Director general RATB: „Reinnoim parcul auto inclusiv cu autobuze de capacitate mica“

Adrian Mihai Campurean, directorul general al RATB, va incepe din acest an reinnoirea parcului auto al Regiei cu 12 din cele 70 de tramvaie „Bucur LF“ din programul multianual prevazut pentru 2013 – 2017, cu primele 20 de troleibuze din cele 150 contractate pentru perioada 2013-2015 si cu achizitionarea a 50 de autobuze de capacitate mica. La aceste investitii se adauga lucrarile de modernizare a Depoului Titan si a infrastructurii de tramvai pe mai multe linii. Seful RATB si-a propus insa, la 4 luni de la preluarea conducerii, si schimbari in institutie, pe doua directii: administrativa si operationala.

Ziua Cargo: Ce investitii ati prevazut pentru 2013?

Adrian Mihai Campurean: In 2013 avem in vedere achizitia unui numar de 12 tramvaie „Bucur LF“ cu podea partial coborata, investitie ce face parte dintr-un program multianual de achizitie a unui numar de 70 de tramvaie, ce se va desfasura intre 2013 si 2017. Totodata, vizam si achizitia unui numar de 20 de troleibuze, ce se inscriu ca si investitie intr-un contract nou care totalizeaza 150 de bucati ce vor fi achizitionate intre 2013-2015, dar si achizitia unui numar de 50 de autobuze de mica capacitate, care ar trebui receptionate integral pana la sfarsitul anului viitor. Din punct de vedere al investitiilor in infrastructura, ne dorim modernizarea liniei de tramvai ce traverseaza Str. Nicolae Teclu, intre RATB Titan si bucla de intoarcere a tramvaielor, a liniei de tramvai de pe Bdul Camil Ressu, de la str. Ramnicu Valcea la Bdul Fizicienilor, dar si modernizarea Depoului Titan, in cadrul unui program de finantare de 36 de luni. Aceste investitii pot duce, pe de o parte, la cresterea vitezei de circulatie si a gradului de confort si siguranta si, pe de alta parte, la cresterea capacitatii depoului, de la 48 la 79 de tramvaie, coroborat cu cresterea capacitatii totale de transport pe liniile aferente.

Intentionati schimbari in cadrul Regiei?

Schimbarile pe care le avem in vedere urmaresc doua directii, una administrativa si o a doua operationala. In plan administrativ, in perioada urmatoare suntem foarte preocupati de cresterea nivelului de pregatire profesionala a tuturor angajatilor ce interactioneaza cu publicul calator. In ceea ce priveste zona operationala, schimbarile de activitate vizeaza adaptarea la noile conditii de transport la nivelul Capitalei si a zonelor limitrofe, si, evident, la extinderea retelei METROREX, ce ne obliga la o crestere a flexibilitatii serviciilor oferite cetatenilor si la o adaptare permanenta a retelei de transport de suprafata, la modificarile de infrastructura din Bucuresti. Prioritara este si imbunatatirea nivelului de informare a calatorilor legat de utilizarea cardurilor de calatorie, noile servicii, modificarile de grafic etc, dar si promovarea mult mai agresiva a ofertei „City Tour“ in randul turistilor ce viziteaza Capitala.

In ce stadiu se afla productia de tramvaie in Uzina RATB?

Regia Autonoma de Transport Bucuresti construieste tramvaie model „Bucur LF“, rezultat al cercetarii romanesti, realizat in totalitate in cadrul Uzinei RATB, de la concept pana la produsul final. Anul trecut, Regia a finalizat construirea a inca 5 tramvaie de acest tip. Tramvaiul este realizat in conformitate cu cerintele tehnice actuale, indeplinind criteriile de confort si siguranta impuse astazi pe piata operatorilor de transport public. Bucur LF prezinta caracteristici tehnice prin care asigura conditiile realizarii unui transport civilizat: podea coborata pe 65% din suprafata vehiculului, care permite accesul direct si rapid al calatorilor de la peronul din statie, prin intermediul celor 4 usi duble; un sistem modern de tractiune cu motoare asincrone trifazate, care nu necesita intretinere si invertoare cu consum de energie redus cu circa 35%; sistem de franare modern, care indeplineste conditiile impuse de standardele internationale; rampa de urcare-coborare pentru persoanele cu dizabilitati locomotorii. Capacitatea tramvaiului este de 270 de locuri, din care 43 pe scaune. Viteza maxima de circulatie este de 60 km/h, in conditiile asigurarii unui nivel de zgomot foarte redus. Indeplinind aceste standarde moderne de confort si siguranta, tramvaiul Bucur LF are un pret de circa 1 milion de euro, competitiv pe piata de profil.

Aveti o noua oferta: biletele unice.

Biletele unice RATB – Metrorex au fost introduse in oferta tarifara, in baza Hotararii CGMB nr. 159/28.09.2012 privind integrarea tarifara pentru sistemul de transport public din Municipiul Bucuresti. Biletele unice permit transferul, fara plata suplimentara, pe toate modurile de transport (metrou, tramvai, autobuz, troleibuz) si efectuarea unui numar nelimitat de calatorii in intervalul de valabilitate. Ele accepta ultima validare cu un minut inainte de expirarea duratei de valabilitate si dupa ultima validare permit continuarea calatoriei pana la capatul liniei, cu vehiculele RATB sau pana la iesirea din statie cu trenurile Metrorex, indiferent de durata calatoriei.

Gestionarea mai eficienta a carburantilor, dupa instalarea pompelor de alimentare de la Rompetrol in autobazele RATB, a dus la reducerea consumului de combustibilul?

Noul sistem de alimentare cu combustibil al vehiculelor RATB permite monitorizarea si gestionarea carburantului de la furnizor pana la consumul efectiv al acestuia. Vehiculele sunt dotate cu senzori care semnaleaza orice scurgere de combustibil si orice deschidere a capacului de la rezervor, iar statiile de alimentare au instalate camere de supraveghere si sisteme de identificare a fiecarui sofer. Introducerea noului sistem a permis, intr-adevar, un control mai eficient al carburantilor.

Carte de vizita

Mihai Adrian Campurean s-a nascut la Timisoara, pe 10 mai 1950, este casatorit si are un copil.

1975: a absolvit Institutul Politehnic „Traian Vuia“ Timisoara, Facultatea de Mecanica, Sectia Utilajul si Tehnologia Sudarii

1975 – 1985: Inginer proiectant Intreprinderea Electrotehnica Bucuresti

1985 – 1988: Sef Laborator sudare si procedee conexe, C.P.III, Intreprinderea Metalurgica Romana pentru Aeronautica Bucuresti

1988 – 1990: Inginer principal TAROM

1990 – 2000: Director General societate privata

1996: a urmat un curs de inginer sudor european (EWE) SLV München

2001: devine inginer sudor international (IWE)

februarie 2003 – decembrie 2004: Consilier personal al ministrului Educatiei si Cercetarii

februarie 2001 – februarie 2003: Secretar de Stat pentru Cercetare si Relatiile cu Parlamentul la Ministerul Educatiei si Cercetarii

2001 – 2004: Reprezentant al Romaniei in Consiliul Stiintific al NATO

2001 – 2004: Reprezetant in Grupul la nivel inalt al initiativei europene „EUREKA“

2005: Doctor in stiinte ingineresti, diploma obtinuta la Universitatea Politehnica Bucuresti

2005 – 2012: Director General societate privata

2012 – prezent: Director General RATB

Este vicepresedinte al Asociatiei de Sudura din Romania.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.