eMAG: 123 de milioane de colete, anul trecut

Grupul eMAG a programat pentru anul fiscal curent (început în aprilie 2025), investiții de 1,2 miliarde de lei, din care aproape 800 de milioane de lei vor fi alocate infrastructurii logistice pentru e-commerce. Pentru dezvoltarea de soluții AI, sunt alocate 163 de milioane de lei, iar extinderea internațională va beneficia de un buget de 208 milioane de lei.

Cifra de afaceri a grupului eMAG a crescut în anul fiscal 2025 (aprilie 2024-martie 2025) cu 11%, la 11,4 miliarde de lei.

Pe scurt, din punctul de vedere al cifrelor, Tudor Manea, CEO Group eMAG, a subliniat, în cadrul unei conferințe de presă de la începutul lunii iunie, faptul că grupul a ajuns la 64.000 de selleri, la o populație adresabilă, în cele 4 țări în care activează, de 36 de milioane de persoane, din care 7,8 milioane sunt clienți activi.

„În România, 60% dintre cumpărătorii online fac o cumpărătură și la eMAG. Compania noastră de curierat a livrat, anul trecut, 123 de milioane de colete și, prin investițiile pe care le-am făcut, am ajuns la un depozit cu capacitatea de procesare de peste 500.000 de unități pe zi”, a subliniat Tudor Manea.

e asemenea, el a precizat că, anul trecut fiscal, au fost înregistrate 62 de milioane de comenzi. Cifra de afaceri, la nivelul întregului grup, a fost de 11,4 miliarde de lei, reprezentând o creștere de 11% comparativ cu anul anterior, iar taxele plătite statului român de către companiile din grup au ajuns la 900 de milioane de lei.

eMAG România, creștere de 17%

La rândul său, Irina Pencea, general manager eMAG România, Ungaria și Bulgaria, a subliniat că, în România, cifra de afaceri pe care a avut-o eMAG în FY25 (aprilie 2024-martie 2025) a fost de 7,3 miliarde de lei, care înseamnă o majorare de 17%. „Estimările noastre și ale altor jucători de pe piață vizau o creștere de aproximativ 10% a sectorului de e-commerce, iar noi suntem mândri de acest 17%. Pe scurt, credem că a fost un an bun pentru noi. Și nu numai pentru noi, ci și pentru oamenii care au cumpărat de la noi și pentru comerțul online în România și în regiune.” În opinia sa, această creștere a fost făcută posibilă în principal de către clienți, numărul comenzilor crescând.

O medie, în România, din partea clienților activi, a fost, anul trecut, de 9 comenzi per client, per an, existând mulți clienți ale căror coșuri conțin produse din mai mult de 7 categorii.

Unul dintre factorii care au condus la această evoluție este faptul că eMAG a crescut foarte mult numărul de oferte. „Am ajuns, la sfârșitul anului fiscal, la 28 de milioane în România, 17 milioane în Ungaria și 15 în Bulgaria”, a declarat Irina Pencea, adăugând că, în următorii ani, compania și-a propus să ajungă la 100 de milioane de oferte, continuând ritmul de creștere.

AI – esențial

Irina Pencea a subliniat și faptul că evoluția se datorează inclusiv modului în care eMAG își ajută clienții să ajungă la aceste oferte, iar aici instrumentele AI joacă un rol important, în condițiile în care compania îmbunătățește, în fiecare an, motorul de căutare pus la dispoziția clienților. Unul dintre exemple este căutarea cu ajutorul imaginilor, prin eMAG Snap, dedicată clienților care nu știu cum să descrie produsele care îi interesează. AI intervine și în personalizarea ofertelor pentru clienți, prin recomandări suplimentare și produse similare.

Tot la capitolul AI se înscrie și introducerea asistentului virtual Dana. „Știu că oamenii nu au fost neapărat fericiți că nu discutau la fel de mult cu agentul uman, însă scopul pentru care am făcut asta este ca să putem răspunde mai rapid întrebărilor pe care clienții le au. Mai rapid înseamnă că azi am ajuns la 65% din interacțiuni gestionate de AI, care are acces la statusul clientului și poate să răspundă, pe loc, la întrebări pentru care ar trebui să aștepte mult pentru a reuși să vorbească cu un agent și pentru obținerea răspunsurilor respective”, spune directorul general eMAG.

Rezultatul a fost creșterea scorului de satisfacție a clientului (CSAT) la 90% în Ungaria (+44 puncte procentuale), 85% în România (+25 pp) și 86% în Bulgaria (+27 pp).

Nu în ultimul rând, cu AI, listarea produselor în eMAG este mai rapidă, acesta fiind folosit la traduceri automate, generare de titluri și completarea caracteristicilor, la identificarea categoriei și la editare de imagini.

Tudor Manea

Freshful, în una din 7 case

Pentru Freshful, FY25 a reprezentat un an al maturizării. „La nivel logistic, este o operațiune masivă: în fiecare zi, livrăm peste 100 de mii de produse, ceea ce înseamnă că toată partea operațională trebuie să fie foarte bine organizată”, a arătat Tudor Mihăilescu, general manager Freshful by eMAG.

„Am crescut capacitatea depozitului și, implicit, flota cu circa 50%. (…) Anul trecut, am depășit un milion de comenzi și am atins o cifră de afaceri de 357 de milioane de lei, în creștere cu aproape 30% față de anul anterior. Am calculat că am ajuns în 1 din 7 gospodării din București, iar anul acesta probabil vom ajunge la 1 din 5.”

De asemenea, Tudor Mihăilescu a subliniat că, după 6 luni de la lansarea acestui serviciu, Freshful a colectat, de la domiciliul clienților, în luna martie, 1,3 milioane de ambalaje SGR.

„Ce e foarte diferit la Freshful este că avem o logistică 100% proprie și putem controla calitatea de la un capăt, la celălalt. Avem un depozit unde aducem marfa de la cei circa 500 de furnizori, cu zone de la congelat, până la ambiental. Avem livrare proprie și propriii angajați, și asta face diferența în experiența de livrare, iar mașinile cu care livrăm asigură un lanț termic continuu, de la furnizor, până la ușa clienților”, a explicat directorul general Freshful, adăugând că, pentru acest an, se are în vedere demararea proiectului unui al doilea depozit, care ar contribui la reducerea intervalelor de livrare la o oră. „Nu în ultimul rând, vom crește în zona de ultraproximitate, prin Freshful Now. Avem deja trei magazine dark, cu o sortimentație de 3.000 de SKU listate pe Wolt și 95% dintre comenzi sunt pregătite în cinci minute de la lansarea comenzii”, a adăugat Tudor Mihăilescu.

Logistica, pe primul loc la investiții

Potrivit lui Tudor Manea, investițiile grupului eMAG vor continua și în 2025-2026. Grupul și-a propus să investească, în FY26, aproximativ 1,21 milioane de lei, din care „partea leului” și-o revendică logistica de e-commerce (depozite, puncte de livrare proximitate etc.), cu 782 de milioane de lei. Urmează ca importanță sumele alocate extinderii companiilor din grup, cu 208 milioane, apoi investițiile în tehnologie și în instrumente AI – 163 de milioane, în extinderea gamelor de produse pentru mai multe companii din grup – 38 de milioane și în diversificarea produselor de plată și credit – 21 de milioane.

Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.