FLOTĂ MICĂ/FLOTĂ MARE: „Nu o să obţii niciodată performanţă din partea unui mercenar“

Este concluzia lui Florin Tudose, directorul general Denis Spedition, o companie care demonstrează că flotele mici pot fi administrate eficient, atunci când la bază stau principii clare, clădite pe o experienţă solidă în transporturi. Care sunt însă elementele care generează echilibrul între patronul de transport, care va urmări întotdeauna cel mai bun consum, şi şoferi?

O flotă de 11 camioane care arată impecabil la orice oră

Florin Tudose a căutat în mod constant şi a şi găsit, se pare, şoferi care lucrează din pasiune şi pot oferi, în acest context, calitate. „Dacă vrei să obţii performanţă, trebuie să alegi foarte bine oamenii. Dar, din păcate, sunt din ce în ce mai puţini. Ultima dată, din 7 candidaţi, am găsit unul singur potrivit pentru firmă, dar se poate ca din 10 să nu poţi să alegi nimic“, a afirmat el, menţionând că angajările urmăresc, în general, nevoi care se vor manifesta în firmă în trei luni.

„Nu angajez şoferi pentru acum, ci pentru a începe activitatea propriu-zisă în 3 luni. În această perioadă, proaspătul angajat este foarte bine analizat de către colegii săi şi de către dispecerat, pentru ca apoi să înceapă să lucreze ca titular“.

Teste la constructor, competiţie şi respect

Florin Tudose a explicat că există mai multe etape care trebuie parcurse. Astfel, chiar dacă la angajare nu poate fi dat un test de consum, contează foarte mult prima impresie: să fie un om isteţ, curat, ordonat.

„Dacă la interviu vine în şlapi şi cu borseta de gât, înseamnă că este un vânător de bani, şi în niciun caz un conducător auto bun.“ Odată trecută prima etapă, şoferul este trimis către Scania, pentru şcoală şi evaluare, iar nota primită din partea constructorului de camioane este definitorie.

Şoferii care lucrează în compania Denis Spedition se află în permanenţă în competiţie privind condusul economic, iar concurenţa elimină.

„Pot crea o concurenţă reală discutând foarte mult. Am şoferi buni, iar ei ştiu că oricând mă pot urca în camion şi îi pot verifica. Pentru a-i stimula, trebuie să ştii şi să discuţi cu ei, iar experienţa mea contează. Îi simt mai bine decât oricine, ştiu când şi ce să vorbesc cu ei. Sunt la zi cu tot ce apare nou în tehnică sau în cursele internaţionale şi le comunic toate informaţiile de care au nevoie pentru a le uşura munca. Dacă nu ajungi să faci performanţă cu şoferul, nu vei putea oferi servicii de calitate. Este motivul pentru care le urmăresc foarte atent activitatea şi sunt deschis în rezolvarea oricărei probleme. Îmi respect şoferii, le răspund la orice oră la telefon şi aştept respect la rândul meu“, a subliniat Florin Tudose.

Fără cote impuse

În ceea ce priveşte consumul, directorul general Denis Spedition nu este adeptul cotelor impuse, pentru că, generând concurenţă în rândul şoferilor şi menţinând foarte bine calibrate camioanele din punctul de vedere al instrumentelor de monitorizare a consumului, se pot obţine rezultate mai bune.

Florin Tudose, director general Denis Spedition

„Trebuie lăsată maşina să consume atât cât trebuie şi cât ştie şoferul să meargă cu ea. Nu îi cere şoferului să realizeze calcule pentru că te fură din pix, din start. În cazul nostru, la plecarea în cursă, bordul este resetat la zero şi se face plinul rezervorului, pentru ca, la întoarcere, să se calculeze consumul exact pe baza kilometrilor parcurşi şi a bonurilor de alimentare, totul corelat cu sistemele de control de pe maşină. În fiecare seară, urmăresc online activitatea fiecărui camion şi îmi sfătuiesc şoferii să nu conducă agresiv. În 25 de ani, eu nu am lovit un camion şi am şi de la ei aceleaşi pretenţii“. Florin Tudose a mai explicat că, pentru obţinerea performanţelor, este important să se utilizeze tipul potrivit de camion, de propulsie, în funcţie de fiecare cursă. „De exemplu, utilizăm motoarele în V pentru cursele dificile, care presupun tonaje mai mari şi trasee mai grele. Între vehiculele de 410 CP şi cele cu 8 cilindri în V se pierde cam o zi în 12 zile de cursă.“

În opinia sa, meseria de şofer implică o muncă grea, cu multe responsabilităţi. „Mulţi greşesc atunci când îi consideră pe şoferii de camion ca fiind ultimii oameni, dar transporturile reprezintă un pion principal pentru supravieţuirea omenirii. De aceea şoferii merită să fie respectaţi“, a concluzionat directorul general Denis Spedition.

Florin Tudose, director general Denis Spedition:

„Totul este deschis în firma Denis Spedition. Şoferii au rapoartele lor și fiecare este analizat o dată la 6 luni. Au fost şoferi cu experienţă care, după 6 luni, au părăsit firma pentru că nu au obţinut rezultate bune.“

„I-am premiat pe cei mai buni, dar premiul a ajuns să fie privit ca un drept salarial. Am renunţat la această practică, pentru că simţeam că şoferul nu mai punea pasiune. Am încercat să îi învăţ să lucreze cu pasiune, nu numai pentru bani.“

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.