FLOTA MARE/FLOTĂ MICĂ: Camioanele noi fac diferenţa

Pentru o flotă de peste 200 de camioane, sistemele de control al consumului de carburant joacă un rol extrem de important. Acestora li se adaugă însă o serie de persoane aşezate în puncte cheie, care pot genera o tendinţă privind adoptarea unui stil economic de condus.

Dan Niculescu, director general Dianthus: „Oferim prime celor care merg în parametrii stabiliți, însă, chiar și așa, și anul trecut, şi în acest an, ne-au plecat mulți şoferi, din cauza presiunii în creştere exercitate de firmele din afară, care oferă salarii foarte atractive.“

O flotă nouă te va ajuta să ţii consumurile jos, în condiţiile unei monitorizări corecte, este de părere Dan Niculescu, directorul comercial Dianthus, care s-a arătat mai mult decât mulţumit din acest punct de vedere de performanţele ultimelor camioane EURO 6 achiziţionate. „Potrivit strategiei companiei, flota este reînnoită la fiecare 5-6 ani, în condiţiile în care se merge pe mărci premium, care îşi păstrează şi preţul de revânzare“, a explicat el.

Performanţele vehiculelor sunt dublate de un sistem de monitorizare care oferă informaţii în detaliu privind stilul de condus la care se adaugă acorduri avantajoase privind achiziţia carburantului.

Staţie proprie de alimentare

„Carburantul înseamnă, cel mai mult, undeva între 35-40% din costul de transport, dar există şi zone unde procentul este mai redus. Pentru a reduce costurile cu combustibilul am optat pentru o staţie de alimentare proprie, în curte, cu un volum de 120 mc. Odată finalizată această investiţie, am căutat să achiziţionăm carburanţii la cel mai bun preţ, ceea ce s-a dovedit destul de dificil. În acest context, am cumpărat două cisterne, devenind achizitori direcţi din piaţa liberă. Am obţinut astfel cel mai bun preţ din ziua respectivă“, a explicat Dan Niculescu. Orice camion care se întoarce din cursă face plinul în curtea companiei de transport, fiind astfel acoperit puţin peste jumătate din consumul înregistrat la nivelul întregii flote. „Rezervoarele noastre au minimum 1.000 litri, cele mai mari fiind de 1.300 litri“, a precizat directorul comercial Dianthus.

În paralel, sunt monitorizate traseele şi locurile de alimentare, fiind încheiate contracte cu anumite staţii aşezate strategic. „Colaborăm foarte bine cu furnizori de carburant din străinătate. Spre exemplu în Spania unde preţurile sunt mai bune decât în România, de mai bine de un an de zile, colaborăm cu o firmă care deţine staţii pe aproape tot teritoriul ţării, mai ales în punctele cheie. Beneficiem de un preţ mai bun în funcţie de nivelul flotei şi de cât alimentăm.“

Dan Niculescu a explicat că s-a încercat identificarea celor mai bune oferte în fiecare țară în parte, adăugând că alimentările se fac de aşa manieră încât camionul să nu intre cu mai mult de 200 litri de motorină în ţară.

Miză pe şoferii tineri

În ceea ce priveşte monitorizarea consumului, care este foarte strictă la nivelul flotei, Dan Niculescu recunoaşte că acest aspect descurajează pe unii şoferi să rămână în companie din cauza presiunii psihice pe care o generează, dar mai ales din cauza „folclorului din parcări“.

„Pierdem mulţi şoferi pentru că ascultă vorbele celorlalţi şoferi privind alte firme mai permisive.“ Concret, în cadrul Dianthus, în momentul în care se identifică probleme privind consumul și acestea se repetă, şoferul în cauză formează pentru o cursă echipaj cu cel mai bun şofer din companie. Astfel, sunt identificate problemele şi acestea se pot remedia. „Rezultatele de multe ori sunt uluitoare, pentru că şoferul învaţă și îşi îmbunătăţeşte stilul de condus.“ Directorul comercial Dianthus a subliniat că oamenii tineri, formaţi în cadrul firmei, dau rezultate mai bune. „Am trecut la un alt nivel, ţinem timp de 3 luni şoferii tineri în echipaj, perioadă în care lucrează cu un conducător auto care merge în parametri buni. Astfel, învaţă de la început stilul economic de conducere“, a concluzionat Dan Niculescu.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.