrijk, divizia de autobuze și autocare a concernului german a pregătit o serie de noutăți. Am tras cu ochiul…

Presa de specialitate a avut ocazia să vadă sau să afle anumite elemente de noutate ce urmează a fi prezentate în cadrul târgului de la Kortrijk. Așa cum suntem obișnuiți, cuvintele de ordine sunt economie, siguranță și confort. Aceasta este ceea ce promite Daimler Buses clienților săi. A

tât produsele Mercedes-Benz, cât și Setra vor dezvălui noi modele, vor beneficia de noi sisteme de siguranță, iar, în completarea acestora, Omniplus, brandul de soluții de servisare, va veni și el mai „aproape” de clienți.

Citaro Hibrid, inclusiv pentru CNG Modelul de succes, Citaro, varianta Hibrid, va fi lansat, în premieră mondială, la acest târg. Propulsorul este disponibil într-un număr mare de variante ale autobuzului, inclusiv pentru Citaro NGT, prevăzut cu motor cu gaz.

Împreună cu noua direcție electrohidraulică, hibridul Citaro reduce consumul de carburant cu până la 8,5%. Dintre avantajele celor care aleg unitatea hibrid, enumerăm spațiul mic pe care aceasta îl ocupă, faptul că liniile mașinii nu se schimbă, iar greutatea totală este scăzută.

Avantajul este de ambele părți, pentru că operatorii de transport își vor amortiza în aproximativ 4 ani investiția (conform estimărilor oficialilor germani), iar mediul înconjurător va fi mai puțin poluat.

Omniplus: service Mercedes-Benz și Setra

Unitățile Omniplus, marca de service a autocarelor Daimler, destinate ambelor branduri, Mercedes-Benz și Setra, depășesc 600 de puncte de deservire în Europa. Rețeaua Omniplus este specializată în servicii destinate autobuzelor și autocarelor, noi servicii inovatoare fiind adăugate, în mod continuu.

Noul Mercedes-Benz Tourismo RHD Autocarul Tourismo RHD nu este un new-entry pe piața vehiculelor de transport pasageri. Vehiculul a ajuns la o nouă generație, menită să consolideze caracteristicile pe care generația anterioară și-a clădit succesul, fiind cel mai bine vândut model highdecker.

Oferind o gamă mult mai extinsă de variante și motoare, noul Tourismo RHD își arată disponibilitatea în fața unui spectru larg de utilizări. Grație aerodinamicii de nivel înalt, de care beneficiază noul autocar interurban, și în combinație cu cea mai nouă generație de motoare, consumul de carburant al autovehiculului este redus cu până la șapte la sută. Împreună cu costurile scăzute de întreținere și servicii, Tourismo RHD încearcă să își convingă potențialii clienți că poate reprezenta „cartea câștigătoare” pentru un tour-operator.

Minibusul Sprinter City 45 Acesta nu este o noutate absolută pentru publicul european, fiind, deja, prezent pe piața britanică, dar, faptul că este oferit și în varianta cu volan pe stânga este o premieră. Minibusul este foarte apreciat în Regat și se mizează că va avea un impact pozitiv și pe continent.

Acesta, grație lungimii ampatamentului său, oferă până la 13 locuri pe scaune pentru pasageri. Acestei capacități i se adaugă un număr de 9 persoane ce pot ocupa zona de podea joasă dintre axe, existând, totodată, și spațiu pentru transportul persoanelor invalide sau al cărucioarelor pentru copii. Setra S 531 DT Superstarul diviziei de autocare și autobuze Daimler este, fără dubii, modelul S 531 DT din seria TopClass 500.

Acesta este un autocar supraetajat, ce va fi, și el, lansat oficial cu ocazia expoziției belgiene. Ca și la modelele descrise ceva mai sus, aerodinamica a fost îmbunătățită, astfel încât consumul de carburant a fost optimizat, promițând o eficiență maximă și un consum redus cu un procent cuprins între 7 și 10%, în comparație cu generația precedentă.

Beneficiind de o podea joasă, S 531 DT se dovedește a reprezenta soluția pentru o multitudine de destinații, indiferent că este vorba de călătorii de vacanță, curse regulate pe distanțe lungi, linii interurbane, sau pentru road-show.

Scările au fost complet redesenate, iar toaleta este, acum, accesibilă și persoanelor cu handicap, interiorul fiind cel care impresionează, într-adevăr. În cele din urmă, echiparea acestui model cu sistemele Active Brake Assist 4 și Sideguard Assist marchează debutul mondial pentru aceste sisteme de asistență pe segmentul autobuzelor și autocarelor.

Aceste sisteme sporesc nivelul de siguranță oferit de către constructorul german pasagerilor ce călătoresc cu această „navă amiral”.

Sistemele de siguranță Introdus în premieră mondială pe acest segment, ABA 4 este primul sistem de asistență la frânarea de urgență regăsit pe un autocar, care se oprește automat pentru pietoni. ABA 4 avertizează, vizual și acustic, șoferul despre o eventuală coliziune cu pietonii, în timp ce declanșează, automat, frânarea parțială.

Acest lucru lasă șoferului toate opțiunile deschise pentru „rezolva” situația. Sistemul, bazat pe radare, poate detecta pietoni până la o distanță de 80 m. ABA 4 va fi disponibil, în primăvara anului 2018, pentru noile Mercedes-Benz Tourismo și Setra ComfortClass 500 și TopClass 500.

Cât despre Sideguard Assist, acesta utilizează senzori radar pentru a monitoriza zona de lângă autobuz, pe toată lungimea vehiculului. Atunci când șoferul se oprește, sistemul îl avertizează asupra pietonilor, bicicliș- tilor sau obstacolelor staționate într-un viraj.

Alexandru STOIAN

Stuttgart, Germania

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.