Dimensiunile noului Actros

Noile cabine propuse de constructorul german pentru Actros reprezinta unul dintre cele mai importante elemente de crestere a confortului pentru noul camion.

Patru versiuni de acope­ris, doua variante de la­time, podea plata stan­dard pentru trans­por­tul pe distante lungi, po­dea plata in categoria de 2,3 m, inaltime interioara maxima de 2,13 m la cabina GigaSpace sunt cateva dintre aspectele care atrag atentia la cabinele noului Actros.

Podea plata – standard la international

GigaSpace, BigSpace, StreamSpa­ce si ClassicSpace sunt denumirile pe care le poarta cabinele noului Actros.

Practic, sunt sapte variante de ca­bina cu latimi de 2,5 m sau 2,3 m, cu sau fara tunel pentru motor. Toate cabinele cu latime de 2,5 m au podea plata. Cabinele de 2,3 m latime pot avea podea plata sau un tunel al motorului cu o inaltime de 170 mm.

Exista trei variante privind sus­pensia cabinei – „Comfort Steel“ reprezinta echiparea standard pentru toate cabinele cu podea plata si este un sistem nou dez­voltat pe baza de arcuri; „Comfort Air“ este suspensia pneumatica asi­gurata de patru perne de aer; „Standard“ reprezinta varianta de baza ce echipeaza standard cabi­ne­le ce au tunel al motorului, fiind un sistem pe arcuri.

Cu o latime de 2,3 m si o inal­time de la podea la marginea su­pe­r­ioara a acoperisului de 1.724 mm, cabina ClassicSpace asigura confortul si nivelul de echipare ne­cesare transporturilor regionale ope­rate cu un singur sofer. Inal­ti­mea interioara este de 1,46 m in centru (deasupra tunelului mo­to­rului) si 1,59 m in fata scaunului so­ferului. Exista si o varianta cu po­dea plata pentru ClassicSpace avand o inaltime interioara de 1,64 m.

StreamSpace este o cabina dis­ponibila in varianta de 2,3 m, pre­cum si 2,5 m latime, cu podea pla­ta sau nu. Inaltimea de la po­dea la marginea maxima a acope­risului este de 2.074 mm. Aceasta cabina este destinata trans­por­tu­rilor regionale si nationale operate cu un sofer, iar in varianta cea mai mare (2,5 m latime si podea plata) este recomandata inclusiv pentru transportul international, operat inclusiv cu doi soferi.

BigSpace ofera o inaltime de 2.088 mm de la podea pana la marginea superioara a acope­ri­su­lui si este recomandata pentru trans­portul international si natio­nal, oferind un nivel ridicat de echipare si spatiu generos. Poate fi amenajata pentru doi soferi.

GigaSpace este varful de gama si are o inaltime interioara de 2,13 m. Astfel, chiar si cei mai inalti soferi pot sta in picioare, drepti in interiorul cabinei. In a­ceas­ta varianta, autovehiculul ajun­ge la o inaltime totala de pana la 3,96 m.

Spatii de depozitare – pe saturate

Compartimentele de depo­zi­tare de deasupra parbrizului au un design asimetric la cabinele BigSpace si GigaSpace, fiind mai adanci in dreptul postului de con­du­cere.

Astfel, se creeaza mai mult spa­tiu in dreptul scaunului din dreap­ta, oferind mai mult spatiu de miscare. Volumul maxim al aces­tor compartimente este atins la GigaSpace, fiind vorba de 332 l. In cazul StreamSpace de 2,3 m la­time, aceste compartimente in­su­meaza 137 l.

Se adauga spatiile de depo­zi­ta­re de sub cuseta inferioara, unde poate fi montat inclusiv un frigider de 36 l. Compartimentele din partile laterale ale cusetei pot fi accesate atat din interior cat si din exterior. In total, spatiile de depozitare la cabina GigaSpace insumeaza pana la 975 l.

Scaunele au devenit, la randul lor, mai confortabile pentru noul Actros. Sunt patru variante dis­po­ni­bile pentru scaunul soferului si trei variante pentru copilot. Toa­te sunt cu 40 mm mai late decat la modelele precedente, iar posi­bi­litatile de ajustare au fost spo­rite. S-a ajuns astfel la o latime totala de 540 mm.

Incepand cu anul viitor, va aparea si un scaun avand functia de masaj.

Conceptul SoloStar

Pentru un plus de confort in cazul camioanelor operate de un singur sofer, Mercedes-Benz a lansat conceptul SoloStar, in care scaunul din dreapta devine un fotoliu retras pana la peretele din spate al cabinei. Astfel, soferul beneficiaza in perioadele de relaxare de un spatiu extrem de confortabil. In acest fel, sunt separate in mod vizibil spatiul destinat condusului de cel pentru relaxare. Desi, la prima vedere, modificarile fata de o configuratie clasica nu sunt foarte multe, senzatia oferita de noul concept in materie de crestere a confortului este semnificativa.

Radu BORCESCU

München, Germania

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.