FM Logistic si Yves Rocher – B to C

FM Logistic a preluat activitatea logistica a Yves Rocher in Romania. Sistemul dezvoltat in acest sens este unul cel putin interesant pentru ca nu presupune un serviciu clasic „business to business“, ci unul „business to customer“, sau, mai simplu, B to C.

„Din punctul de vedere al parametrilor logistici, Yves Rocher nu reprezinta un sistem foarte complicat, deoarece vorbim de cateva sute de repere, care nu implica o mare complexitate. Este, insa, vorba despre un serviciu de la B la C (de la furnizor la consumatorul final), care se caracterizeaza prin faptul ca este vorba despre o cantitate uriasa de comenzi foarte mici“, ne-a explicat Sylvain Cotin, General Manager FM Romania & Hungary.

Multe comenzi, putine repere

Avand in vedere numarul comenzilor, care ajunge la cateva mii pe luna, operatiunile din categoria B to C trebuie sa fie intotdeauna sustinute de un sistem informatic foarte bine pus la punct. „Primesti un pachet de comenzi, care trebuie integrate de sistem. Dar, tinand cont de dimensiunile sale foarte mari, trebuie sa se reproiecteze sistemul de comenzi, linia in sine, capacitatea sistemului pentru a putea integra cantitati uriase de comenzi si sa combine toate bazele de date necesare: de clienti, de produse etc. Sistemul trebuie sa lanseze toate aceste actiuni si reflexiile lor in depozit, pentru a face pregatirile si a lansa procesele“, a aratat Sylvain Cotin, precizand ca sistemul informatic utilizat de FM Logistic este unul dezvoltat pe plan intern, compania beneficiind de un departament IT foarte bine pus la punct (in Franta si Polonia), care include circa 200 de specialisti.

„In acest context, a fost posibila dimensionarea sistemelor in functie de activitatea specifica. Suntem foarte reactivi si, de asemenea, foarte flexibili. Ne putem adapta foarte repede, pentru ca suntem proprietarii sistemelor IT respective si le putem ajusta dupa necesitati“, a completat oficialul FM Logistic.

Control prin greutate

In cazul sistemelor de tipul celor utilizate in cadrul serviciilor pentru Yves Rocher, folosirea de scanere nu mai este esentiala. „Scanerele nu ofera neaparat productivitate, ci calitate. Daca ai o activitate cu mii de referinte, atunci este bine sa lucrezi cu scanere. Dar asa cum am spus, Yves Rocher nu e complex din punct de vedere logistic, ci are doar sute de referinte. Una dintre solutii ar fi sa ai mai multi pickeri, pentru ca e vorba de cantitati mici si de multe comenzi. Dar am decis ca exista o modalitate mai buna sa facem asta: un proces de picking cu rafturi dinamice. Plasam intr-o anumita zona referintele care au cea mai mare rotatie, iar pe rafturi sunt asezate produsele cu o miscare de rotatie mai mica. Cand primim comenzile, vedem ce se poate prelua dintr-o parte si ce din alta parte, iar produsele se intalnesc intr-un anumit punct. Practic, doar coletele se misca, pe conveyoare, de unde le preiau operatorii in puncte fixe. In concluzie, este vorba despre mai putina miscare, mai putine echipamente si un proces de picking mai rapid“, a mai aratat Sylvain Cotin. Verificarea coletelor se face prin cantarirea acestora, fiind vorba despre produse care nu isi modifica greutatea. „Pentru Yves Rocher, avem comenzi foarte mici, care implica putine produse. Astfel, am implementat controlul greutatii: scanam numarul comenzii, punem pachetul pe cantar si confirmam ca greutatea este cea corecta. Astfel, se realizeaza un control dublu al procesului“, a explicat oficialul FM.

Consumatorul final, mult mai exigent

In cazul operatiunilor care implica beneficiarul final, punerea in practica in mod corect a comenzilor devine esentiala. „Nu ne permitem sa facem greseli, pentru ca oamenii care doresc sa primeasca produsul acasa nu vor sa se complice cu probleme, reclamatii, retururi etc. Atunci cand este vorba despre operatiuni B to B, o singura comanda implica mii de produse si, daca lipseste unul, ai 99,98% din comanda indeplinita. Dar daca livrezi clientului final o cutie cu 4-5 produse mici si lipseste unul, gradul de satisfactie scade drastic. Deci, vrem sa avem un proces care sa mentina acest tip de greseli la un nivel cat se poate de redus. Mai ales ca este vorba despre persoane particulare, care nu au aceleasi asteptari sau reactii ca intr-o companie“, a concluzionat Sylvain Cotin, precizand ca, pentru livrarea coletelor, FM Logistic colaboreaza cu Posta Romana.

FM Logistic pe scurt

Compania FM Logistic, specializata pe segmentul serviciilor de logistica pentru bunuri de larg consum, este prezenta pe piata romaneasca din 2004. In prezent, are o cifra de afaceri de 18 milioane de euro si aproape 600 de angajati. 55% din volumul de activitate reprezinta depozitare, 40% transport si 5% servicii cu valoare adaugata. FM dispune de platforme logistice in judetul Timis (clienti: Nestle, P&G) si in Bucuresti (clienti: Cora, Sanofi Aventis, L’Oreal, Yves Rocher). In 2009, a fost demarata constructia unei noi platforme FM Logistic in Petresti (Dambovita), care, la finalizare, va avea 110.000 mp.

Cine este Yves Rocher

– Marca numarul 1 in Franta in domeniul ingrijirii tenului, parfumerie feminina, mentinerea supletei si ingrijirea corpului (potrivit Worldpanel Beauty – 2006, dupa cifra de afaceri)

– Prima retea de Institute de infrumusetare din Franta

– Locul 3 in Franta pentru dezvoltarea durabila

– A 5-a intreprindere preferata a viitorilor absolventi in Franta

– 700 de produse, din toate familiile cosmetice: ingrijirea tenului, parfumuri, machiaj, ingrijirea corpului si estetica

– O prezenta activa pe 5 continente si in 80 de tari

– Peste 30 de milioane de cliente care adera la valorile marcii

– 300 de milioane de produse fabricate in fiecare an in laboratoarele proprii

– 1.600 de magazine Yves Rocher, care ofera zilnic sfaturi si servicii de calitate

– 26 de milioane de colete distribuite anual la nivel mondial

– Ghidul Frumusetii tradus in 22 de limbi, inclusiv in limbajul Braille

– Aproape 15.000 de salariati si peste 220.000 de locuri de munca indirect.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.