Drumul Expres Craiova-Pitești: constructor și pentru tronsonul 4

După o lungă perioadă de blocaj, licitația pentru construirea tronsonului 4 al Drumul Expres Craiova-Pitești a ajuns la final: CNAIR a desemnat câștigătorul, în urma reevaluării ofertelor, dispusă anul trecut de Curtea de Apel București. Este vorba despre Asocierea SA&PE Construct-Spedition UMB-Tehnostrade, care realizează și tronsoanele 2 și 3.

Oferta câștigătoare pentru construirea celor 31,8 km ce se vor întinde între localitățile Colonești și Pitești este de 617 milioane de lei, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat: „Îmi doresc ca procesul să nu mai fie tergiversat de alte contestații, iar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să semneze contractul cu antreprenorul”.

Lotul 1, executat 18%

Două dintre cele patru tronsoane sunt în lucru, iar unul se află în organizare de șantier. De curând, în urma exproprierilor, a fost emisă autorizația de construire pentru aproximativ 5 km din tronsonul 1, care începe la Craiova și va avea în total 17 km.

„Deși contractul pentru acest lot este semnat de 2 ani, până astăzi exista autorizație doar pentru aproximativ 9 km din lungimea totală, de 17 km. Motivul este interferența traseului din studiul de fezabilitate cu un câmp de sonde. Acum, se poate lucra pe mai bine de 80% din lungimea acestui tronson. În cursul primăverii, vom emite autorizația și pentru ultimii circa 3 km (km 1+850-km 5), după ce se finalizează exproprierile necesare pentru acest ultim sector”, a precizat Cătălin Drulă.

60% – Lotul 2

Șantierul cel mai avansat este cel de la tronsonul 2 Balș-Slatina, de 40 km, unde se află peste 700 de muncitori și utilaje, pe ambele loturi. „Stadiul fizic al lucrărilor este de 68,13% pe lotul 1 și de 63,67% pe lotul 2. (…) Antreprenorul a finalizat, până acum, peste 78% din grinzile necesare pentru realizarea lucrărilor de artă. Amintim că grinzile și prefabricatele necesare execuției acestui tronson sunt produse în cadrul Fabricii de Grinzi proprie, amplasată în organizarea de șantier”, a transmis CNAIR.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă: „Drumul Expres Craiova-Pitești, de 121 km, este unul dintre principalele obiective la capitolul transport rutier, aflat în programul de guvernare. Anul acesta, alocăm 760 de milioane de lei pentru acest proiect.”

„Ne așteptăm ca acest lot să fie gata la finalul acestui an, conform promisiunii constructorului. Pe tronsonul 3 Slatina-Colonești, constructorul român, același ca pe loturile 2 și 4, face organizarea de șantier, iar în martie încep din plin lucrările, care se vor finaliza tot în 2022”, a arătat ministrul Drulă.

A0 Sud București: Lotul 1 intră în șantier

CNAIR a emis ordinul de începere a lucrărilor la Lotul 1, în lungime de 17 km, al Autostrăzii de Centură Bucureștiului Sud (A0), astfel că, acum, antreprenorul turc Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret, care construiește și Lotul 2, de 16,3 km, are front de lucru pe 33 km din totalul de 55 km ai semi-inelului sudic de autostradă, care va face legătura dintre A1 și A2.

Asocierea Spedition UMB-Tehnostrade-Artera Proiect a fost desemnată câștigătoarea contractului, pentru proiectarea și execuția Lotului 3, de 18 km, la aceeași dată cu antreprenorul turc al loturilor 1 și 2, iar până acum nu a finalizat proiectul. Potrivit contractelor, proiectarea fiecărui lot avea termen de 12 luni, iar execuția lucrărilor, de 30 de luni, după atribuire.

Contract pentru pasajul de la Drajna

CNAIR a semnat contractul pentru pasajul de la Drajna peste DN3A Lehliu-Fetești și magistrala de cale ferată București-Constanța. „Astfel, vom scăpa de cozile la trecerea la nivel cu calea ferată și timpii mari de așteptare pe relația Slobozia-Autostrada A2-Călărași. Proiectul are o lungime de 2,7 km pe traseu nou, dintre care pasajul propriu-zis este de aproximativ 300 de metri. Termenul contractual este de 6 luni proiectare și 18 luni execuție, dar avem promisiunea constructorului că va face toate eforturile pentru a finaliza în avans față de termen”, a anunțat ministrul Transporturilor.

„Vom avea, în sfârșit, parcări decente, pe toată lungimea A1 și A2!”

Anunțul a fost făcut de ministrul Cătălin Drulă, după desemnarea câștigătorilor, de către CNAIR, a licitației lansate, anul trecut, pentru concesionarea spațiilor de servicii de pe A1 Sibiu-Nădlac, A1 București-Pitești și A2 Cernavodă-Constanța. Este vorba de 26 de benzinării „în oglindă”, pe stânga și pe dreapta acestor autostrăzi.

„E o veste bună din două motive. Primul: vom putea să ne bucurăm de un «pit stop» în condiții civilizate. Vor exista stații de încărcare electrică și de alimentare cu carburant, restaurante, magazine, printre altele. Al doilea – aceste spații, concesionate pentru următorii 20 de ani, vor produce venituri – cel puțin 67 de milioane de lei pe an, pe care îi putem investi mai departe în proiecte de infrastructură. Urmează demersuri similare și pentru autostrăzile A10 și A3, iar pentru Autostrada Moldovei A7, viitoarele spații de servicii sunt gândite încă de pe acum, de la faza de proiectare, astfel încât viitorul concesionar să aibă dotările și spațiul necesar pentru cele menționate (stații de încărcare electrică și de alimentare cu carburant, restaurante, magazine etc.), a precizat ministrul Transporturilor.

12 oferte pentru încă 41 km din Autostrada Transilvania

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit 12 oferte de la companii din Spania, Grecia, Italia, China, Turcia și România, pentru proiectarea și execuția a 41 de kilometri din Autostrada Transilvania, inclusiv a Tunelului Meseș.

Ofertanții sunt: Asocierea Strabag-Acciona Construccion (România-Spania), Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor)-Rizzani de Ecchier (Grecia-Italia), Astaldi (Italia), Asocierea Drum Asfalt-China Communication Construction Company-Dimex-2000 Company (România-China), Impresa Pizzarotti & C (Italia), Kolin Insaat Turizm Sanayi Ticaret Anonim Sirketi (Turcia), Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret-Gulermark Agir Sanayi Insaat ve Taahhut-Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi-Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi (Turcia), Asocierea Mapa Insaat ve Ticaret AS-Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret (Turcia), Asocierea Tekfen Insaat ve Ticaret-Dogus Insaat ve Ticaret (Turcia), China State Construction Engineering Corporation (China), Asocierea Uluslararasi Insaat Yatirim Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi-Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret ve Sanayi (Turcia) și Asocierea Sinohydro Corporation-Power Construction Corporation of China-Powerchina Roadbridge Group-Ozgun Insaat Taahhut Sanayi ve Ticaret Limited Sirketi (China-Turcia).

Licitație restrânsă

„Procedura este de tipul «licitație restrânsă», iar, dintre cei 12 candidați, CNAIR va selecta un număr de minimum 5-maximum 6, care vor depune Oferte Tehnice și Financiare în etapa a II-a a procedurii de achiziție publică. Comisia de Evaluare va analiza candidaturile în conformitate cu prevederile Documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice”, a informat CNAIR.

3,9 miliarde de lei

Valoarea estimată a contractului este de 3,927 miliarde de lei, fără TVA, iar durata este de 12 luni pentru proiectare și 36 luni pentru execuția lucrărilor. Pe acest tronson de autostradă, vor fi 65 viaducte, poduri și pasaje pe și peste autostradă, în lungime totală de aproximativ 13 km. Tunelul Meseș, cu două galerii, va avea o lungime de 2,89 km și 2 benzi de circulație pe sens.

Drumul Nordului, Baia Mare-Suceava, la dezbatere

La sediul CNAIR, a avut loc o întâlnire între managementul companiei și parlamentari din județele ce vor fi traversate de viitorul drum expres sau autostradă Baia Mare-Suceava. Mariana Ioniță, directorul general al CNAIR, le-a comunicat celor prezenți stadiul fiecărui lot al acestui important proiect de infrastructură rutieră din România.

Mariana Ioniță, director general interimar CNAIR

Astfel, pentru semnarea contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic necesare demarării licitației pentru proiectarea și execuția lotului 1, Baia Mare-Bistrița, se așteaptă soluționarea contestației depuse după desemnarea câștigătorului procedurii de achiziție publică. Semnarea contractelor pentru lotul 2 Bistrița-Vatra Dornei, și pentru lotul 3 Vatra Dornei-Suceava, este estimată în cursul lunii martie 2021.

„Avem nevoie de o nouă abordare în ceea ce privește organizarea procedurilor de achiziție publică și, mai ales, a modului de tratare a contestațiilor. Este nevoie să se scurteze timpul alocat de instanțele de judecată analizării respectivelor contestații pentru obiectivele strategice care vizează siguranța națională. Pe viitor, trebuie să sprijinim prin inițiative legislative implementarea marilor proiecte, ținând cont de caracterul strategic al acestora”, a declarat Mariana Ioniță, directorul general al CNAIR.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.