De trei ori doi… și apoi…

„De ce eziți să aplici recomandările primite?”, m-a întrebat consultantul.

„Pentru că mă tem”, am răspuns eu, pe jumătate în glumă. Însă realitatea este că, de multe ori, adevărul se rostește în glumă. Mă tem ca nu cumva schimbările (chiar și cele recomandate de către consultanți de încredere) să afecteze fragilul echilibru care m-a adus aici unde sunt.

„Antreprenorul” este un tip deosebit – a pus în scenă un ansamblu de elemente, care au început să funcționeze, cumva, împreună… instinctul lui formidabil i-a adus succesul și ar trebui să se bazeze în întregime pe acesta, până la capăt… sau poate că nu?

Sper să fim cu toții de acord că orgoliul în sine nu poate produce nimic (decât, poate, niște dureri de cap). Și chiar dacă, adesea, reprezintă un rezultat al „victoriilor” trecute, o privire sinceră poate face cu ușurință distincția dintre experiență (esențială pentru succesele viitoare) și orgoliu (neproductiv, așa cum am stabilit deja).

Și, astfel, mă întorc cu gândul la regula celor trei de doi, care demonstrează, fără umbră de îndoială, că o persoană este antreprenor – să țină activitatea în picioare pentru minim doi ani, să aibă minimum doi angajați și să deservească minimum doi clienți. Dacă ai depășit acest triplu prag – felicitări, ești antreprenor! Ai gândit un serviciu destul de util pentru a ține clienții interesați, ai convins niște oameni să lucreze în echipa ta, iar plus valoarea obținută a oferit stabilitatea necesară supraviețuirii. Și apoi…

Mai departe este doar o chestiune de management!

Iar, la capitolul management, „roata” a fost inventată și reinventată… Astăzi, succesul în afaceri presupune, în cea mai mare măsură, identificarea elementelor „suport” potrivite pentru activitatea desfășurată și găsirea celor mai bune „compatibilități” între ele și cu propria organizație – un imens puzzle cu mult mai multe piese decât „imaginea” finală pe care o ai în vedere.

Cel de-al doilea număr al „Ghidului pentru managerii de transport și logistică” completează colecția sfaturilor începută în ediția 2017, ținând pasul cu evoluția pieței românești, cu problemele cele mai stringente care au nevoie de răspunsuri. Scopul rămâne același – ușurarea deciziei managerilor.

Și pentru că exemplele sunt importante, am pus accent, în cadrul acestei ediții, pe experiențele oferite de firme românești – dovadă certă a faptului că afacerile din țara noastră se maturizează rapid. De asemenea, am introdus un nou capitol, „Pasageri”, având în vedere că, pe lângă elementele comune activității de transport rutier, operatorii de transport călători își desfășoară activitatea pe o piață cu provocări specifice.

Vă dorim lectură plăcută și curaj, pentru a utiliza sursele de inspirație oferite în paginile Ghidului!

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

Împreună mișcăm lucrurile!

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.