Diferențe esențiale între trei moduri de transport

Transportul de mărfuri asigură cea mai ridicată productivitate a muncii, mult superioară transportului de călători internațional și național.

Cu ocazia evenimentului de la Poaia Brașov, a fost prezentat un studiu comparativ privind productivitatea şi eficienţa în transporturi: transport internațional de marfă vs. transport internațional de călători vs. transport național regulat de călători.

Studiul a fost realizat de către Filadelfia Group din care fac parte companiile Tabita Tour și Filadelfia International Logistics.

Amintim faptul că Tabita Tour este compania câștigătoare a ediției 2015 a concursului RPTCY.

Productivitate mare la „internațional”

Filadelfia Group își desfășoară activitatea atât pe zona de transport internațional, marfă și pasageri, cât și transport național de călători. Rezultatele pe care le înregistrează sunt grăitoare.

88.875 euro reprezintă productivitatea medie a angajaților pe transportul internațional de mărfuri în anul 2015. Această cifră se diminuează la 71.890 euro pentru transportul internațional de călători, iar în cazul transportului național de călători scade mult, sub jumătate, ajungând la 30.965 euro.

Și raportul dintre costurile fixe și cele variabile diferă semnificativ.

Costurile fixe sunt reprezentate de: costuri resurse umane, dezvoltare/mentenanță soft, asigurări, dobânzi finanțare, impozite, amortizare, cazări șoferi UE, cheltuieli administrative.

Costurile variabile sunt reprezentate de: combustibil, taxe drum, diurne interne și externe, costuri service, anvelope, publicitate & marketing, costuri cercetare și dezvoltare, alte cheltuieli.

Control costuri, îmbunătățire profitabilitate

În finalul prezentării, Ioan Sighiartău, director general Tabita Tour, a expus câteva strategii ce pot fi utilizate pentru controlul costurilor și îmbunătățirea profitabilității.

Claritate managerială este un aspect esențial – atenția la detalii, evitarea costurilor mărunte și analizarea fiecărei categorii de costuri, precum și bugetarea cu atenție a cheltuielilor importante.

De asemenea, externalizarea unor activități poate asigura creșterea profitabilității. În cadrul Tabita Tour un accent important este pus pe sistematizare și digitalizare „punerea companiei pe pilot automat”.

Deși neglijată de multe firme, crearea unui cod de bune practici are impact major asupra productivității. „Pășește pe același drum cu vorba ta, construiește și utilizează un sistem de KPI și raportare, realizează audit financiar periodic, construiește în organizație o cultură de cost control și răsplătește angajații care găsesc soluții de reducere a costurilor și de creștere a profitabilității. Acționează cu integritate și onestitate (tăierea costurilor poate fi un proces creativ sau agresiv) și introdu rigoarea, structura și disciplina în companie”, a explicat Ioan Sighiartău.

Prezentarea intregrală poate fi vizualizată pe site-ul nostru, la secțiunea Evenimente.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.