Despre LEGEA TRANSPORTURILOR si alte schimbari

Anul acesta, vom avea o Lege noua a transporturilor, o retea extinsa de drumuri cu portanta de 11,5 t pe osie si poate… chiar o prelungire a programului de transport persoane prin trafic regulat. Sunt anunturile pe care ni le-a facut Eusebiu Pistru, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, cu ocazia celui mai recent interviu acordat revistei Ziua Cargo.

Ziua Cargo: Ce se mai intampla cu negocierile de pe marginea Legii transporturilor?

Eusebiu Pistru: Am stabilit impreuna cu federatiile, confederatiile si patronatele un calendar pentru elaborarea Legii transporturilor. Probabil vom avea la sfarsitul lunii iunie draft-ul legii. Ulterior, vom chema la discutii federatiile, confederatiile si patronatele, le vom solicita propunerile si vom incerca in vacanta parlamentara sa emitem o ordonanta de urgenta. Daca nu vom reusi sa terminam pana atunci, probabil ca, dupa vacanta, vom da o ordonanta care va trece prin Parlament.

Ce se intampla cu Anexa 2 la Ordonanta 43, care va permite extinderea retelei de drumuri cu portanta de 11,5 t pe osie?

Am semnat deja acea lista a drumurilor, care urmeaza sa fie semnata de ministrul Transporturilor si sa fie transmisa catre Monitorul Oficial. Daca la prima discutie pe care am avut-o cu patronatele si federatiile si confederatiile am discutat de o lungime de aproximativ 8.300 km a retelei pentru care se extinde nivelul de greutate admis, acum am ajuns la o lungime de 9.300 km pentru care se va ridica portanta pana la 11,5 t.

Ce se intampla cu AST-urile pentru marfurile divizibile?

Am renuntat la ele. Acum se emit autorizatii speciale doar pentru marfuri agabaritice. Toata lumea trebuie sa respecte semnul si portanta drumului. Este unul dintre motivele pentru care am decis modificarea OG 43, astfel incat transportatorii sa aiba posibilitatea sa isi aleaga ruta in mod eficient. Pana acum, aveau la dispozitie aproximativ 3.000 km unde se acceptau 11,5 t pe osie.

Veti prelungi programul de transport persoane prin servicii regulate?

In ceea ce priveste programul de transport persoane, am avut discutii cu reprezentatii COTAR si FORT. Cei de la FORT au cerut prelungirea programului de transport minim pana in 2013, dar au semnat in acelasi timp au un acord cu cei de la COTAR, prin care solicita ca prelungirea sa se faca pana in 2016. In viitorul imediat, voi avea o discutie cu ministrul Radu Berceanu pentru a stabili daca vom opta pentru prelungire si pana cand. La ultimele discutii, cei de la COTAR au acceptat o varianta cu 2015, in timp ce reprezentantii FORT accepta orice varianta de prelungire din 2013 incolo.

Prelungiti si traseele judetene?

Transportul judetean tine de Legea 92. De aceea, dupa ce vom stabili ce facem cu interjudetenele de care raspundem noi, FORT si COTAR vor trebui sa mearga la Ministerul Administratiei si Internelor pentru a stabili ce se va face cu prelungirea judetenelor. Noi modificam Legea transporturilor, dar si ei trebuie sa modifice Legea 92.

Aveti in vedere sa schimbati criteriile la urmatoarea atribuire a traseelor?

Da, avem in vedere. In primul rand, pe noi ne intereseaza siguranta si confortul calatorului si asta inseamna ca se vor schimba criteriile. Pe traseele mai lungi, vor fi acceptate doar autocare. Daca luati o statistica, veti vedea ca au fost doar 4-5 accidente cu autocare, iar cu microbuzele de ordinul zecilor.

Va multumim pentru timpul acordat.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.