edy Spedition a fost cumpărat de International Lazăr Company

Este principala știre din piața de transport românească, însă sunt câteva aspecte care merită lămurite. Printre acestea: Ce mai rămăsese din edy? Și ce a cumpărat, de fapt, International Lazăr Company?

Ion Lazăr, director general International Lazăr Company: „Nu te numeşti transportator dacă nu ai toată gama de servicii. Unui client trebuie să îi asiguri ce are nevoie şi pe transport intern şi pe internaţional, precum și pe partea de logistică. Vrem să ne consolidăm şi să ne păstrăm poziţia de cel mai mare transportator. Pe viitor, ne dorim să îmbunătăţim flota de internaţional și am achiziționat, recent, 20 de camioane EURO 6. Flota noastră fluctuează, acum avem aproximativ 650 de camioane, dar vor mai dispărea din ele – tot ce este EURO 3.“

Despre intrarea în insolvență a edy Spedition și perspectivele mai degrabă pesimiste de a depăși momentul dificil, am scris la momentul respectiv. Merită, totuși, reamintit faptul că problemele financiare și mai ales neînțelegerile dintre acționari au făcut ca intrarea în insolvență să transforme edy dintr-un colos – cel mai mare transportator român, cu peste 1.100 de camioane, axat din ce în ce mai mult pe transportul internațional și intracomunitar – într-o firmă relativ mare, operând o flotă puțin peste 200 de camioane, în special pe rute naționale.

Doar activele

Știrea legată de achiziția edy nu este tocmai corectă. Tranzacția a constat în scoaterea la licitație a activelor rămase. Practic, International Lazăr Company (ILC) a achiziționat flota de camioane rămasă și sediile.

„Am aflat cu câteva luni înainte că activele edy urmează să fie vândute. La început, s-au scos activele la 8 milioane de euro şi, după ce au văzut că nu cumpără nimeni din cauza sumei prea mari, la sfârşitul lunii august au coborât la 4,7 milioane. Nici atunci nu mi s-a părut interesant. La începutul lunii septembrie, o firmă din Ardeal a cumpărat caietul de sarcini şi, tot atunci, au scos la licitaţie la 3,945 milioane. Eu am văzut anunţul public, ne-am prezentat la licitaţia la care am fost singuri, am cumpărat şi cam asta a fost. Licitaţia a avut loc pe 30 septembrie“, a precizat Ion Lazăr, director general International Lazăr Company.

Pachetul achiziționat a constat în locaţii la Deva şi Timişoara, o casă la Bradu, unde a fost sediul Alin Trans, nişte hale şi 283 de maşini, dintre care aproximativ 50 sunt daune totale sau parţiale.

„Am cumpărat deoarece voiam să ne extindem în Vest, unde s-a concentrat multă industrie“, a completat Ion Lazăr.

Activele edy au fost cumpărate cu suma de 3.945.000 euro, plus TVA.

Amintim faptul că International Lazăr Company a mai achiziționat un lot important de camioane din fosta flotă edy. A fost vorba despre aproximativ 100 de camioane cumpărate de la unul dintre finanțatorii edy, care reposedase respectivele vehicule după intrarea în insolvență a companiei.

Angajații nu își pierd locul de muncă

Așa cum am precizat, administratorul judiciar al edy a scos la licitație activele, însă nu afacerea în sine. Practic, discutăm de un moment delicat pentru angajații care încă lucrau în cadrul companiei, dar și pentru clienții deserviți cu ajutorul celor peste 200 de camioane.

Preluarea activelor edy de către un transportator și nu de către o entitate care să urmărească strict revânzarea activelor, a creat șansa continuării activității. Practic, foștii angajați edy sunt în plin proces de angajare la International Lazăr Company, în măsura în care își doresc acest lucru.

„Am fost de acord să preluăm şi angajaţii – cei care vor să vină să se reangajeze – și am făcut deja câteva zeci de angajări. Oricum, la noi, salariile sunt mai mari decât erau la edy“, a completat directorul general International Lazăr Company.

În plus, toți angajații, șoferii și nu numai, vor trece în perioada următoare printr-un proces de pregătire pentru a se putea integra în sistemul de lucru ILC.

„Încercăm să îi integrăm și luăm în considerație experiența dobândită în cadrul edy. Astfel, un șofer care are, de exemplu, șapte ani la edy, va fi retribuit similar cu unul care are vechime șapte ani la ILC. Sistemul nostru prevede ca șoferii să primească o creștere de salariu dacă stau mai mulți ani în cadrul companiei“, a explicat Cătălin Lazăr, Șef Serviciu Comercial International Lazăr Company.

Și clienții…

Deși nu există obligații comerciale, ILC va încerca să asigure continuitatea serviciului de transport pentru clienții edy, iar acest lucru presupune un efort logistic important.

„Am făcut o informare pe care am trimis-o tuturor clienţilor, prin care am anunțat că activele edy Spedition au fost preluate de către noi. Maşinile luate de la edy sunt în mişcare către noi, pentru reparaţii, revizii, licențiere și, bineînțeles, se lucrează la integrarea lor în sistemul utilizat de noi. De aceea, am pregătit o flotă minimă, separată, alocată foștilor clienţi edy“, a arătat Bogdan Militaru, director comercial ILC.

Bineînțeles, aceasta este doar o situație temporală, urmând a fi renegociate contractele cu fiecare client în parte.

„Vom analiza fiecare contract în parte, însă o vom face cu răbdare. Ne propunem să ne dezvoltăm pas cu pas. Astăzi, ne axăm în aceeași măsură şi pe transportul intern şi pe cel internaţional. Încercăm să ne creăm tarife corecte, în concordanţă cu nevoile noastre. Trebuie să ieşim la un prag de rentabilitate nu doar cu unul, ci cu toţi clienţii“, a declarat Bogdan Militaru.

Din punct de vedere al structurii, ILC își crește prezența la nivel național.

„Va exista un şef de punct de lucru la Deva, care va răspunde de toată partea de Nord și Vest a țării, iar partea de Buzău se alocă Piteştiului. Practic, despărţim ţara în două. În plus, vor exista flote dislocate în Deva, Timişoara, Buzău și Zalău, iar pentru acestea dispecerul va fi local“, a spus directorul comercial ILC.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.