DOLO TRANS OLIMPIC: Transporturile pot atrage noi investitori

Ultimele două ediții ale RTCY au evidențiat tot mai multe firme de transport, proaspăt apărute, ce reușesc să aibă un ritm fantastic de dezvoltare. Transportul rutier de mărfuri traversează o perioadă în care anumite rețete profitabile pot fi puse în aplicare cu succes.

Înființată în 2011, Dolo Trans Olimpic reprezintă dovada vie a faptului că transportul rutier poate oferi astăzi o bună oportunitate pentru investitori.

„Am terminat în 2011 facultatea şi am început să mă ocup de această afacere. Am transportat la început piese pentru Peugeot şi Citroen din Franţa, apoi am început să colaborăm cu Gefco. În timp, tot mai mulți clienți au început să ne contacteze şi, astfel, am cumpărat mai multe camioane“, a arătat Cristian Dolofan, director general Dolo Trans Olimpic (DTO).

Apariția și dezvoltarea companiei a fost posibilă cu ajutorul unor investiții directe substanțiale ale acționarilor, sursa acestora fiind omul de afaceri Gheorghe Dolofan, acționar majoritar al Trust Motors, importatorul Peugeot și Citroen în România.

„Este o investiţie foarte mare, dar, calculând şi văzând rezultatele, am ajuns la concluzia că este corect să investim în transport. Mai aşteptăm încă 50 de camioane, până la sfârşitul anului și, în plus, am realizat şi un service auto. Nu avem niciun leasing pentru camioanele achiziționate, reinvestim tot profitul și, totodată, am fost ajutați de unchiul meu, Gheorghe Dolofan“, a precizat directorul general DTO.

Entuziasm și experiență

Modul în care funcționează astăzi DTO pare a fi ecuația perfectă pentru o afacere de transport. Compania beneficiază de entuziasmul specific unui start-up, în care energia legată de dorința angajaților de a se afirma este la un nivel maxim. Experiența și tinerețea se îmbină în mod funcțional în cadrul DTO, asigurând flexibilitate și viteză de reacție ridicată.

Cristian Dolofan, director general Dolo Trans Olimpic (DTO)

În același timp, neajunsurile legate de lipsa resurselor, specifice unei afaceri aflate la început, nu se aplică în cazul DTO. Atât din punct de vedere al oamenilor, cât și al echipamentelor, compania nu a făcut compromisuri.

Flota, ce va atinge 200 de camioane Mercedes-Benz până la finalul acestui an, este nouă, asigurând costuri de întreținere minime și un consum redus de motorină. Cultul pentru nou este vizibil în toate aspectele companiei – birouri, parcare, service, spălătorie…

„Am început cu camioane second-hand, care au mers bine 7-8 luni, apoi am început să le reparăm tot mai des şi am ajuns la concluzia că este mai bine să cumpărăm vehicule noi. Într-adevăr, camioanele sunt mai scumpe la achiziţie, dar, în timp, îşi dovedesc avantajele. Iar la transportoare, structurile LOHR pe care le folosim merg foarte bine pe Mercedes-Benz“, a explicat Cristian Dolofan.

Pe zona de control, DTO se bazează pe instrumente consacrate precum FleetBoard sau WindSoft și, astfel, există o bună vizibilitate asupra costurilor.

Problema șoferilor, din ce în ce mai delicată în ultima vreme, a putut fi depășită mai ușor de către DTO, datorită condițiilor oferite, superioare mediei întâlnite pe piață.

„Ne-am descurcat destul de greu cu şoferii, pe care i-am motivat cu salarii bune și camioane noi. Diurna este acordată pe zi, fără a fi legată de km parcurși. În plus, oferim bonusuri la 3 luni. Avem nevoie de șoferi cu experiență, în special la transportul de autoturisme, unde rata daunelor trebuie menținută cât mai scăzută. În ceea ce privește consumul, 80% dintre şoferi au trecut deja prin programul de instruire Mercedes-Benz“, a declarat directorul general DTO.

Cristian Dolofan, director general DTO:

„Este o afacere cu un profit destul de bun, în aproximativ 4-5 ani vom recupera investiţia. Un punct forte pentru noi este reprezentat de faptul că nu avem leasinguri.“

„Vrem să ne dezvoltăm în continuare pe parte de flotă. În ceea ce privește service-ul, am devenit service autorizat LOHR, producătorul de structuri pentru transport maşini. Avem 75 de vehicule de la ei, dintre care 50 sunt noi.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.