Noile cabine propuse de constructorul german pentru Actros reprezinta unul dintre cele mai importante elemente de crestere a confortului pentru noul camion.
Patru versiuni de acoperis, doua variante de latime, podea plata standard pentru transportul pe distante lungi, podea plata in categoria de 2,3 m, inaltime interioara maxima de 2,13 m la cabina GigaSpace sunt cateva dintre aspectele care atrag atentia la cabinele noului Actros.
Podea plata – standard la international
GigaSpace, BigSpace, StreamSpace si ClassicSpace sunt denumirile pe care le poarta cabinele noului Actros.
Practic, sunt sapte variante de cabina cu latimi de 2,5 m sau 2,3 m, cu sau fara tunel pentru motor. Toate cabinele cu latime de 2,5 m au podea plata. Cabinele de 2,3 m latime pot avea podea plata sau un tunel al motorului cu o inaltime de 170 mm.
Exista trei variante privind suspensia cabinei – „Comfort Steel“ reprezinta echiparea standard pentru toate cabinele cu podea plata si este un sistem nou dezvoltat pe baza de arcuri; „Comfort Air“ este suspensia pneumatica asigurata de patru perne de aer; „Standard“ reprezinta varianta de baza ce echipeaza standard cabinele ce au tunel al motorului, fiind un sistem pe arcuri.
Cu o latime de 2,3 m si o inaltime de la podea la marginea superioara a acoperisului de 1.724 mm, cabina ClassicSpace asigura confortul si nivelul de echipare necesare transporturilor regionale operate cu un singur sofer. Inaltimea interioara este de 1,46 m in centru (deasupra tunelului motorului) si 1,59 m in fata scaunului soferului. Exista si o varianta cu podea plata pentru ClassicSpace avand o inaltime interioara de 1,64 m.
StreamSpace este o cabina disponibila in varianta de 2,3 m, precum si 2,5 m latime, cu podea plata sau nu. Inaltimea de la podea la marginea maxima a acoperisului este de 2.074 mm. Aceasta cabina este destinata transporturilor regionale si nationale operate cu un sofer, iar in varianta cea mai mare (2,5 m latime si podea plata) este recomandata inclusiv pentru transportul international, operat inclusiv cu doi soferi.
BigSpace ofera o inaltime de 2.088 mm de la podea pana la marginea superioara a acoperisului si este recomandata pentru transportul international si national, oferind un nivel ridicat de echipare si spatiu generos. Poate fi amenajata pentru doi soferi.
GigaSpace este varful de gama si are o inaltime interioara de 2,13 m. Astfel, chiar si cei mai inalti soferi pot sta in picioare, drepti in interiorul cabinei. In aceasta varianta, autovehiculul ajunge la o inaltime totala de pana la 3,96 m.
Spatii de depozitare – pe saturate
Compartimentele de depozitare de deasupra parbrizului au un design asimetric la cabinele BigSpace si GigaSpace, fiind mai adanci in dreptul postului de conducere.
Astfel, se creeaza mai mult spatiu in dreptul scaunului din dreapta, oferind mai mult spatiu de miscare. Volumul maxim al acestor compartimente este atins la GigaSpace, fiind vorba de 332 l. In cazul StreamSpace de 2,3 m latime, aceste compartimente insumeaza 137 l.
Se adauga spatiile de depozitare de sub cuseta inferioara, unde poate fi montat inclusiv un frigider de 36 l. Compartimentele din partile laterale ale cusetei pot fi accesate atat din interior cat si din exterior. In total, spatiile de depozitare la cabina GigaSpace insumeaza pana la 975 l.
Scaunele au devenit, la randul lor, mai confortabile pentru noul Actros. Sunt patru variante disponibile pentru scaunul soferului si trei variante pentru copilot. Toate sunt cu 40 mm mai late decat la modelele precedente, iar posibilitatile de ajustare au fost sporite. S-a ajuns astfel la o latime totala de 540 mm.
Incepand cu anul viitor, va aparea si un scaun avand functia de masaj.
Conceptul SoloStar
Pentru un plus de confort in cazul camioanelor operate de un singur sofer, Mercedes-Benz a lansat conceptul SoloStar, in care scaunul din dreapta devine un fotoliu retras pana la peretele din spate al cabinei. Astfel, soferul beneficiaza in perioadele de relaxare de un spatiu extrem de confortabil. In acest fel, sunt separate in mod vizibil spatiul destinat condusului de cel pentru relaxare. Desi, la prima vedere, modificarile fata de o configuratie clasica nu sunt foarte multe, senzatia oferita de noul concept in materie de crestere a confortului este semnificativa.
Radu BORCESCU
München, Germania
radu.borcescu@ziuacargo.ro