Familia Mercedes-Benz

Mai Bine nu se poate

Mereu m-am intrebat cum ar fi sa ai o gama completa de autovehicule apartinand aceleiasi marci. Si, pentru scurt timp, prin amabilitatea companiei Auto Schunn, centru autorizat de vanzari si service Mercedes-Benz, care ne-a pus la dispozitie masinile din clasele dedicate transportului de persoane, am aflat si raspunsul: Mai Bine nu se poate!

Auto Schunn are sediul central in Arad si detine in tara noastra inca doua locatii: la Deva si la Suceava. Compania Auto Schunn apartine omului de afaceri german Jürgen Schunn, proprietar al grupului de firme Schunn, cu sediul in Westendorf, Germania. Fiind prezenta pe piata din Romania inca din 1993, Auto Schunn si-a impletit destinul cu cel al simbolului producatorului Mercedes-Benz – masinile „cu stea“.

Fie ca vorbim despre autoturisme, fie despre autovehicule comerciale MB, toate modelele constructorului german se pot defini prin trei cuvinte cheie: eleganta, calitate si siguranta. Si nu este o definitie bazata doar pe concluzii personale. Asa cum am aflat de la reprezentantii Auto Schunn, ea este sustinuta, spre exemplu, de numarul mare de autovehicule Sprinter inmatriculate in tara noastra sau de afirmatii ale clientilor care au testat un autoturism din clasa S: „ma simt ca la mine acasa in canapea“…

Este perfect sa ai la dispozitie o gama completa Mercedes-Benz, insa, pentru client, este mai important sa gaseasca masina care i se potriveste si care ii acopera toate necesitatile. Din acest motiv, am stat de vorba cu specialistii de vanzari ai companiei Auto Schunn, incercand sa aflam cat mai multe din experientele lor cu clientii si va vom prezenta in continuare informatii privind calitatile fiecarui model in parte.

Clasa A

Clasa A este preferata de tineri, dar in special de doamne si domnisoare. Dimensiunile sale o recomanda pentru drumurile aglomerate din orase si se remarca printr-un consum mic de combustibil. Anul trecut a primit un face-lift si, o data cu acesta, si un sistem audio cu blutooth. Se poate conecta telefonul la masina standard fara a mai fi nevoie de comandarea unui sistem suplimentar. Are comenzi pe volan si atentia nu este distrasa de la condus in momentul primirii unui apel. La interior, masina este spatioasa, iar vizibilitatea foarte buna datorita postului de conducere mai inalt, intrucat are podea dubla, tip sandwich (foarte utila si in cazul unui impact frontal, motorul intrand sub picioarele pasagerilor). De altfel, la capitolul siguranta, Clasa A a obtinut, in gama ei, maximum de puncte la testele EuroNCAP. De mentionat ca autoturismele din clasele A si B sunt cu tractiune pe fata, celelalte clase din familia MB avand tractiune pe spate sau integrala.

Dotari standard (selectie): sisteme de siguranta ABS, ESP, BAS, airbaguri frontale adaptive, airbaguri laterale, climatizare, oglinzi reglate electric si incalzite, geamuri actionate electric fata, volan multifunctional si computer de bord.

Motorizari: diesel (82, 109 si 140 CP), benzina (94, 116, 136, 193 CP)

Caroserii: limuzina, coupe

Pachete (linii de dotari): Classic, Elegance, Avantgarde

Pret de pornire: 14.760 euro plus TVA.

Clasa C

Clasa C este preferata atat de tineri datorita aspectului modern, avangardist, venit o data cu noul model, cat si de familii, pentru ca este o masina spatioasa, confortabila si practica. Are un nou tip de suspensie – Agility Control, permitand adaptarea la drum, in functie de carosabil, motiv pentru care calatoria devine mai placuta. Clientii opteaza in general pentru varianta eleganta (cu stema pe capota, interior cu lemn beige), iar tinerii in special pentru versiunea cu stema integrata in grila, design AMG (sport), cu aluminiu, volan sport… Practic, clasa C se adapteaza tuturor preferintelor.

Dotari standard (selectie): Adaptive Brake cu ABS, ASR si sistem de asistenta la pornirea din rampa, ESP, asistenta la franare BAS, airbaguri frontale cu senzori, airbaguri laterale, airbaguri tip cortina, cutie manuala cu 6 trepte, geamuri actionate electric fata si spate, indicator interval de intretinere Assyst, scaune fata cu reglare electrica, sistem automat de climatizare pe doua zone Thermatic, volan multifunctional cu computer de bord inclus.

Motorizari: diesel common-rail (4 cilindri – 136, 170 CP si 6 cilindri – 224 CP), benzina (4 cilindri – 156, 184 CP si 6 cilindri – 204, 231 si 272 CP)

Caroserii: limuzina, break

Pachete (linii de dotari): Classic, Elegance, Avantgarde,

Pret de pornire: 27.360 euro plus TVA.

Clasa E

Clasa E este eleganta prin definitie, spatioasa, cu stil. Este preferata de oameni de afaceri, manageri, medici. Noul model (aparut in primavara acestui an), cu un design mai modern, pune la lucru in slujba utilizatorilor nu mai putin de 70 de senzori si propulsoare EURO 5.

Dotari standard (selectie): asistenta pentru limitarea vitezei, sistem Parktronic, camera video pentru marsarier, sistem automat climatizare Thermotronic pe mai multe zone, tehnologia Attention Assist (constata oboseala soferului si recomanda pauza), numeroase airbaguri (inclusiv pentru zona genunchilor pentru sofer).

Motorizari (EURO 5): diesel common-rail (4 cilindri – 170 si 204 CP si 6 cilindri, transmisie automata – 211 si 231 CP), 6 cilindri, transmisie automata – 231 si 271 CP) si 8 cilindri, transmisie automata – 388 CP)

Caroserii: limuzina, break, coupe

Pachete (linii de dotari): Elegance, Avantgarde,

Pret de pornire: 34.950 euro plus TVA.

Clasa S

Clasa S, „Regina“, cu un nou face-lift, vine cu modificari estetice si tehnice atat la interior, cat si la exterior. Foarte interesant la clasa S este display-ul de navigatie de pe mijloc, pe consola, cu Splitview: soferul poate sa urmareasca drumul si datele de navigatie, iar pasagerul din dreapta sa vada un film – pe acelasi ecran. Are, de asemenea, tehnologia cu leduri atat in faruri cat si in partea de jos pentru design. Dupa ce a testat un autoturism din Clasa S, avand scaunul din dotarea standard, un client a afirmat ca se simte ca la el acasa in canapea. Un alt client a spus ca ar fi platit peste 6.000 euro pentru un scaun la o alta marca de masina si tot nu se ridica la nivelul de confort al celui standard de la S…

Modelul S 400 Hybrid stabileste noi standarde in ceea ce priveste caracterul dinamic si nivelul de emisii poluante. Mecanismul sau de transmisie, compus dintr-un puternic motor pe benzina cu sase cilindri si un motor electric, care genereaza un cuplu ridicat, functioneaza cu un consum redus de carburant, protejand in acelasi timp mediul inconjurator. Acesta impreuna cu sistemul de recuperare a energiei de franare, functia ECO start/stop si pneurile optimizate pentru minimizarea rezistentei la frecare transforma modelul S 400 Hybrid intr-unul din cele mai eficiente autovehicule de lux.

Motorizari: diesel (6 cilindri – 235 CP), benzina (6 cilindri – 292 CP, 8 cilindri – 340, 388, 524 CP si 12 cilindri – 517 CP, 612 CP), hibrid (6 cilindri – 300 CP)

Caroserii: limuzina

Pret de pornire: 61.900 euro plus TVA.

Clasa ML

Clasa ML se adapteaza atat terenului cat si orasului. Are un design elegant, este spatioasa, este preferata ca masina de familie, pentru calatorii. Este dedicata celor care doresc sa se simta mai in siguranta la bordul unei masini tip SUV. Anul trecut, ML a primit, la randul sau, un face-lift.

Dotari standard (selectie): sistem Pre-Safe, directie parametrica, numeroase airbag-uri (inclusiv pentru genunchi sofer), Assyst-Plus, ABS, ASR, ESP, BAS, computer de bord, sistem electronic de tractiune.

Motorizari: diesel (6 cilindri – 190, si 224 CP si 8 cilindri – 306 CP), benzina (6 cilindri – 272 CP si 8 cilindri – 388 CP si 510 CP)

Caroserii: off-road

Pret de pornire: 42.910 euro plus TVA.

Clasa GL

Clasa GL poate transporta 7 persoane, este ideala pentru vacante la ski, calatorii, familii numeroase. Este clasa cea mai mare a familiei, remarcandu-se prin eleganta, asemenea ML, dar incorporand caracteristicile off-road ale G. Anul acesta, GL a primit un nou face-lift. Dotari standard (selectie): cutie automata de viteze 7G-Tronic, tractiune integrala 4Matic, suspensie pneumatica Airmatic, pachet tehnic Offroad-Pro, sistem de directie pentru reducerea miscarilor volanului, volan multifunctional, ESP, numeroase airbaguri (inclusiv windowbag, pentru toate cele trei randuri de scaune).

Motorizari: diesel (6 cilindri – 224 CP, 8 cilindri – 306 CP), benzina (8 cilindri – 340 si 388 CP)

Pret de pornire: 57.710 euro plus TVA.

Vito

Recomandat pentru familii numeroase, care pleaca frecvent in excursii, Vito primeste pana la 8 pasageri plus soferul. Exista insa si clienti care achizitioneaza masini de 9 locuri pentru activitatea de transport persoane (curse in Italia, Spania etc), legislatia actuala nesolicitand licenta de transport pentru aceste autovehicule.

Motorizari: diesel (4 cilindri – 95, 116,150 CP, 6 cilindri – 204 CP), benzina (6 cilindri – 258 CP)

Pret de pornire: 18.000 euro plus TVA (la care se adauga unele dotari suplimentare obligatorii conform reglementarilor UE).

Viano

Este modelul de 8 locuri, preferat in general pentru calatorii de afaceri, datorita dotarilor de lux si al spatiului generos interior. Una dintre utilizarile sale frecvente o reprezinta transportul tip shuttle – transferul turistilor de la aeroport la hotel si invers.

Motorizari: diesel (4 cilindri – 116, 150 CP si 6 cilindri – 204 CP), benzina (6 cilindri – 190, 231 CP)

Pret de pornire: 28.000 euro plus TVA (la care se adauga unele dotari suplimentare obligatorii conform reglementarilor UE).

Sprinter

Sprinter este practic varful de gama pe segmentul de transport de marfuri si persoane. În prezent, masina vine furgon si se caroseaza in tara. Producatorul Mercedes-Benz pregateste insa o gama de microbuze, care va fi realizata direct in fabrica, in acest moment proiectul fiind in faza de testare (se realizeaza teste de rasturnare, necesare omologarii).

Pentru a obtine un microbuz de 14 locuri pe scaune, se poate utiliza platforma Sprinter de 3,5 t. Pentru mai mult de 14 locuri se utilizeaza furgonul de 5 tone. Astfel, Sprinter poate obtine clasificarea de 3 stele.

Dotari standard (selectie): inchidere centralizata, geamuri electrice, ESP Adaptive

Motorizari: diesel (4 cilindri – 88, 109,129, 150 CP si 6 cilindri – 184 CP), benzina (6 cilindri – 258 CP), gaz natural si benzina (4 cilindri – 156 CP)

Pret de pornire furgon 3,5 t: 20.000 euro (la care se adauga unele dotari suplimentare obligatorii conform reglementarilor UE).

Cristina TOBESCU

cristina.tobescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.