Fantoma digitală

Digitalizarea a devenit „sperietoarea” și „pericolul” care nu ne mai lasă să dormim bine noaptea și să ne concentrăm corect în timpul zilei… dacă nu am demarat deja acest proces! Odată ce începe să funcționeze, digitalizarea devine suportul ideal pentru spiritul inovator al firmei, asigurând premisele pentru o evoluție stabilă, pe următorii ani.

Decebal Popescu

O revoluție are loc în această perioadă. Consumatorul vrea acces rapid la produs și, în momentul în care dă click pe un produs, se declanșează o cascadă de proceduri, care presupun acțiuni și monitorizare și aici tehnologia este cea care intervine tot mai mult.

„Automatizarea, internetul lucrurilor, inteligența artificială sunt aspecte care deja se întâmplă și puțini sunt conștienți cât de mult încep să ne influențeze. Este o misiune prioritară pentru companiile de transport să își găsească locul potrivit în noua realitate, pentru a rămâne relevante și în viitor”, a arătat Decebal Popescu, co-fondator și managing partner Smart Touch Technologies, compania start-up de deep tech care va revoluționa modul în care organizațiile fac schimb de date.

Tehnologie pentru oameni

Un pas important este eliminarea task-urilor repetitive și care consumă foarte mult timp. Accentul trebuie să cadă pe activități care implică creativitate în abordarea taskurilor zilnice, a proceselor și procedurilor cu ajutorul cărora companiile se dezvoltă.

„La ora actuală, un dispecer consumă mult timp introducând manual comenzi în sistem, iar mai apoi fiecare cursă trebuie facturată, corelată cu documentele de transport justificative etc. O soluție software dedicată poate să automatizeze asemenea activități, astfel încât numărul comenzilor, eficiența și productivitatea  să crească, dar – și aici apare magia – cu același număr de angajați. Practic, îți crești business-ul fără să adaugi noi angajați în «schemă» sau folosești timpul economisit pentru alte task-uri. Valabil și pentru celelalte procese ce țin de diverse tipuri de documente, cum ar fi facturile, documente vamale, Bill of Lading etc.”, a explicat Decebal Popescu.

Astfel, se creează și cele mai bune premise pentru a avea nu doar clienți mulțumiți, ci și angajați fericiți.

„Multe dintre implementările de softuri ratate la firmele de transport au ca motiv principal exact diferența de viziune între dorințele patronului și nevoile dispecerilor. Același lucru se întâmplă și în relația cu șoferii”, a spus Decebal Popescu.

Digitalizare în trei pași

A avea acoperire digitală pentru tot ceea ce se întâmplă în firmă a devenit o necesitate și un trend important, astăzi, merge către zona de „real-time visibility”. Practic, toată lumea vrea să aibă vizibilitate în timp real – clientul, furnizorul și întregul lanț logistic.

„Un specialist în zona de tehnologie îmi spunea, metaforic, că o firmă de transport care nu face pasul către digitalizare riscă să devină un fel de animal de companie tras agresiv în lesă de către clienți. Practic, riști să pierzi controlul propriei afaceri”, a completat Decebal Popescu.

Primul pas este digitizarea – trecerea din analog, în digital.

„Înlocuim hârtia cu sisteme de calcul, vizualizăm și analizăm datele pe care le producem. Apare, astfel, posibilitatea realizării unor comparații în real-time între performanțele trecute și cele de astăzi și, foarte important, oportunitate de a face predicții despre performanța din viitor, despre momentele optime pentru achiziții sau reduceri de flotă, toate prin utilizarea de date statistice. Nu putem lucra din amintiri sau din opinii personale, ci cu datele certe pe masă. Un amic spunea, utilizând (în glumă) un dezacord flagrant: «Când cifrele vorbește, vorbele pălește». Același «dezacord» îl vor sesiza și partenerii transportatorilor, dacă aceștia nu reușesc să se ralieze cât mai rapid la noul mod de lucru”, a explicat Decebal Popescu.

Al doilea pas îl reprezintă ajustarea proceselor interne prin folosirea informațiilor digitale, iar al treilea pas este atingerea stadiului de transformare digitală, ceea ce presupune crearea unei noi realități organizaționale, cu procese, activități și competențe transformate. Bineînțeles, este nevoie de oameni care știu să lucreze cu tehnologia.

„Sunt în plină dezvoltare platformele de digital freight brokerage și transportatorii ar trebui să fie aliniați, din punct de vedere tehnologic, pentru a putea oricând intra într-o colaborare «automatizată», pentru că tranzacțiile se vor derula într-un ritm amețitor. Temerea ca oamenii vor fi înlocuiți de tehnologie este falsă! Oamenii vor fi înlocuiți nu de roboți, ci de alți oameni care se descurcă foarte bine să utilizeze tehnologia în avantajul lor și al companiei unde lucrează, generând o productivitate crescută. Practic, piața va deveni un ecosistem digital, din care trebuie să facem cu toții parte”, a concluzionat Decebal Popescu, co-fondator și managing partner Smart Touch Technologies.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.