Evoload – un proiect „smart”

Apariția unei noi burse destinate transportului de marfă se încadrează în tendința acestei perioade – dezvoltarea de soluții „smart”, care să asigure precizia și viteza tot mai necesare în piață.

Evoload, proiect dezvoltat de către un antreprenor român, se dorește a fi un pas înainte către o piață mai transparentă, în care cererea și oferta se întâlnesc în contextul tehnologiei actuale.

„Am dorit să fac o schimbare, pentru că, în postura de expeditor, m-am lovit de o serie de probleme care puteau fi evitate – modul de trimitere a ofertei, comunicarea cu transportatorii… Am realizat un altfel de bursă”, a precizat Răzvan Popa, dezvoltator bursa Evoload.

Platforma Evoload reprezintă o bursă care oferă totodată soluții de management, cu informații suficiente pentru a permite utilizatorilor confortul de a nu fi obligați să lucreze în paralel și cu alte aplicații, dar, totodată, într-o formă destul de simplă pentru a fi ușor de utilizat.

„Cine sună primul” vs. „cea mai bună ofertă”

Atrage atenția modul în care expeditorul primește ofertele pentru mărfurile postate.

„Am lucrat ca dispecer privat și mi-a plăcut foarte mult această meserie. Însă un aspect care m-a frustrat foarte mult a fost cel legat de trimiterea ofertei. Sunam și era permanent ton ocupat. Când în final răspundea cineva, cursa fusese deja dată. Chiar și în cazul unor relații strânse cu respectivul expeditor, care, în mod sigur, mi-ar fi dat mie cursa pe baza istoricului colaborării, ajungeam prea târziu. O bursă ar trebui să permită expeditorului să selecteze oferta cea mai bună și nu doar cea mai rapidă. Practic, până acum, cel care posta marfa nu avea acces, în mod real, la toată oferta. Abia dacă accesa 10% din ofertă. Prin sistemul de ofertare asigurat de Evoload, toate ofertele pot fi vizualizate de către expeditor”, a precizat Răzvan Popa.

Transportatorul transmite, prin platformă, oferta de tarif, momentul în care poate ajunge la încărcare și momentul estimat al descărcării. De asemenea, transportatorul poate transmite și un mesaj.

Expeditorul poate vizualiza ofertele primite în forma dorită.

Atunci când depistează o ofertă interesantă, expeditorul dă click pe profilul transportatorului și verifică datele legale, inclusiv datele fiscale, așa cum apar la ANAF. Este vizualizat numărul de transporturi realizate, recenziile cu notele primite, parcul auto pe care îl are…

La apăsarea butonului „atribuie”, expeditorul primește automat datele necesare realizării comenzii de transport – nume șofer, număr de înmatriculare, număr de telefon.

Comanda este trimisă transportatorului, care o semnează și, ulterior, expeditorul poate da „start transport”. Din acest moment, expeditorul va primi statusuri pe care transportatorul le poate transmite cu un simplu click, prin selectarea dintr-o listă predefinită.

„Încurajăm, astfel, comunicarea facilă între transportator și expeditor și reducerea apelurilor telefonice. Transportatorii vor scăpa, astfel, de telefoanele (uneori deranjante) ale expeditorului. Platforma asigură o bună transparență a curselor, pe diferitele etape ale acesteia, pentru toate părțile implicate. Poate nu vor dispărea de tot, dar oricum apelurile telefonice se vor reduce semnificativ”, a explicat Răzvan Popa.

Alături de selectarea acțiunii, se înregistrează ora și data la care a fost selectat respectivul status – de exemplu „plecat spre încărcare”, alături de dată și oră, sau „ajuns la încărcare” etc.

„La încărcare, transportatorii au, în general, nevoie de o referință pe care expeditorii nu o oferă inițial, la postarea comenzii. Tocmai de aceea, am realizat un buton special «cerere referință», pentru a evita discuțiile telefonice. Expeditorul primește notificare cu roșu și poate transmite cu un singur click referința în timp real și transportul continuă”, a completat Răzvan Popa.

„Întârziere” sau „aștept la descărcare” sunt, de asemenea, aspecte care pot fi selectate și transmise către expeditor în timp real.

„În curând vom lansa și o aplicație pentru mobil, pentru monitorizarea poziției autovehiculului, pe durata cursei. Mai exact, dezvoltăm două aplicații – una pentru utilizarea facilă a platformei Evoload pe telefonul mobil și, cea de-a doua, aplicația Evoload Driver, care va permite transmiterea statusurilor de către șofer și localizarea (bineînțeles, cu permisiunea conducătorului auto)”, a declarat dezvoltatorul platformei Evoload.

După terminarea transportului, expeditorul primește un formular de recenzie – se poate completa pe loc, sau se poate amâna completarea (pentru a aștepta verificarea mărfii și ok-ul de la clientul final). Și recenzia are texte predefinite, fiind acordate, de asemenea, stele. Expeditorul poate scrie și propriul text, care, înainte de postare, va fi verificată de colegii noștrii.

Practic, conceptul te duce cu gândul la platformele dedicate zonei de retail, unde poți compara toate ofertele cu ușurință și totodată ai acces la comentariile altor utilizatori.

Amănunte practice pentru transportatori

„Avem la ora actuală în platformă peste 90 de firme de expediție și peste 1.500 de firme de transport. Se postează marfă zilnic, aproximativ 200 de oferte, și creștem de la zi la zi. Iar sistemul de management este cel care convinge, pentru că datele sunt salvate pentru a fi disponibile ambelor părți”, a spus Răzvan Popa.

Transportatorul odată înscris pe platformă își salvează parcul auto – tipul mașinii, număr înmatriculare, nume șofer și număr de telefon al acestuia. Alte detalii tehnice sunt opționale. Bineînțeles, toate aceste date pot fi modificate de transportator oricând.

„Firma de transport poate să urmărească cu ușurință cursele disponibile și poate inclusiv să treacă o cursă la «favorite». Astfel, în cazul în care o cursă țintită nu este acceptată, poate ajunge rapid la alternativele deja selectate. Dacă, între timp, un transport a fost contractat, dispare automat din listă”, a arătat Răzvan Popa.

Răzvan Popa, dezvoltator bursa Evoload: „Evoload se dorește a fi o alternativă, cu un număr redus de companii, ținta fiind de 5-7.000 de companii active. Ne dorim să avem aici o comunitate verificată și aleasă. Ne rezervăm dreptul de a refuza accesul anumitor companii care au reputația de a crea probleme – rău platnici, utilizatori de clauze abuzive… Avem pe piață firme serioase, care respectă industria și lucrează ca la carte, iar acestea merită să aibă la dispoziție o platformă care să le asigure o anumită protecție.” 

Transportatorii pot vizualiza inclusiv eventualele mesaje scrise de expeditor – solicitări speciale, sau alte aspecte legate de respectiva comandă.

Odată accesat butonul „trimitere ofertă”, sunt câteva câmpuri care trebuie completate – ofertă tarif, data și ora încărcării, data și ora descărcării (sau se bifează „livrare directă”). Oferta ajunge instant la expeditor. Totodată, transportatorul își poate urmări toate ofertele făcute sub formă de tabel, acestea putând fi modificate sau șterse.

O ofertă acceptată este însoțită de o notificare în platformă și un email. Un click pe notificare te duce automat la formularul cu selectarea mașinii. Odată selectată mașina, datele sunt trimise automat către expeditor pentru întocmirea comenzii de transport.

„Mulți clienți apelau la intermediari, din cauza numărului mare de telefoane pe care îl implică transportul. Pur și simplu, nu erau dispuși să își bată capul cu transportatorii. Evoload ușurează mult acest proces și îi încurajează să utilizeze în mod direct platforma. Prin Evoload, poți vizualiza toate ofertele și poți contacta doar transportatorii care te interesează.” – Răzvan Popa

Comenzile în desfășurare pot fi urmărite atât pe desktop, cât și pe telefonul mobil.

„Evoload este o platformă deschisă atât pentru transporturi domestice, cât și internaționale. Platforma este tradusă dinamic în engleză și germană. Lucrăm la acest proiect de doi ani, muncă susținută în care am căutat să rezolvăm și să anticipăm toate problemele posibile. Avem inclusiv clienți finali și modul facil în care se utilizează platforma Evoload îi încurajează pe unii dintre aceștia să își caute singuri soluții de transport. De altfel, una dintre țintele noastre este de a aduce pe platformă clienți noi, care nu au mai utilizat până acum burse de transport”, a declarat Răzvan Popa.

Un proiect de viitor este crearea unei comenzi de transport Evoload. Comanda, generată automat printr-un click și trimisă transportatorului, va putea fi semnată electronic și părțile implicate vor avea garanția că respectiva comandă nu conține clauze abuzive.

Tarifele abonamentelor pentru utilizarea Evoload pleacă de la 35 de euro pentru o lună și ajung la 269 de euro pentru 12 luni.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.