DRIVE-TEST FORD TRUCKS F-MAX: O surpriză plăcută

S-au spus multe cuvinte frumoase despre modelul F-Max, apoi am citit fișa tehnică a camionului și am fost impresionat… l-am văzut și… în continuare, impresia bună s-a păstrat… În sfârșit, a venit mult așteptatul moment al drive-testului.

Recunosc, am avut unele îndoieli, la început. După ce ne-am obișnuit cu cele șapte brand-uri de camioane care își împart piața europeană de mulți ani, este de greu de acceptat că poate apărea ceva nou, care să merite cu adevărat atenția afacerilor mature de transport. Pentru că nu este vorba doar de design, dotări sau preț de achiziție… Așteptările pieței de transport sunt foarte complexe, iar un camion trebuie să înglobeze multe aspecte legate de fiabilitate, siguranță, confort și, bineînțeles, consum redus de carburant. Mai ales în cazul transportului pe distanțe lungi, acolo unde se realizează mulți kilometri în fiecare lună, „maturitatea” autovehiculului este esențială.

Ar putea un producător nou să concureze cu brand-urile tradiționale?

Totul ok

Așa că, aproape involuntar, am început să caut aspectele care să scoată în evidență lipsa de experiență a producătorului pentru extrem de pretențioasa piață europeană. Legat de design nu voi insista – F-MAX arată bine și își găsește locul în orice flotă de internațional.

Așa că am urcat în cabină, privind cu atenție fiecare amănunt… Încă din start, am remarcat poziția confortabilă la volan – scaunul de calitate, comenzile la îndemână, vizibilitate excelentă. Sigur, oglinzile laterale mari asigură o bună vizibilitate în spate, însă creează un unghi mort pentru zona lateral/față – un potențial disconfort în intersecții și la treceri de pietoni, unde, probabil, șoferul va trebui să se aplece puțin în față. Oricum, această „problemă” este una clasică în rândul camioanelor.

Am continuat căutările – pat la dimensiuni generoase și, aparent, confortabil, frigider ok, spații de depozitare numeroase și bine gândite… Totul la locul lui, așa cum te aștepți să fie la un camion de internațional. Sigur, am remarcat plasticul ieftin folosit la anumite elemente, însă nu interacționezi prea des cu ele și aproape deloc în timpul condusului. Practic, acest aspect arată grija producătorului pentru a menține prețul autovehiculului sub control și anticipez că nu va afecta foarte mult confortul șoferilor.

Trecem la condus!

25 l/100 km și 500 CP

Trebuie să revin puțin la postul de conducere. Am spus, deja, că este confortabil și bine gândit. Dar, o dată ce pornești motorul, curiozitatea și încântarea își fac loc. În special, am apreciat display-ul central. Dimensiunile generoase și informațiile complexe, prezentate într-o formă elegantă, te incită să navighezi prin meniu. Foarte multe informații sunt disponibile, iar, în timpul condusului, șoferii își pot seta pe ecran informația dorită.

Am decis să testăm camionul pe autostradă. București-Pitești dus-întors, 200 de km de autostradă pentru un camion care se dorește o opțiune pentru cursele lungi.

Iar, la drum, apare adevărata surpriză. F-MAX are o ținută de drum sigură și confortabilă. Camionul era încărcat, având o masă totală în jurul a 30 de tone, astfel încât am putut aprecia din plin cei 500 CP ai motorului. Și da, poți simți această putere, autovehiculul demarând foarte repede. În plus, foarte bine lucrează împreună motorul cu transmisia, cu schimbări „rotunde” între trepte.

Am apreciat, de asemenea, stabilitatea pe o autostradă deja bine cunoscută și neapreciată pentru vălurile și șanțurile în special de pe prima bandă. Și mai este un lucru la care nu mă așteptam – cabina este foarte „închegată”. Chiar și la viteze mari, nu apar vibrații sau zgomote ciudate. Sigur, autovehiculul demo testat avea puțin peste 25.000 km, deci este încă foarte nou. Însă majoritatea acestor kilometri au fost parcurși în regim de teste. Deci…

Vă spun: când am terminat testul, încă mă mai uitam prin cabină să văd dacă nu mi-a scăpat ceva care să poată fi considerat în neregulă. Experiența la volanul F-MAX este mai mult decât ok. Practic, nu ai ce comenta negativ, fără a risca să fii perceput drept cusurgiu.

Sunt sigur că vă întrebați cum a ieșit consumul. Ei bine, cu o medie de 25,1 l/100 km, în condițiile în care nu am avut în vedere un condus economic… ce poți să mai spui?

Este impresionant cât de repede s-a așezat Ford Trucks la masa exclusivistă a furnizorilor de camioane pentru piața europeană, iar F-MAX reprezintă o opțiune pertinentă pentru transporturile de cursă lungă.

Cum ar trebui să privească un transportator opțiunea de a achiziționa acest model? Dacă în procesul decizional este implicat și șoferul sau, pur și simplu, se dorește ca autovehiculul nou achiziționat să reprezinte și o formă de recompensă și recunoaștere a meritelor conducătorului auto (ceva cu care să se laude în parcări)… În acest caz, probabil, F-MAX nu va primul pe listă.

În schimb, dacă decizia este strict business… opțiunile sunt deschise. Și aș mai adăuga ceva: F-MAX are propria identitate. Este un camion original, ce își va găsi propriul segment în piață.

Oglinzile retrovizoare sunt reglabile electric și încălzite.

Cabina spațioasă a F-MAX are o înălțime interioară de 2.160 mm și o lățime interioară de 2.277 mm.

Postul de conducere reprezintă un punct forte:

  • Volan reglabil, îmbrăcat în piele, cu design sport
  • Comenzi pe volan pentru accesul facil la ecranul multimedia, radio și alte funcții
  • Ecran color de 8″
  • Ecran tactil LCD de 7,2”
  • Sistem Automat de Climatizare.

Dulapurile de depozitarea de deasupra capului au o capacitate de 225 l.

Frigiderul de 38 l este ușor accesibil.

Dotări de ultimă generație pentru F-MAX: frână de urgență, sistem de avertizare pentru depășirea benzii de rulare, sistem predictiv de control al vitezei de croazieră și telematică.

Motorul de 500 CP Ecotorq se încadrează în normele Euro 6 Step D, iar cuplul maxim este de 2500 Nm.

Tehnologia Maxcruise asigură o utilizare mai eficientă a vehiculului, folosind date topografice ale drumului.

Informațiile referitoare la vehicul pot fi accesate, în orice moment, prin Connectruck.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.